کد خبر: ۴۰۷۲۴۷
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: بار‌ها پیشنهاد داده‌ایم که دولت با خرید دام زنده از دامدار می‌تواند قیمت گوشت در بازار را کنترل کند.

خرید دام زنده از دامدار راهکاری مناسب برای تنظیم بازار

سید احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام زنده سنگین برای دامداران ۲۲۰ هزار تومان تمام می‌شود، درحالیکه متوسط نرخ کنونی ۲۰۰ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

او با بیان اینکه نیازی به واردات گوشت نداریم، افزود: با احتساب گوشت گوسفندی نیاز کشور به طور کامل قابل تامین است و هیچ گونه کمبودی برای تامین نیاز از خارج نداریم.

مقدسی ادامه داد: دولت در راستای تنظیم بازار هرکیلو گوساله زنده نر را با قیمت ۲۲۰ هزار تومان از دامدار خریداری و گوشت آن را با قیمت ۵۰۰ هزار تومان باید به دست مصرف‌کننده برساند.

او با اشاره به دلایل مخالفت با واردات دام زنده گفت: اگر بدون موازین بهداشتی دام وارد شود، ممکن است بیماری‌های متعددی از جمله تب برفکی وارد کشور شود. همچنین ورود دام به کشور به تولید داخل آسیب جدی می‌زند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: وقتی گوشت با ارز ۲۸ هزار و۵۰۰ تومانی وارد شود، این بدان معناست که به طور۱۰۰ درصد یارانه می‌گیرد و تولیدکننده داخل توان رقابت با آن را ندارد.

مقدسی گفت: بار‌ها به دولت پیشنهاد داده ایم که دام زنده را از تولیدکننده داخلی خریداری کنند تا ضمن حمایت از تولیدکننده بتوانیم تبدیل به صادرکننده هم شویم و از طرفی هم گوشت با قیمت مناسب دست مصرف‌کننده برسد که متاسفانه تاکنون پاسخی به ما داده نشده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: