در دیدار مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با سیاهکارزاده مطرح شد؛
کد خبر: ۴۰۵۷۰۸
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
در دیدار مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، طرفین در خصوص سازوکارهای بهره‌برداری از توسعه دریا محور جمهوری اسلامی ایران در معادلات دریای کاسپین و کریدورهای بین‌المللی به بحث و گفتگو پرداختند.

توسعه اقتصاد دریا محور در قالب بهره‌برداری از ظرفیت‌های ترانزیتی و ایجاد مجموعه‌های كشتی‌سازی

محمد سجاد سیاهکارزاده در این نشست با بیان اینکه هم‌افزایی میان نهاد‌های دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه‌های دریایی، یکی از اصلی‌ترین راهبرد‌های سازمان متبوع خود عنوان کرد و با تأکید بر لزوم برنامه ریزی و مهیا شدن منطقه آزاد انزلی برای دوران پس از اتصال به شبکه ریلی، اظهار داشت: به صورت معمول نهاد‌های دولتی مدل رفتار دولتی در بازار، معطوف به تقاضا بوده یعنی برنامه ریزی‌ها براساس پیش‌بینی صورت نمی‌گیرد بلکه وابسته به نیاز‌های کنونی بازار است، اما این مهم در دستور کار بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد انزلی قرار داشته و خواهد داشت.

سیاهکارزاده با تصریح براینکه تمام قطعات مورد نیاز جهت بهره برداری حداکثری از اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در مولفه‌هایی، چون زیرساخت‌های لجستیک ـ بندری ـ انبارداری، تأمین بار، افزایش خطوط کشتیرانی منظم و افزایش میزان کالا‌های در حال عبور از مسیر‌های ترانزیتی باید آماده و مهیا گردد، اضافه نمود: توسعه همکاری‌های حمل و نقل ترکیبی با بنادر کشور‌های حاشیه دریای کاسپین، خلیج فارس و دریای عمان؛ بهمراه تقویت مسیر‌های کریدوری به ویژه گذرگاه شمال جنوب و کریدور چین ـ قزاقستان ـ ایران یکی از مهمترین اولویت‌های منطقه آزاد انزلی در راستای تحقق سیاست‌های توسعه دریا محور محسوب می‌شود.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر هم در این دیدار با ارائه تحلیلی از توانمندی‌های بنادر مختلف دریای کاسپین در جهت توسعه همکاری‌های دریایی با کشورمان، گزارشی از ظرفیت‌های ناوگان دریایی در بزرگترین دریاچه جهان ارائه کرد و افزود: مجتمع بندری کاسپین را به دلیل دارا بودن پسکرانه و آبخور مناسب و اتصال قریب الوقوع به شبکه ریل سراسری از بنادر متمایز و آینده دار کشورمان در شمال کشور محسوب می‌شود که با وصل شدن به خط ریل داخلی عملاً منطقه آزاد انزلی و کریدور‌های عبوری از آن به شبکه ریلی داخلی و خارجی نیز وصل می‌گردد.

کامبیز جهانبانی به بیان سازوکار‌ها و راهکار‌های هم افزایی میان بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقلی و ترانزیتی داخلی جهت بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های کریدور‌های بین‌المللی عبوری از کشورمان، پرداخته و گفت: یکی از فرصت‌ها و مزیت‌های مغفول مانده و مجتمع بندری کاسپین یکی از بهترین نقاط برای ایجاد و فعالیت‌های شرکت‌های کشتی‌سازی و تعمیرات ادواری کشتی است که می‌تواند افق‌های جدید درآمدزایی و ایجاد ارزش‌افزوده برای اقتصاد دریا محور کشورمان را خلق نماید چراکه بسیاری از صنایع دیگر را متحول می‌کند، بازار آن تا سی سال بعد وجود دارد.

گفتنی است در این دیدار طرفین در خصوص بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید بعد از اتصال به شبکه ریلی، فرصت‌های ترانزیت بین‌المللی و همکاری در ایجاد مجموعه‌های کشتی‌سازی با حضور شرکت‌های بین‌المللی به توافق رسیدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: