April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۴۸۸
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به کاهش دما و بارش برف و باران به کشاورزان، باغداران و گلخانه‌داران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

کشاورزان و گلخانه‌داران هشدار کاهش دما را جدی بگیرند

پروین رفیعی، کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وقوع بارش برف و باران به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که نسبت به زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب اقدام کنند و همواره از انجام هرس، آبیاری، محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع اجتناب کنند.

به گفته او، باغداران به سبب وزش باد و طوفان‌های شدید نسبت به استحکام سازه‌های باغی و همچنین انجام آبیاری در خاک‌های شور بعد از وقوع باران یا برف به منظور آب‌شویی شوری از محیط ریشه، خودداری و به انجام چالکود در باغات اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: با توجه به کاهش دما و وقوع بارش، گلخانه داران تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها و استحکام و ترمیم سقف گلخانه‌ها در برابر طوفان‌های احتمالی و کنترل دما و رطوبت واحد‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

او در توصیه‌ای به دامداران گفت: با توجه به شرایط جوی دامداران ضمن اجتناب از مصرف آب باران برای دام‌ها از نفوذ هوای سرد و روان‌آب به داخل سالن‌ها جلوگیری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی افزود: با توجه به حجم بالای روان آب و سیلابی شدن رودخانه ها، پرورش دهندگان ماهی تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها و جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخر‌ها را در دستور کار قرار دهند.

او گفت: با توجه به افت دما و سرمازدگی کشاورزان نسبت به تخلیه آب و جمع‌آوری لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار به دلیل خطر احتمال ترکیدگی لوله‌ها در اثر سرما و انتقال ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی به مکان‌های امن اقدام کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز با تقویت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و پنجشنبه در شمال غرب، غرب و سواحل غربی و سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش برف، باران، وزش باد شدید و کولاک برف در ارتفاعات پیش‌بینی شده است.

روز جمعه در مناطقی از جنوب غرب، غرب، بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش و وزش باد شدید موقتی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: