April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۵۰۲
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
0
سردار فرحی گفت: شهید فخری‌زاده به‌دنبال به‌کارگیری علوم شناختی در عالی‌ترین سطوح دفاعی ایران بود، همان علومی که اکنون به ابزار جنگی آمریکا مبدل شده است.

شهید فخری‌زاده به دنبال به کارگیری علوم شناختی در عالی‌ترین سطوح دفاعی ایران بود

سردار فرحی، جانشین وزیر دفاع در گفت و گویی تلویزیونی در ارتباط با شهید محسن فخری زاده اظهار کرد: از جمله فناوری‌هایی که شهید فخری‌زاده قصد ورود و شگفتی سازی در آن را داشت بحث لیزر بود. لیزری که به یک سلاح پدافندی تبدیل شود؛ تا بتواند با ریز پرنده‌ها مقابله کند.

وی ادامه داد: اکنون صهیونیست‌ها مدت‌ها است که اعلام کردند ۴ دیوار پدافندی دارند و اخیرا هم اعلام کردند که به ۵ دیوار پدافندی دست یافته‌اند که تحت عنوان سلاح لیزری خواهد بود. آن‌ها ادعا کردند که آمادگی دارند هر سلاحی که به طرفشان شلیک می‌شود را به راحتی با هزینه بسیار کم یعنی ۳.۵ دلار نابود کنند.

وی افزود: شهید فخری زاده این دیدگاه را ۲۰ سال پیش داشت و روی انواع لیزر‌ها کار کرد و اکنون دست آورد‌های آن حاصل شده است و به زودی وزیر دفاع این پروژه را افتتاح می‌کند و مردم شاهد خواهند بود که ما سلاح لیزی ضد ریز پرنده را با هزینه بسیار کم دفع می‌کنیم؛ که اکنون هم این تهدیدات زیاد شده است و این سلاح‌ها یک دستاورد است. البته این دستاورد‌های که امروز می‌بینیم گذشته‌ای ۱۰ ساله دارد و نمی‌توان در یک روز به محصول رسید.

وی درباره هوش مصنوعی گفت: اکنون دستاورد‌های ما در حوزه هوش مصنوعی کم کم بر روی تمامی سلاح‌ها در حال قرارگیری است. یعنی سلاح‌هایی که ما از قبل تولید می‌کردیم هم در سازمان‌های دیگر مورد قبول است و سلاح‌های ما در حال هوشمندسازی است.

فرحی در ارتباط با بحث کوانتوم در صنایع دفاعی کشور گفت: بحث کوانتوم در کشور ما تعریف شده است و در سازمان‌های نیروی‌های مسلح تقسیم کار شده است و البته رهبری نیز در این مورد کوانتوم تاکید کرده اند. تمامی این اهداف موضوعاتی بوده است که شهید فخری زاده بیش از ۱۰ سال گذشته آن را آغاز کرده بودند. کوانتوم، سایبری، لیزر‌ها از موضوعاتی بود که شهد فخری‌زاده همیشه روی آن کار کرده بود.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده روی علوم شناختی بسیار کار کردند و برای آن ساز و کار و سیستم ایجاد کردند و جوانان بسیاری را دور هم جمع کردند که اکنون در این حوزه در حال فعالیت هستند.

او می‌گوید: شهید فخری‌زاده به دنبال به کارگیری علوم شناختی در عالی‌ترین سطوح دفاعی ایران بود، همان علومی که اکنون به ششمین ابزار جنگی آمریکا مبدل شده است و ساز و کاری ایجاد می‌کند که حتی بدون یک گلوله بتوان میدان جنگ را تغییر داد. ادبیات جنگ عوض شده است و در این موضع دستاورد‌های بزرگی را کسب کردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: