April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۹۰۸
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
دولت بلیز در آمریکای لاتین در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، مناسبات دیپلماتیک خود را با این رژیم تعلیق کرد.

کشور بلیز روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی تعلیق کرد

به گزارش رویترز، دولت بلیز در بیانیه‌ای اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را «بمباران بدون توقف و کور» خواند و از قطع مناسبات دیپلماتیک با این رژیم خبر داد.

جنایات رژیم صهیونیستی با واکنش‌های شدیدی در میان کشور‌های آمریکا لاتین مواجه شده است. ونزوئلا از رژیم صهیونیستی خواست تا به اشغال فلسطین پایان دهد و همچنین بر ضرورت یافتن راه‌حلی برای وضعیت کنونی و پایان دادن به خشونت در سراسر منطقه از طریق گفتگو‌های مستقیم تاکید کرد.

نیکاراگوئه اعلام کرد: ما شدیدا تشدید درگیری وحشتناک اسرائیل و فلسطین را محکوم می‌کنیم، زیرا که قربانیان و درد‌های بیشتری را برای بسیاری از خانواده‌های بی گناه ایجاد می‌کند و وضعیتِ به اندازه کافی خشونت‌آمیز در منطقه و جهان را تشدید می‌کند.

دولت کوبا نیز «نگرانی جدی» خود را ابراز و در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که این درگیری «پیامد ۷۵ سال نقض دائمی حقوق مسلم مردم فلسطین و سیاست تهاجمی و توسعه‌طلبانه اسرائیل» است.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل نیز ناتوانی جهان از کشتار پسران و دختران را در نوار غزه به عنوان قربانیان بمباران‌های رژیم اسرائیل، محکوم کرد.

گوستاوو پترو و گابریل بوریچ روسای جمهوری کلمبیا و شیلی نیز در اعتراض به حمله نظامی گسترده اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه اعلام کردند که با هدف ارزیابی اهمیت حفظ مبادلات دیپلماتیک با رژیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفرای خود را از سرزمین‌های اشغالی فرا خواندند.

مکزیک، بولیوی و آرژانیتن از جمله دیگر کشور‌های آمریکای لاتین هستند که جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: