موثقی نیا در نشست با شرکت های مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس تاکید کرد:
کد خبر: ۴۰۵۷۷۷
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
0
رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: تأکید وزیر صمت بر تولید صادرات محور است؛ از این‌رو ایمیدرو تمام تلاش خود را برای برطرف کردن موانع پیش رو و دغدغه‌های تولیدکنندگان از جمله زنجیره فولاد به کار می گیرد.

موانع تولید صادرات محور را کاهش خواهیم داد/ لزوم توسعه پایدار و متناسب خطوط تولید با زنجیره فولاد

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدرضا موثقی نیا، رئیس هیات عامل ایمیدرو شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیران شرکت فولاد هرمزگان و شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه خلیج فارس، این موضوع را مورد تاکید قرارداد.


رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران همچنین اشتغال‌زایی ۱۴ هزار نفری در منطقه‌ی ویژه اقتصادی خلیج فارس را از نقاط قوت این منطقه خواند و اضافه کرد: این میزان از اشتغال زایی نشان از خدمات ارزنده این مجموعه عظیم اقتصادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تاکید بر توسعه پایدار
رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه سخنانش بر توسعه پایدار و متناسب خطوط تولید با سایر حلقه‌های زنجیره فولاد تاکید کرد.
وی ادامه داد: تنوع و افزایش تولید و کیفیت در اولویت‌های این منطقه قرار گیرد.

رشد تولید، راهکار کاهش نرخ تورم
وی افزود: یکی از مهمترین و موثرترین راه‌های کاهش نرخ تورم و رونق اقتصادی کشور را می‌توان رشد تولید دانست که اقدامات توسعه‌ای در منطقه ویژه خلیج فارس عاملی تاثیرگذار برای رسیدن به این امر است.
موثقی نیا خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که توسعه خطوط تولید باید متناسب با توسعه حلقه‌های زنجیره فولاد در سایر شرکت‌های فولادی باشد. همچنین توسعه باید پایدار و مسیر دستیابی به آن نیز کارشناسی شده باشد.
رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن قدردانی از انجام مسولیت‌های اجتماعی در این منطقه گفت: بهترین نوع انجام مسولیت‌های اجتماعی افزایش تولید است، زیرا علاوه بر رشد تولید منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: فولاد هرمزگان یکی از کاملترین مجموعه‌های فولادی کشور است که به تناسب آن نیز انتظار می‌رود نقش موثری تری در تولید، صادرات و تامین ارز کشور ایفا کند.
در این نشست مشترک، مدیران منطقه‌ی ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و مدیران عامل شرکت‌های مستقر، دغدغه‌ها، مشکلات و ظرفیت‌های موجود را مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: