May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۰۳۱
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: به زودی امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌ زندگی مهیا خواهد شد.

سرانجام امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌ فراهم خواهد شد؟

وثیقه ممکن است برای اکثر جنایات و جنایات غیرخشونت آمیز تعیین شود. زمانی که قاضی قرار وثیقه را تعیین می‌کند (معمولاً در دادگاه ها) اگر هم شخص وثیقه دهنده و هم متهم در دادگاه حضور داشته باشند، می‌توان وثیقه نقدی یا کارت اعتباری را در دادگاه قرار داد. پرداخت وثیقه در این مرحله از انتقال متهم به زندان جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید در تاریخ حضور در دادگاه آینده پرداخت کنید، می‌توانید تا زمانی که متهم در آن تاریخ در دادگاه حضور دارد، پول نقد یا کارت اعتباری را به منشی دادگاه پرداخت کنید. هیچ چکی در دادگاه پذیرفته نمی‌شود.

 

علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که سرانجام امکان توثیق بیمه‌نامه‌ها فراهم خواهد شد؟ گفت: برنامه‌ای تحت عنوان توثیق یعنی در واقع به ضمانت گذاشتن یکی از دارایی‌ها تنظیم شد. یکی از دارایی‌های مردم که در صنعت بیمه ظهور پیدا می‌کند بیمه زندگی است که افراد می‌توانند آن را به ضمانت در نظام بانکی، قضایی و... بگذارند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:، اما سوال اینجاست فردی در یک بانک تسهیلات دریافت می‌کند، اما ممکن است همزمان بخواهد بیمه خود را بازخرید کند بحث بر این بود که سامانه‌های ما به شکل برخط بدون تاخیر بتوانند متصل به نظام بانکی شوند تا اگر فردی بیمه‌نامه را در نظام بانکی به ضمانت گذاشت بتواند در آن سقفی که ضمانت تقبل کرده بلوکه شود این ارتباط سامانه‌ای در حال انجام است و حتما این انفاق خواهد افتاد.

او در پاسخ به این پرسش که یعنی وثیقه گذاری بیمه‌نامه زندگی فراهم خواهد شد؟ گفت: بله بزودی امکان وثیقه گذاری بیمه‌نامه‌زندگی مهیا خواهد شد در خصوص زمان دقیق هم اقدامات در حال پیشروی است.

این مقام مسئول در خصوص این که آیا بیمه شخص ثالث هم این امکان را خواهد داشت که وثیقه قرار گیرد؟ می‌گوید: خیر چرا که بیمه شخص ثالث عددی (مبلغی) ندارد.

 

اوراق قرضه شرکت بیمه معمولاً در مقادیری بالاتر از مبلغ وثیقه نقدی تعیین می‌شوند و مستلزم پرداخت هزینه‌ای (همیشه ۱۰ ٪ یا کمتر از کل) به یک شرکت خصوصی به نام Bail Bondsman هستند. این هزینه هرگز به شخصی که آن را پرداخت کرده است بازگردانده نمی‌شود. میزان حق الزحمه طبق قانون تعیین می‌شود. می‌توانید از این استفاده کنید حسابگر برای دیدن حداکثر کارمزدی که یک بانددار می‌تواند دریافت کند که بستگی به مقدار اوراق قرضه دارد. گاهی اوقات شرکت از عزیزان خود می‌خواهد که بیش از هزینه پرداخت کنند. به این پول اضافی «وثیقه» می‌گویند. اگر متهم تمام جلسات دادگاه خود را تعیین کند، در پایان پرونده، شرکت وثیقه را به شخصی که آن را پرداخت کرده است، اما وجه را نگه می‌دارد. اگر متهم به دادگاه مراجعه نکند، شرکت اوراق قرضه وثیقه را نگه می‌دارد و پس از آن عزیزی که وثیقه را پرداخت کرده است برای دریافت کل مبلغ وثیقه به دادگاه می‌برد.

اوراق قرضه تا حدی تضمین شده اوراق قرضه‌ای هستند که در آن عزیزان به جای شرکت وثیقه، به دادگاه هزینه می‌پردازند. مزیت ضمانت نامه با وثیقه جزئی این است که اگر متهم تاریخ دادگاه خود را تعیین کند، در پایان پرونده دادگاه هزینه را پس خواهد داد به شخصی که آن را پرداخت کرده است. معمولاً حق الزحمه ۱۰ ٪ از کل مبلغ اوراق قرضه است، اما قانون اجازه می‌دهد که کمتر از آن باشد و یک وکیل می‌تواند از قاضی دفاع کند که اگر ۱۰ ٪ خیلی زیاد است، مبلغ را کاهش دهد. در صورت عدم مراجعه متهم به دادگاه، عزیزی که ودیعه را پرداخت کرده است ملزم به استرداد کامل وجه به دادگاه خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: