April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۵۴۵
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
مدیرعامل آبفا سیستان وبلوچستان گفت: بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در خشکی با ظرفیت حدود تصفیه ۱۰۰ هزار متر مکعب در ثانیه در طرح اضطراری تامین آب شرب منطقه سیستان به زودی نصب می‌شود.

بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در منطقه سیستان نصب می شود

علیرضا قاسمی مدیرعامل آبفا سیستان وبلوچستان در نشست با خبرنگاران شمال سیستان و بلوچستان در سرسرای شرکت آب و فاضلاب زابل گفت: طرح اضطراری تامین آب شرب منطقه سیستان در پایان سال گذشته تعریف شد که حوزه دوراهی دشتک، دشتک حرمک، هامون هیرمند و شیله توسط آب وفاضلاب استان و حوزه بندان و دیوار مرزی توسط آب منطقه استان آغاز شد.

وی اظهارداشت: با حفر ۷۳ حلقه چاه در این مناطق ۱۱۰۰ لیتر مکعب در ثانیه از حوزه دوراهی و ۷۰۰ لیتر از دشت سیستان به طور کامل انجام شده که با نصب دستگاه آب شیرین کن این طرح به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل آبفا سیستان وبلوچستان گفت: بزرگترین آب شیرین کن خاورمیانه در خشکی با ظرفیت حدود تصفیه ۱۰۰ هزار متر مکعب در ثانیه در طرح اضطراری تامین آب شرب منطقه سیستان به زودی نصب می‌شود.



این مسئول ادامه داد: حدود ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال برق، آب و جاده دسترسی و ۷۳ اتاقک سرچاه به همراه ترانس و کلیه منصوبات سرچاهی آماده شده است.

وی با بیان اینکه برداشت آب خام از چاه‌ها از بیش از یک ماه قبل آماده شده تصریح کرد: با نصب و راه اندازی آب شیرین کن آب حوزه زاهدان از منطقه سیستان جدا می‌شود.

قاسمی گفت: تمام این برنامه ریزی‌های بر اساس پیش بینی‌ها در حال انجام است و در تلاش هستیم تاخیری در تحویل آب به مردم نداشته باشیم و در فاز دوم که تا پایان سال نهایت تا اردیبهشت ماه وارد مدار می‌شود در آغاز فصل گرما سال آینده تنش آبی در منطقه نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: با اقداماتی که شرکت آبفا زابل در چاه نیمه‌های و تصفیه خانه انجام داده کمترین تنش آبی را در منطقه شاهد هستیم و بارج شناور برای سومین بار برای برداشت آب جابه جا شده است و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم از ظرفیت ذخیره چاه نیمه به درستی استفاده کنیم.

قاسمی از عزم دولت برای تامین آب شرب منطقه سیستان و زاهدان خبرداد و گفت: بیشترین اعتبارات در میان شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است که نشان از نگاه جدی دولت به این استان است.

وی اظهارداشت: با وجود اینکه بیش از سه سال هیچ آبی از سوی کشور افغانستان وارد منطقه سیستان نشده است و حق مسلم مردم منطقه دریافت حق آبه است دولت به جد در حال پیگیری برای دریافت آن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: