کد خبر: ۴۰۶۹۸۳
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
لیلا کشاورزی دانشمند جوان برتر از شکست تا موفقیتش را برایمان می‌گوید که همیشه از شکست هایش برای رسیدن به موفقیت درس گرفته است.

گپ و گفتی صمیمانه با نخبه‌ی علمی و ورزشی کشور

"ورزش" در استان فارس یتیم است! اغراق نیست؛ با یک بررسی اجمالی و نگاهی به ورزش استان به‌ویژه ورزش بانوان در این خطه به‌وضوح متوجه می‌شوید که چگونه ورزشکاران شیرازی نجیبانه کمبود‌ها و نقصان‌ها را به جان می‌خرند تا آقایان مسئول در ارائه آمار‌ها و ارقام‌ها از دیگر استان‌ها بازنمانند! این در حالی است که این‌ها حتی خبر ندارند که در شیراز نخبه‌ی علمی و ورزشی کشور در چه شرایطی برای سربلندی کشورش تلاش می‌کند. لیلا کشاورزی یکی از دختران ورزشکار شیرازی و از استعداد‌های رشته تکواندوست.

این روز‌ها شاهد موفقیت لیلا کشاورزی بانوی جوان شیرازی بودیم که به تازگی کسب عنوان دانشمند جوان برتر سال ۱۴۰۲ را از آن خود کرد، از قهرمانان تکواندو کشورمان در سطح جهانی و دارای مقامات مختلفی در عرصه‌های علمی و ورزشی هم هست، به همین بهانه با لیلا کشاورزی دانشمند برتر سال ۱۴۰۲ و دانشجوی سال چهارم پزشکی گپ و گفت صمیمانه‌ای داشتیم که در ادامه با هم می‌خوانیم:

نظر برترین دانشمند جوان ایرانی در رابطه با سربلندی کشورمان ایران چیست؟
کشورمان ایران یک کشور با تمدن و بااصالتیست و آدم‌های بزرگی را در خود پرورش داده از همین خاک با وجود تحریم و...، و تمام جهان ایران را میشناسند بخاطر افتخارات و موفقیت‌ها و از خودگذشتگی‌هایی که مردمش در طول تاریخ بشر انجام دادند، تمام دنیا ایران را به مردمانی باهوش و پر از استعداد می‌شناسند و احترام خاصی برای ایران و مردم کشورم قائل هستند، اما وقتی که بتوانی در بین مشکلات و کمبود امکانات رشد کنی و خودت را به آوردگاه‌های جهانی و المپیاد و... برسانی و در بین این همه نماینده از سراسر دنیا در آنجا تو فقط یک بازیکن نیستی یا یک پزشک یا دانشجو و... تو آنجا نماینده ملت ایران هستی و این موضوع بار سنگینی را دارد، و مسلما وقتی به جهانیان نشان میدهی که دختران سرزمینم ایران هیچ چیزی جلودارشان برای موفقیت و رسیدن به صدر جهان نیست و تو به عنوان یکی از میلیون‌ها دختر ایرانی به عنوان یک عضو کوچک این سرزمین پر افتخار نشان میدهی که این کشور و مردمانش همیشه در صدر مردم جهان هستند همراه با انسانیت.

نظر دانشمند جوان ایرانی، قهرمان ورزشی و دانشجوی پزشکی در رابطه با دختران کشورمان ایران؟
دختران سرزمینم همیشه و همه جا باعث غرور و افتخار کشور عزیزمان ایران هستند چه در داخل و چه در خارج از کشور.

برایمان از افتخارات علمی و ورزشی خودتان بگویید.
-مقامات من در بخش علمی
_دارای مدال نقره اختراعات جهانی کانادا
_مدال نقره اختراعات آسیایی
_دارای مدرک ثبت اختراع
_مقام نقره اختراعات جهانی لهستان
_مقام برنز اختراعات جهانی لهستان
_مقام طلایی اختراعات جهانی آلمان
_مقام اول بین المللی اختراعات یک دنیا و یک ایده
_مقام اول کشوری اختراعات در جشنواره قلم
_عضو سازمان جهانی یونسکو
_دارای چندین پروژه اختراعات در زمینه‌ای پزشکی
_دارای چندین اختراع در زمینه‌ای ورزشی و الکترونیک
_دارای چاپ مقاله‌ای علمی در ژورنال بین المللی خارجی
مدال طلا، نقره و برنز المپیاد دانشجویان جهان در بخش پزشکی شیمی، هواوفضا
و در بخش ورزشی:
_دارای ۷مدال جهانی هانمادانگ تکواندو
_دو مدال طلایی آسیایی هانمادانگ تکواندو

من نویسنده کتاب سرطان و چاپ در دانشگاه هاروارد و به تازگی هم به عنوان دانشمند جوان برتر در سال ۱۴۰۲ معرفی شدم.

مشوق لیلا کشاورزی علاوه بر تلاش و همت خودش در این موفقیت‌ها چه کسانی بودند؟
_من همیشه از کودکی می‌خواستم که آدم متفاوتی باشم و اسم من همیشه ماندگار باشد، همیشه دوست داشتم طوری زندگی کنم که اگر حتی زمانی هم نباشم همیشه نام و یاد من در خاطرات مانا باشد پدر و مادرم همیشه در تمام مراحل زندگی به من کمک کردند و همیشه حمایت و پشتیبانی من از جانب پدر و مادرم بوده و هست.

اوقات فراغت را بیشتر چه طور می‌گذرانید؟
_من یا با دوستانم میرم سفر و بیشتر در جا‌های دیدنی شیراز باغ عفیف آباد، و آرامگاه‌های سعدی و حافظ می‌روم و ساعت‌ها در این اماکن می‌شینم و گذر مردم را تماشا می‌کنم.

به رشته‌های غیرتخصصی خودتان مثل هنر و ادبیات چقدر علاقه دارید؟
_من هنر و موسیقی را خیلی دوست دارم یک زمانی من میناکاری انجام می‌دادم، ولی به صورت حرفه‌ای اصلا نرفتم به دنبال هنر بیشتر مقطعی بوده و همیشه فایل‌های صوتی غزلیات حافظ و سعدی را هم گوش می‌کنم.

هنرمند مورد علاقه‌ی شما؟
_من بسیار بسیار به صدای استاد محمدرضا شجریان و همایون شجریان علاقه دارم همین طور صدای محمدرضا علیمردانی را هم گوش میدهم.

توصیه‌ی شما به جوانان هم سن و سال‌های خودتان؟
_من همیشه به همه میگم که هر چیزی را که دوست دارید همان را دنبال کنید و راه مورد علاقه‌ی خودتان را بروید اصلا مهم نیست که در راهی که دوست داریم شکست بخوریم یا نه، حتی اگر شکست هم بخوریم چیزی از دست ندادیم برای اینکه راهی را که دوست داریم زندگی کردیم برای همه‌ی ما اشتباه پیش می‌آید، مواجه شدن با کسانی در زندگی که جلو راهمان سد می‌شوند یا موجب شکست ما می‌شوند، ولی ما نباید شکست را بپذیریم تمام این‌ها جزئی از زندگیست و نباید به خاطر آن ناراحت باشیم، به هر حال ما زندگی کردیم آن لحظه را چه خوب و چه بد و باید به تلاش خودمان تا رسیدن به موفقیت ادامه دهیم.

تا حالا در راه رسیدن به هدف و زندگی شکست خوردید؟
_بله من بار‌ها و بار‌ها شکست خوردم، ولی بعد از هر شکستی تا رسیدن به موفقیت هیچ وقت دست از تلاش برنداشتم.

چه چیزی باعث شده که شما بعد از شکست دوباره تلاش کنید و با انرژی به راه تان ادامه دهید؟
_من در لحظه‌ی شکست همیشه به خودم گفتم که‌ای کاش این کار را انجام نمی‌دادم، ولی بعد به این نتیجه میرسم که من با کاری که انجام دادم حتی اگر شکست هم خوردم حالم خوب بوده و حس خوبی داشتم و اگر حس بدی داشتم آن راه را نمی‌رفتم و در نتیجه احساس شکست نمی‌کنم، چون با راهی که رفتم کاملا زندگی کردم و حال من خوب بوده حتی اگر نتیجه‌ی آن شکست باشد و اصلا افسوس نمی‌خورم.

از نظر دانشمند برتر جوان کشورمان بعد از هر شکستی باید چه کرد؟
_به نظر من بعد از هر شکستی هر کس باید زمانی را مثلا یک هفته و یک ماه به خودش استراحت بدهد و برود به دنبال کاری که تا به حال به سراغش نرفته یا مثلا سفر برود و به خودش و امورات زندگی رسیدگی بیشتری کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: