April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در گفتگو با پول نیوز خبر داد:
کد خبر: ۴۰۵۳۸۷
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان با تشریح اقدامات زیست محیطی این شرکت از پیشرفت 70 درصدی ابرپروژه زیست محیطی فولاد خوزستان در محدوده ای به گستره 40 هکتار و با ارتفاع 28 متر خبر داد.

پرداخت وام قرض الحسنه به اشخاص حقوقی تا ۷/۵ میلیارد ریال

علیرضا مخبر دزفولی  قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در گفتگو با پول نیوز در بیستمین نمایشگاه بین المللی متالورژی ایران "ایران متافو" با بیان اینکه متاسفانه گرد و غبار و ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه سرازیر میشود به همراه اتش سوزیهایی که در قسمت حورالعظیم ایجاد میشود از جمله از اصلی ترین دلایل وجود آلاینده ها در خوزستان  است افزود: این ریزگردها و الاینده ها به علاوه گرمای طاقت فرسا که در فصل تابستان هوای اهواز را به 60 درجه سانتیگراد میرساند محیط دشواری را برای کارگران و مردم ایجاد کرده است.

 

قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در رابطه با فعالیت های توسعه ای همزمان با اقدامات زیست محیطی فولاد خوزستان برای مقابله با ریزکردها و آلودگی های محیط زیستی گفت: ما پروژه های زیست محیطی خودمان را همزمان با عملیات توسعه و بهره برداری انجام میدهیم، یعنی مجبوریم به خاطر اشتغالزایی پایدار و رشد گردش مالی و اقتصاد و بهره وری طرح های توسعه ای خود را همزمان با طرح های زیست محیطی جلو بیریم.

 

علیرضا مخبر دزفولی  ، افزود: خوشبختان ما طی دو سال اخیر با توجه به طرح های توسعه ای که داشتیم موفق شدیم 1080 جوان خوزستانی را در شرکت فولاد خوزستان و شرکت فولاد شادگان جذب کنیم وطبیعتا پروژه های زیست محیطی و کنترل آلاینده ها و گرد وغبار را هم همزمان در دست اجرا داریم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته شرکت فولاد خوزستان در 30 جاده ماهشهر قرار داشت افزود متاسفانه با توجه به بزرگ شدن الان وضعیت به گونه ای شده که  حریم شهری به دویست متری درهای شرکت گسترش پیدا کرده است و ما را محاصره کرده است که هم جلو توسعه ما را گرفته هم طبیعتا جمعیت پیرامونی ما تحت تاثیر وضعیت زیست محیطی و آلایندگی بیشتر قرار میگیرد.

 

 

قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان از تحریم ها به عنوان دیگر چالش این شرکت نام برد و گفت: ما برای نوسازی تجهیزات که برنامه آن را تدوین کردیم نیاز به تجهیزات نو داریم اما بعد از دو سه سال تلاش الان که میخواهیم اجرا کنیم به دلیل تحریم ها در ورود این تجهیزات با مشکل مواجه هستیم که انشاالله موانع برطرف خواهد شد.

 

مخبر دزفولی  سپس به موضوع پساب های صنعتی اشاره کرد و افزود: 65 درصد پساب صنعتی ما علیرغم دسترسی به کارون تصفیه و بازچرخانی می شود تا برداشت کمتری از کارون داشته باشیم و این در حالی است که ما در دل کارون هستیم و منعی برای برداشت آب از آن نداریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مساحت شرکت فولاد خوزستان 380 هکتار است، گفت: بر اساس الزامات زیست محیطی ما باید حدود 100 هکتار فضای سبز ایجاد میکردیم اما با کاری که در روز جنگل کاری انجام دادیم 534 هکتار فضای سبز در شرکت و پیرامون آن ایجاد کردیم که بیش از 5 برابر الزامات زیست محیطی است و 80 درصد آبیاری این فضای سبز بوسیه آبیاری قطره ای انجام می شود و سعی کرده ایم به توصیه کارشناسان از درختام مثمر استفاده کنیم.

 

بیشتر بخوانید:  بومی سازی ۶۳۴۰ قطعه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در شرکت فولاد خوزستان (+فیلم)

 

قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه به شروع ابرپروژه زیست محیطی فولاد خوزستان اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته افزود:  در سطح کشور هیچ شرکتی تا الان وارد این پروژه نشده و در دنیا برزیل و دو کشور دیگر این پروژه را اجرا کرده اند. اسم این پروژه توری باد است که محدوده ای  حدود 40 هکتار را که محل دپوی مواد عمدتا آلاینده است را پوشش می دهد و از برخاستن غبار جلوگیری می کند. این توری ها 28 متر ارتفاع دارند، در ارتفاع بالا باعث باد شکنی می شوند و در قسمت پایین هم باد شکن است هم از انتشار غبار جلوگیری میکند.

 

به گزارش پول نیوز، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی "ایران متافو" با حضور شرکت‌های مختلف در زمینه های فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیر آهنی (مس، آلومينيوم، روی و...)، ریخته گری، قالب سازی، ماشین کاری، آهنگری، نسوزها، کوره‌های صنعتی و عملیات حرارتی، از 3 الی 6 آذر ماه در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: