May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۶۷۱۵
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی از توسعه صادرات تولیدات صنایع دستی از طریق بنادر استان‌های ساحلی خبر داد.

کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس مشتری پروپاقرص ‌صنایع دستی ایران

مریم جلالی معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی با اشاره به وجود امکانات لازم برای صادرات محصولات صنایع دستی از بنادر استان بوشهر اظهار داشت: استان‌های ساحلی ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای صادرات محصولات صنایع دستی دارند و بوشهر می‌تواند درگاه اصلی صادرات محصولات صنایع دستی برای کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس باشد.

وی با بیان اینکه در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس مشتریان زیادی برای خرید محصولات صنایع دستی ایران وجود دارد گفت: مردم ساکن کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس مشتاق خرید تولیدات صنایع دستی ایران هستند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی از ایجاد ظرفیت‌های لازم برای توسعه صادرات تولیدات صنایع دستی از بنادر مختلف استان‌های ساحلی خبر داد و بیان کرد: در این راستا پایگاه‌هایی با کمک رایزنان فرهنگی ایران در کشور‌ها ایجاد شده است که امید می‌رود با معرفی و ارتقا کیفیت فرآوری و بسته‌بندی و با نام ویژه‌های خاص صنایع دستی، استان بوشهر بتواند کل صنایع دستی ایران را در صادرات به کشور‌های مختلف نمایندگی کند.

جلالی برنامه داوری مهر اصالت ملی محصولات صنایع دستی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این داوری قبلاً در مرکز کشور انجام می‌شد و با تمرکززدایی، اکنون بوشهر میزبان ۵ استان جنوبی برای داوری مهر اصالت ملی محصولات صنایع دستی تعیین شده است.

وی مهر اصالت ملی محصولات صنایع دستی را زمینه توسعه تولید این کالا‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این مهم ضمن اینکه اشتغال‌زایی در پی دارد زمینه توسعه صادرات صنایع دستی را فراهم می‌کند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی کاربردی شدن تولیدات را از دیگر ویژگی مهر اصالت ملی محصولات صنایع دستی دانست و خاطرنشان کرد: مهر اصالت ملی محصولات صنایع دستی سطح زیادی در برمی‌گیرد.

جلالی میزبانی بوشهر در برنامه داوری مهر اصالت ملی محصولات صنایع دستی را زمینه‌ساز تکمیل ارزش زنجیره محصولات صنایع دستی دانست و تاکید کرد: داوری مهر اصالت ملی محصولات برای تولیدکنندگان و فروشندگان می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش صنایع دستی اثرگذار باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: