کد خبر: ۴۰۶۶۴۷
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
معاون وزیر جهاد گفت: علی رغم آنکه ردیف بودجه‌ای به ارزش بیش از ۲۳۷ میلیارد تومان برای طرح کاشت یک میلیارد درخت در نظر گرفته شده، اما تاکنون یک ریال اعتبار هم تخصیص نیافته است.

اعتبار کاشت یک میلیارد درخت تخصیص نیافته است

عباسعلی نوبخت در پنجاه و پنجمین نشست طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت: تامین و واگذاری نهال و انتخاب جغرافیای کاشت نهال با اداره کل منابع طبیعی استان است.

او افزود: با وجود اینکه ردیف بودجه‌ای به ارزش ۲۳۷میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده، اما تاکنون یک ریال اعتبار به طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت اختصاص نیافته است.

رئیس سازمان جنگل‌ها ادامه داد: بنا داریم در صورت فراهم شدن مقدمات در ۸ اسفندماه رکورد کاشت درخت را در گینس ثبت کنیم و ۳۰ تا ۵۰ میلیون اصله نهال در آن روز بکاریم.

به گفته او، سال بعد ادبیات ما درخت‌داری می‌شود که براین اساس علاوه بر درخت کاری، درخت داری را نیز در ادبیات مسئولان و مردم قرار می‌دهیم.

نوبخت افزود: این طرح مردمی است و باید از ظرفیت‌های مردم استفاده شود. همچنین باید اطلاع رسانی درست و دقیقی نیز در این بخش انجام شود.

معاون وزیر جهاد با بیان اینکه اثربخشی یک میلیارد درخت برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: این درختان اگر بعد از ۴ سال همگی سبز شوند، می‌توانند ۱۶۰ میلیون تن ترسیب کربن، ۶.۲ میلیون تن تولید اکسیژن، ۲۷.۵میلیون تن کاهش فرسایش، ۱۷۲.۷میلیون تن جذب گرد و غبار و ۱۷۱.۵میلیون مترمکعب تامین آب را داشته باشند.

او به ایجاد کارگروه برخورد با زمین خواران نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح اولویت ما برخورد با دانه درشت‌ها است و هیچ تعارفی با کسی که عرصه‌های منابع طبیعی را تخریب می‌کند، نداریم.

نوبخت گفت: اکنون یک مورد تخریب در استان مازندران در دستور کار داریم و پس از آن نیز استان تهران خواهد بود.

او گفت: با دانه درشت‌هایی که به طبیعت دست درازی می‌کنند برخورد خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: