April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

images_1699821793_655138e13b899.png

دو شرکت غول‌پیکر، در زمینۀ تولید گجت‌های دیجیتال که از دیرو باز بر سر گوشی‌های پرچمدار خود با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ داشته‌اند، سامسونگ و اپل هستند. رقابتی که طرفداران و علاقه‌مندان به تکنولوژی را هیجان‌زده می‌کرد. این رقابت که در قدیم باتوجه به ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بوده، حال یک ویژگی دیگر در کنار آن‌ها قد علم کرده است و آن چیزی نیست به جز هوش مصنوعی. ویژگی که به شدت در این چندسال اخیر، در زندگی ما نقش پیدا کرده است. به گونه‌ای که انتظار می‌رود، برای سری‌های جدید هر دو پرچمدار، یعنی آیفون 16 و گلکسی S24، تنها رقابت اصلی آن‌ها برسر هوش مصنوعی باشد.

به همین منظور، در این مقاله به بررسی دنیای هوش مصنوعی (AI) و تاثیر آن بر این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم. ما از تیم موبایل 7، چگونگی بهبود تجربۀ کاربری و عملکرد را با هوش مصنوعی بررسی خواهیم کرد، ویژگی که به نبرد برتری بین آیفون 16 و گلکسی اس 24 کمک می‌کند.

نقش هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند

همان‌طور که بیان کردیم، ادغام گوشی‌های هوشمند با هوش مصنوعی، نحوۀ تعامل ما را با این گجت‌های دیجیتال را دگرگون کرده است. دو کمپانی بزرگ اپل و سامسونگ نیز به همین منظور و برای بهبود گوشی‌های خود، از این ویژگی استفاده کرده‌اند که نتیجۀ آن بی‌نظیر بوده است. در ادامه برخی از این تأثیرات را بیان خواهیم کرد:

ترکیب تکنولوژی دوربین با هوش مصنوعی

در این مدت اخیر، هوش مصنوعی اثبات کرد که به شدت می‌تواند بر کیفیت عکس‌های دوربین گوشی‌ها تاثیرگذار باشد. به همین منظور، انتظار می‌رود که برای ارائۀ عکس‌ها و فیلم‌های خیره‌کننده، فناوری هر دو گوش گوشی آیفون 6 و گلکسی S24، با هوش مصنوعی به شدت ادغام شود.

دستیارهای صوتی همراه هوش مصنوعی

دو دستیار صوتی سیری و بیکسبی (Siri and Bixby)، تا به امروز باعث شده است تا بسیاری از کارها با راحتی بیشتری انجام شود، مانند برقراری تماس و ارسال پیام. حال تصور کنید که هوش مصنوعی با دستیار هوشمند آیفون 16 و گلکسی S24 ترکیب شود. ترکیب این ویژگی با دستیار صوتی این دوگوشی چیزی جز افزایش وظایف مختلف آن است.

بهینه‌سازی فراتر عملکرد با هوش مصنوعی

افزایش اطمینان برای انجام هم‌زمان چندکار راه‌اندازی مجدد برنامه‌ها و طول عمر بیشتر باتری، جزئی از ویژگی‌های هوش مصنوعی در این گوشی‌هاست.

شخصی‌سازی بیشتر کاربر با هوش مصنوعی

هر دو دستگاه از هوش مصنوعی برای درک ترجیحات کاربر و تطبیق رابط کاربری استفاده می کنند و تجربه شخصی و شهودی را تضمین می کنند.

هوش مصنوعی و امنیت

تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی و اسکن اثر انگشت برای افزایش امنیت، حفاظت از داده‌های کاربر و حریم خصوصی یکپارچه شده‌اند.

حال که با تاثیر هوش مصنوعی بر این دو گوشی پرچمدار آینده آشنا شدید، وقت آن رسیده که با توجه به شایعات، این دو گوشی را در برابر هم بگذارید. همچنین باید بدانید که در مورد قیمت آن نمی‌شود نظر قطعی داد؛ اما نگران نباشید؛ حتی اگر گران باشد، با خرید اقساطی گوشی از موبایل 7، به راحتی هرکدام را می‎توانید تهیه کنید.

گلکسی S24 در برابر آیفون 16

همان‌طور که می‌دانید، دو گوشی هوشمند پرچمدار گلکسی اس 24 و آیفون 16، در سال 2024 عرضه می‌شوند. بااین‌حال، به تازگی شایعات و اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی این دو گوشی منتشر شد که مقایسه را برای ما فراهم آورده است.

شباهت‌ها و تفاوت‌های گلکسی S24 و آیفون 16

بهره‌مندی هر دو گوشی از پردازنده‌های قدرتمند، در کنار صفحه‌نمایش و دوربین بی‌نظیر، شما را به احتمال در انتخاب هر کدام دچار تردید خواهد کرد. به بیان دیگر، گلکسی اس 24، از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهد برد؛ در مقابل، شما شاهد تراشۀ A17 Pro در آیفون 16 خواهید بود. از طرفی دیگر، نمایشگر آیفون 16 با اندازۀ 6.7 اینچ، کمی کوچک‌تر از گلکسی اس 24 با اندازۀ 6.8 اینچ خواهد بود؛ اما آنچنان قابل توجه نیست. بااین‌حال، در نرخ تازه‌سازی، شاهد مقدار تفاوت بیشتری خواهید بود، آیفون 16 با 120 هرتز و گلکسی اس 24 با 144 هرتز. ویژگی دیگر که باید به آن توجه کنید، دوربین اصلی گلکسی اس 24 با کیفیت 200 مگاپیکسلی در برابر دوربین اصلی آیفون 16 با کیفیت 48 مگاپیکسل است.

علاوه‌بر این موارد، آپدیت سیستم‌عامل‌ها در کنار طراحی و لوازم جانبی نیز قابل توجه است. به بیان دیگر، به احتمال آیفون 16 برعکس گلکسی اس 24، از طراحی با گوشه‌های منحنی بهره‌مند می‌شود.همچنین برعکس آیفون، گلکسی S24 از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند. در مورد سیستم‌عامل‌ها هم نمی‌توان نظر قطعی داد و باید منتظر شد تا دید چه آپدیت‌هایی خواهند داشت، اما خوب است که بدانید، آیفون 16 با سیستم‌عامل iOS16 و گلکسی اس 24 با سیستم‌عامل 14 عرضه می‌شوند. در انتها هم باید به قابلیت انجام کارهای سنگین، مانند بازی اشاره کرد، به بیان دیگر تبدیل آن‌ها به کنسول بازی است؛ البته باید منتظر شد و دید آیا همچین چیزی اتفاق می‌افتد یا خیر. بااین‌حال، اگر تمایل به خرید اقساطی کنسول بازی دارید، ما آن را برای شما فراهم کردیم.

نتیجه‌گیری

رقابت سخت‌افزاری گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و آیفون، مدت‌هاست که به پایان رسیده است و هوشمند و نر‌افزاری است که مورد توجه این دو کمپانی قرار گرفته است. زیرا موارد نرم‌افزاری، قدرت این دو گوشی را تأمین می‌کند، از عملکرد گرفته تا کارایی.

در این میان، شما شاهد هوش مصنوعی خواهید بود که به تازگی به شدت مورد توجه این دو کمپانی قرار گرفته است، به گونه‌ای که احتمال داده می‌شود که رقابت آیفون 16 و گلکسی S24، بر سر این ویژگی باشد. ویژگی که هوشمندی و کارآمدی و کارپسندی بیشتری را برای اسن گوشی‌ها به ارمغا می‌آورد. به همین منظور، ما تآثیر هوش مصنوعی بر این دو گوشی را بررسی و سپس شایعاتی که در مورد این دو گجت به گوش می‌خورد را بیان کردیم. اما فراموش نکنید که باید منتظر شد و دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: