April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۱۹۰
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
رئیس سازمان غذا و دارو از اولویت‌دهی این سازمان به صدور مجوز دانش‌بنیان‌ها و خرید محصولات ایران‌ساخت خبر داد.

اولویت سازمان غذا و دارو، صدور مجوز برای دانش‌بنیان‌هاست

حیدر محمدی، در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه ایران ساخت در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های سازمان غذا و دارو از شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه بر اساس قانون حمایت از دانش بنیان تسهیلات مختلفی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی سازمان غذا و دارو، صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از محصولات داخلی است. در این میان خرید محصولات دانش بنیان و ایران ساخت در اولویت ما قرار دارند.

وی با اشاره به محصولات عرضه شده در نمایشگاه ایران ساخت خاطرنشان کرد: یکی از دستاورد‌های خوب این نمایشگاه طراحی و تولید دستگاه آنالیتیکال است. این دستگاه برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود. پیش از این دستگاه آنالیتیکال با هزینه هنگفت وارد کشور می‌شد.

به گفته وی تجهیزات آنالیتیکال آزمایشگاهی دستگاه‌ها و تجهیزاتی هستند که برای آنالیز و تعیین مقدار ماده در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

محمدی واردات تجهیزات آزمایشگاه به کشور را همراه با دشواری‌هایی دانست و اظهار کرد: بسیاری از این تجهیزات اجازه ریجستری در ایران داده نمی‌شود از این رو تولید چنین تجهیزاتی در کشور می‌تواند به تقویت و ارتقای روش‌های تشخیصی سازمان غذا و دارو در حوزه تشخیصی مواد غذایی و دارویی حوزه سلامت موثر باشد.

رییس سازمان غذا و دارو سرعت بخشیدن رسیدگی به بررسی کیفیت محصولات تولید شده در حوزه سلامت را از دیگر مزایای تولید تجهیزات آزمایشگاهی در کشور دانست و یادآور شد: این سازمان در بسیاری از مواقع برای تامین این تجهیزات با مشکلاتی مواجه است، ولی خوشبختانه برخی از این تجهیزات آزمایشگاهی به همت متخصصان داخلی تولید می‌شود که می‌تواند در توسعه دستگاه‌های اندازه‌گیری این سازمان در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو کمک کند.

وی درباره قرارداد‌های سازمان غذا و دارو با ایران ساخت گفت: اکنون شبکه آزمایشگاهی در کشور داریم که بیش از ۶۰ آزمایشگاه مربوط به حوزه غذا و دارو است ضمن آنکه ۵۰۰ آزمایشگاه تحت نظارت سازمان سازمان غذا و دارو هستند که برای آنالیز محصولات دارویی و غذایی به آن‌ها مجوز فعالیت داده شده است.

محمدی با بیان اینکه ما دستاورد‌های شرکت‌های فناور در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی را به این مجموعه‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم تا برای تجهیز آزمایشگاه خود از ظرفیت بزرگ تولید داخل استفاده کنند، گفت: مجلس شورای اسلامی برای خرید محصولات دانش بنیان و این دستگاه‌ها بودجه‌ای را اختصاص داده بود و در قانون بودجه امسال نیز افزایش بودجه خرید اقلام داخلی و دانش بنیان پیشنهاد شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: