April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
نتایج مثبت معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری ارس در نمایشگاه‌ها؛
کد خبر: ۴۰۷۲۱۴
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس، از جذب یک سرمایه‌گذار چینی دیگر خبر داد و گفت: با تصویب کمیسیون اقتصادی سازمان شرکت آدلی فیدار آلیاژ ارس به جمع سرمایه‌گذاران ارس پیوست.

سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیاردی تولیدکننده چینی در منطقه آزاد ارس

طرح سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیون دلاری چینی‌ها در منطقه آزاد ارس و با اجرای این طرح‌های سرمایه گذاری توسعه تجاری و اقتصادی منطقه را بدنبال دارد و در فاز اول پروژه ضمن اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر، یک میلیون و دویست متر مربع در سال فویل آلومینیومی تولید خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس درباره این طرح گفت: شرکت مذکور تنها تولیدکننده فویل آلومینیومی در خاورمیانه خواهد بود و برنامه بلند‌مدت‌شان راه‌اندازی کارخانه تولید خازن‌های الکترولیتی در منطقه است. تنها ۵ کارخانه مشابه در کشور‌های چین و تایوان فعال‌اند و با راه‌اندازی واحد تولیدی در ارس در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع و در بازه زمانی یک ساله، ۱۰۰ درصد محصولات به چین صادر و برای کشور درآمد ارزی خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیاردی تولیدکننده چینی در منطقه آزاد ارس

علی نوید با اعلام این خبر افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی این پروژه ۲۱/۶ میلیون دلار و میزان سرمایه‌گذاری داخلی آن ۱۲۰۰ میلیارد ریال است و با بهره‌برداری از آن ضمن اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۹۰ نفر، ۳۰ هزار تن فروسیلیکو منگنز مورد استفاده در فولاد‌های کم‌کربن در سال تولید خواهد شد.

نوید با بیان اینکه سرمایه‌گذار چینی پروژه از تجربه اجرای طرح مشابه در ایران برخوردار است، گفت: محصول تولیدی در این طرح مورد نیاز کارخانجات فولاد بوده و باتوجه به هدف سرمایه‌گذار برای استقرار خطوط تولید پیشرفته در منطقه، شاهد تولید محصول باکیفیت جهت تامین نیاز داخلی و صادرات به کشور‌های همسایه خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: سرمایه‌گذار چینی پروژه در نمایشگاه ایران اکسپو با منطقه آزاد ارس و ظرفیت‌های آن آشنا شد و پس از تشریح مزایای حضور در ارس و معرفی بسته‌های جدید سرمایه‌گذاری، اکنون شاهد یک سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریالی در منطقه‌ایم.

سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیاردی تولیدکننده چینی در منطقه آزاد ارس

مجید کیانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در منطقه ازاد ارس عنوان کرد: ما در شهر‌های کاپان و ایروان ارمنستان طی یکسال اخیر با همکاری سفارت و سرکنسولگری نمایشگاه برگزار کرده‌ایم که نتیجه این نمایشگاه‌ها عقد قرارداد‌های متعدد بین شرکت‌های تولیدی ارس جهت فروش محصولات تولیدی بوده است.

کیانی با اشاره به لزوم افزایش ارتباط ارس با کشور‌های همسایه، تصریح کرد: ترکیه از اصلی‌ترین شرکای اقتصادی ارس در زمینه جذب سرمایه‌گذاری و صادرات است و خوشبختانه بخشی از جامعه اقتصادی ترکیه و سرمایه‌گذاران آن، ارس را به‌واسطه همکاران خود می‌شناسند، اما ما درصدد شناساندن کامل این منطقه، ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه گذاری ارس به فعالان اقتصادی ترکیه هستیم و سرکنسولگری ایران در استانبول یکی از مهم‌ترین نهاد‌هایی است که می‌تواند ما را در رسیدن به هدف‌مان کمک کند.

وی ادامه داد: در کنار جذب سرمایه‌گذاران ترک در حوزه صنعت که مولفه اصلی اقتصاد منطقه آزاد ارس می‌باشد باید از تجارب موفق جامعه اقتصادی ترکیه در ارتقای بخش گردشگری ارس استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ارس با برخورداری از آثار طبیعی و تاریخی متعدد در حوزه توریسم، نیازمند غنی‌سازی این بخش با سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه سرگرمی است، گفت: تجربه ترکیه در این حوزه بسیار موفق بوده و ما برای افزایش ماندگاری گردشگر در ارس باید در بخش توریسم سرمایه‌گذاری‌های نوینی داشته باشیم.

کیانی افزود: منطقه آزاد ارس قابلیت‌های بسیاری جهت شکل‌دهی به همکاری‌های چند جانبه بین ایران و کشور‌های حوزه قفقاز جنوبی و سایر کشور‌ها دارد و این قابلیت‌ها باعث شده تا این منطقه به بازوی توانمند اقتصاد ایران در حوزه قفقاز و اوراسیا تبدیل شود.

سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در استانبول ترکیه هم در این دیدار تاکید کرد: در زمان مراجعت به محل ماموریت خود، با تمام توان نکات بسیار مهم و اساسی که در این جلسه بیان شد را با جدیت پیگیری خواهم کرد تا ارس در شهر استانبول و میان جامعه اقتصادی آن بیش از پیش شناسانده شود.

احمد محمدی افزود: نمایشگاه‌های مختلفی در این شهر است که با بررسی تقویم نمایشگاهی استانبول گزینه‌های مناسب را برای ارس از طریق نمایندگی وزارت خارجه در تبریز ارسال می‌کنیم و آمادگی کامل داریم از تمام برنامه‌های ارس در استانبول حمایت کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: