کد خبر: ۴۰۷۱۵۸
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
معاون وزارت امور خارجه گفت: از آموزش‌های مهارتی به مربیان و هنرجویان سایر کشور‌ها برای گسترش دیپلماسی و خلق ثروت استفاده می‌شود.

برنامه‌ریزی برای آموزش‌ مهارتی به هنرجویان سایر کشور‌ها

مهدی صفری در دیدار با معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تبیین رویکرد دولت برای گسترش همکاری‌های دوجانبه با کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های همسایه، حوزه اوراسیا و قاره آفریقا گفت: با شناخت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، این سازمان را با تجربه‌ترین مجموعه کشور در زمینه ارائه آموزش‌های حرفه‌ای می‌دانیم.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اثبات حُسن نیت ایران به سایر کشور‌ها و جلب اعتماد آن‌ها به واسطه پیشرفت فناوری و ارائه مطلوب خدمات به آن‌ها از سوی کشورمان گفت: درباره همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آماده امضای تفاهمنامه هستیم و هدف همه ما این است که مجموع خروجی دیدار‌ها و رایزنی‌ها باید به استفاده از منابع بهینه کشور در جهت تامین منافع ملی منجر شود.

توسعه دیپلماسی مهارت راهبرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه کشور

در این دیدار مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تبیین راهبرد‌ها و برنامه‌های استراتژیک سازمان آموزش فنی و حرفه کشور، تصریح‌کرد: توسعه دیپلماسی مهارت بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارتخانه متبوع، راهبرد اصلی سازمان است و استفاده از ظرفیت دستگاه دیپلماسی کشور، باعث تسریع در روند برنامه‌ها و شاخص‌های این راهبرد می‌شود.

وی گفت: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای برای آموزش‌های مهارتی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و اجرای فرآیند استخدام نیرو‌های جدید، تفاهمنامه همکاری با بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی امضاء کرده و تفاهم نامه همکاری با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم به زودی منعقد می‌شود.

عظیمی با اشاره به اهمیت این رویکرد در گسترش چتر مهارتی در ایران و فراتر از مرزها، افزود:علاوه بر این، با داشتن سرمایه انسانی توانمند و متخصص و زیرساخت‌های جامع استاندارد، برای اجرای راهبرد اصلی توسعه دیپلماسی مهارت، آمادگی کامل داریم.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مرکز ملی تربیت مربی کرج با ظرفیت پذیرش و اسکان شبانه‌روزی یک‌هزار نفر و داشتن کارگاه‌های مدرن در رشته‌های مختلف از جمله خودرو، فناوری‌های نو، انرژی‌های خورشیدی، برق، امور ساختمان و غیره، یکی از مراکز و ظرفیت‌های کم‌نظیر سازمان برای ارائه آموزش به هنرجویان سایر کشورهاست.

در این دیدار که به‌منظور توسعه همکاری‌ها در زمینه دیپلماسی مهارت انجام شد، ضرورت برنامه‌ریزی برای امضای تفاهمنامه همکاری درباره ارائه آموزش‌های مهارتی و صدور خدمات به سایر کشور‌ها بر اساس نیازسنجی‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

در این دیدار، مقرر شد با توجه به اعلام آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، به زودی نخستین گروه از متقاضیان و هنرجویان کشور‌های مختلف، آموزش‌های لازم در رشته خودرو را در مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران فرا می‌گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: