April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۵۷۱۴
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
0

ویتنام کجاست؟ راهنمای سفر به ویتنام

اگر اهل تاریخ و سیاست باشید، احتمالا با شنیدن نام ویتنام، جنگ برایتان تداعی شود؛ اما باید بگوییم که جنگ ویتنام حدود پنج دهه پیش به پایان رسیده و اکنون این کشور به مقصدی توریستی تبدیل شده است. ویتنام، واقع در جنوب شرق آسیا، طبیعتی بکر و مسحورکننده دارد و تاریخ پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشته است. اگر اهل تفریح، گردش و ماجراجویی هستید و می‌خواهید بدانید که کشور ویتنام کجاست و شرایط سفر به آن چگونه است، این مطلب برای شما نوشته شده است. پس برای مطالعۀ آن همراهمان باشید.

 

کشور ویتنام کجاست؟ سرزمین شالیزارهای زمردین

ویتنام (به انگلیسی Vietnam) یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست که بالاتر از خط استوا قرار دارد. همسایه های ویتنام از شرق کشورهای تایلند، لائوس و کامبوج هستند. این کشور همچنین از جنوب با دریای چین جنوبی و از شمال با چین هم مرز است. تاریخ ویتنام به دوران پیش از تاریخ بازمی‌گردد؛ اما اطلاعات دقیقی در این زمینه موجود نیست.

در قرن ۲۰ میلادی ویتنام تحت حکومت فرانسه بود و در سال ۱۹۵۴، پس از جنگ فرانسه-ویتنام، دولت مستقل ویتنام تاسیس شد. در سال ۱۹۶۵ نیز جنگ ویتنام با حضور نظامی آمریکا آغاز شد که ده سال بعد، با پیروزی نیروهای کمونیستی به پایان رسید.

 

در سال ۱۹۸۶ میلادی، ویتنام اصلاحات اقتصادی را آغاز کرده و مسیر خود را به سمت بازارهای آزاد ادامه داد. این اصلاحات باعث رشد اقتصادی ویتنام شد و لقب «ببر اقتصادی آسیا» را به این کشور بخشید.

این کشور با جمعیتی بالغ بر ۹۷ میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و فرهنگ، زبان و سنت‌های مخصوص به خود را دارد. دین غالب مردم این کشور اغلب مسیحی و بودایی است و به زبان ویتنامی صحبت می‌کنند. اگر قصد خرید تور ویتنام را دارید، باید بدانید که این کشور در منطقه GMT +7 قرار دارد؛ به عبارتی از ایران 3.5 ساعت جلوتر است. همچنین فراموش نکنید بخشی از بودجۀ سفر خود را به واحد دانگ (VND) به همراه ببرید تا برای خرید در بازارهای محلی، با مشکلات احتمالی مواجه نشوید؛ هرچند بهتر است بخش بیشتری از پول نقد خود را به دلار تبدیل کنید.

 

بهترین فصل سفر به ویتنام؛ کشوری با شهرهای شیبدار

ویتنام، کشوری پهناور است که از لحاظ آب‌وهوایی به دو منطقه معتدل و استوایی تقسیم می‌شود. بنابراین اگر بخواهید در سفر به ویتنام از کلیه مناطق آن بازدید کنید، انتخاب بهترین زمان سفر کمی دشوار می‌شود؛ اما در مجموع می‌توان گفت که در فصل‌های بهار و پاییز، میزان بارش در این کشور کاهش یافته دمای و هوا بسیار مطبوع و معتدل خواهد شد.

البته، میانگین دمای هوای ویتنام در طول سال حدود ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد برآورد شده است؛ بنابراین، در هر زمان از سال که آمادگی سفر به این کشور زیبا و تماشایی را داشتید، به‌هیچ‌وجه درنگ نکنید.

 

ویتنام کجاست؟ راهنمای سفر به ویتنام

بهار و پاییز؛ بهترین فصل سفر به ویتنام

 

هزینه سفر به ویتنام

هزینه سفر به ویتنام به بخش‌های مختلفی همچون قیمت بلیط هواپیما و هزینه اقامت، هزینه خوردوخوراک، هزینه حمل‌ونقل شهری و هزینه تفریحات و بازدید از جاذبه‌های گردشگری تقسیم می‌شود. این هزینه‌ها ثابت نیستند و با توجه به فاکتورهای مختلف، تغییر می‌کنند. برای مثال، هزینه اقامت در یک هتل پنج ستاره، قابل‌مقایسه با هزینه اقامت در یک هاستل نیست. به‌طور میانگین، هر گردشگر در سفر به ویتنام، روزانه ۴۰ تا ۶۰ دلار هزینه می‌کند.

برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید به سراغ اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت، غذاهای خیابانی و اتوبوس‌های شهری بروید. رفت‌آمد شبانه در ویتنام نیز هزینه کمتری دارد. جالب است بدانید که چانه زدن در اغلب شهرهای ویتنام بسیار عادی و مرسوم است؛ پس هنگام خریدکردن و خوردن غذا، تا می‌توانید چانه بزنید!

 

شهرهای گردشگری و جاهای دیدنی ویتنام کجاست؟

ویتنام به سه منطقه شمالی، مرتفع مرکزی و دلتای رود مکونگ تقسیم می‌شود و طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. البته جاذبه‌های تاریخی این کشور نیز به زیبایی طبیعت آن هستند. در ادامه با مهم‌ترین شهرهای گردشگری ویتنام و جاهای دیدنی آن‌ها آشنا می‌شوید:

  • شهر هانوی (پایتخت ویتنام): مقبره هوشی مین، دریاچه هوآن کیم و محله قدیمی هانوی
  • شهر سایگون یا هوشی مین: موزه بقایای جنگ، اداره پست مرکزی سایگون و تونل‌های کوچی
  • شهر هوی آن: ساحل آن بنگ، شهر قدیمی هوی و سالن اجتماعات هوشیان
  • شهر دانانگ: ساحل من خه، کوه‌های ماربل و پل طلایی
  • شهر نهاترانگ: بت‌خانه لانگ سو، کلیسای جامع نهاترانگ و برج‌های پوناگار چام
  • شهر هو: پل تان هوآ، هو ایمپریال سیتی و هو کوین
  • شهر دالات: آبشار فیل، دریاچه خوآن هونگ و آبشار داتانلا
  • شهر کامائو: معبد کائودای، جزیره هون خوآی و بازار شناور کامائو
  •  

اگر می‌خواهید تجربه‌های تازه به دست آورید و ماجراجویی کنید، سفر به ویتنام و بازدید از اماکن تاریخی، طبیعی و مذهبی این کشور را به شما پیشنهاد می‌دهیم. با هر سلیقه‌ای که باشید، این کشور شما را ناامید نخواهد کرد.

 

ویتنام کجاست؟ راهنمای سفر به ویتنام

پل تان هوآ؛ از جاذبه های گردشگری ویتنام

 

معروف ترین غذاهای ویتنام

غذاهای رنگی و خوشمزه ویتنام اگرچه در بسیاری از کشورهای دنیا پرطرفدار هستند، اما در ایران چندان موردتوجه قرار نگرفته‌اند؛ زیرا غذاهای کمتر کشوری توانایی رقابت با غذاهای لذیذ ایرانی را دارد. در این بخش با تعدادی از معروف‌ترین غذاهای ویتنام آشنا می‌شوید:

  • بوت چین: غذای خیابانی شهر سایگون که مواد اصلی آن را برنج، آرد، تخم مرغ و سس چیلی تشکیل می‌دهند.
  • بان کوت: غذایی شبیه به پنکیک که با استفاده از شیر نارگیل، آرد و میگو درست می‌شود و طعم شور و شیرینی دارد.
  • گوی کوئون: یک اسپرینگ رول سبک و خوشمزه که با ترکیب گوشت یا ماهی، برنج، کاهو و سس ماهی پخته می‌شود.
  • کائو لائو: غذایی سالم که شباهت بسیاری به نودل دارد و با استفاده از گوشت و سبزیجات تهیه می‌شود.
  • چاکا: از مهم‌ترین غذاهای ویتنامی که در آن از ماهی سرخ‌شده، سیر، زنجبیل و سبزیجات استفاده می‌شود.

این غذاها را می‌توانید در رستوران‌های شهر یا کنار خیابان‌ها میل کنید. از رستوران‌های لوکس تا غذاخوری‌های معمولی و خیابانی، غذاهای سنتی و مشهور ویتنام را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کنند.

 

معروف ترین سوغات و محصولات کشور ویتنام

ویتنام مقصد چندان شناخته‌شده‌ای برای ایرانیان نیست؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید سوغاتی‌های خوراکی و غیرخوراکی متنوعی را در این کشور پیدا کنید و به دوستان و آشنایان هدیه دهید. در ادامه، تعدادی از معروف‌ترین سوغات ویتنام که اغلب، شهرت جهانی دارند را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

  • قهوه ویتنام؛
  • چای نیلوفر؛
  • بادبزن‌های ساخته‌شده از چوب بامبو و پارچه ابریشم؛
  • صنایع‌دستی ساخته‌شده با چوب بامبو؛
  • لباس‌ها، روسری‌ها و تابلوهای ابریشمین؛
  • کلاه مخروطی یاNón lá با قدمتی ۳۰۰۰ ساله؛
  • ظروف سرامیکی و سفالی.

 

سوغاتی‌های ویتنام به همین تعداد اندک ختم نمی‌شوند؛ بلکه نمونه‌های ذکرشده در بالا، از مشهورترین و خاص‌ترین یادگاری‌های این کشور هستند و برای اغلب گردشگران با سلیقه‌ها و فرهنگ‌های متفاوت، جذابیت دارند. 

 

سفر به ویتنام با تور ویتنام تریپ

حال که دانستید ویتنام کجاست و چگونه باید به آن سفر کرد، می‌توانید برای خرید تور ویتنام آماده شوید. آژانس مسافرتی تریپ با بیش از 15 سال تجربه در عرصۀ گردشگری، انواع بلیط هواپیما، هتل و تور خارجی را به مسافران ایرانی عرضه می‌کند. شما می‌توانید وارد وبسایت www.trip.ir شده و تمام مراحل رزرو تور مورد نظر خود را به صورت آنلاین انجام دهید. همچنین درصورت هرگونه پرسشی، کارشناسان ما در خدمت شما خواهند بود. منتظر دیدارتان در تور ویتنام هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: