May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۵۶۹
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی گفت: به همان میزان که جاذبه‌های بیابان لوت را معرفی کنیم به رونق گردشگری در استان کمک کرده ایم.

رونق گردشگری خراسان‌ جنوبی با معرفی گرم‌ترین جاذبه ایران

شکی نیست که یکی از جاذبه‌های ارزشمند خراسان جنوبی در حوزه گردشگری بیابان لوت این میراث طبیعی جهانی است.

گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری، آرامش بی بدیل، شب‌های پر از ستاره و مناسب برای رصد، روستا‌های شگرف و بکر و…از مهمترین هدیه‌هایی است که بیابان لوت به گردشگران خود هدیه می‌کند و به همین جهت است که هر ساله بر علاقمندان به بازدید از این میراث جهانی افزوده می‌شود.

بیابان لوت بین ۳ استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان مشترک است و شهروندان این ۳ استان پهناور این جاذبه مهم را از عمق جان حراست کرده و مانند عزیزی ارزشمند مراقبت می‌کنند.

کویر لوت با مساحتی حدود ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع از آثار طبیعی اسرار آمیز ایران است و در برخی سال‌ها به عنوان گرم‌ترین و داغ‌ترین نقطه جهان معرفی شده است.

بی شک اگر این جاذبه شگرف بیش از قبل معرفی شود و تعداد گردشگران خارجی و داخلی از روستا‌های حاشیه بیابان لوت افزود شود زمینه درآمدزایی و قوت گرفتن اقتصاد پایدار برای جوامع محل فراهم خواهد شد که یک نکته ارزشمند است.

فعالیت ۵ اقامتگاه بوم گردی در دهسلم

رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی گفت: این روز‌ها به واسطه مناسب بودن دمای هوا فصل گردشگری در بیابان لوت است و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ساعاتی را در روستا‌های حاشیه این بیابان، چون روستای دهسلم بگذرانند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون در روستای بسیار زیبای دهسلم که یک نقاشی بی بدیل در حاشیه بیابان لوت است تعداد ۵ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد، افزود: اکثر گردشگران به ویژه گردشگران خارجی ترجیح می‌دهند که برای اقامت خود از بوم گردی‌ها استفاده کنند و این فضا‌ها برای آنان بسیار دلچسب است.

رضایی ملکوتی با بیان اینکه در روز‌های اخیر یک گروه گردشگر هلندی وارد بیابان لوت شده بودند، اظهار کرد: بیشتر این مسافران و گردشگران نیز از خدمات و سرویس دهی بوم گردی‌ها رضایت داشته اند.

بازدید ۶ تور خارجی از بیابان لوت از ابتدای پاییز ۱۴۰۲

رضایی ملکوتی مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی گفت: از ابتدای مهر که به واسطه کاسته شدن از دما، هوا برای گردشگری در بیابان لوت مناسب است تاکنون ۶ تور گردشگری خارجی وارد بیابان لوت شده اند.

او افزود: علاوه بر گردشگران خارجی بسیاری از هموطنان ما از دیگر استان‌های کشور نیز بیابان لوت را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

رضایی ملکوتی ادامه داد: طبیعی است که هر چه قدر بیابان لوت، جاذبه‌های آن و امکانات فراهم شده برای اقامت گردشگران در این فضا را معرفی کنیم به رونق گردشگری خراسان جنوبی کمک کرده ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: