April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۷۷۷۱
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
فناوری‌های جدیدی وجود دارند که هنوز نیاز به اصلاح داشته و برخی از آن‌ها حتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهند.

فناوری‌هایی که در سال ۲۰۲۴ نیاز به اصلاح دارند

بسیاری از فناوری‌ها موفق شده‌اند وضعیت زندگی ما را بهبود بخشند، به‌ویژه پس از این که تولیدکنندگان مشکلات مرتبط با این فناوری‌ها را حل کردند؛ اما فناوری‌های جدیدی وجود دارند که هنوز نیاز به اصلاح دارند و برخی از آن‌ها حتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهند.

شرکت‌های فناوری دوست دارند ما باور کنیم که محصولاتشان داستانی در مورد پیشرفت، مانند عرضه تلفن‌های باسرعت بالا، دوربین‌های بهتر و صفحه‌نمایش روشن‌تر را ارائه می‌کنند؛ اما علی‌رغم همه پیشرفت‌ها، بخش‌هایی از فناوری وجود دارد که سال‌ها با نقص‌هایی همراه بوده است.

فناوری پیام‌های متنی بین اپل و اندروید هنوز تقریباً غیر استاندارد هستند و اختراعات جدیدتر مانند اتومبیل‌های خودران همچنان مردم را در معرض آسیب قرار می‌دهند.

با شروع سال جدید، قصد داریم به فناوری‌هایی که امسال نیاز به بهبود و اصلاح دارند نگاهی بیندازیم:

حباب سبز

هنگامی که کاربران آیفون از طریق iMessage به آیفون‌های دیگر پیام‌های متنی ارسال می‌کنند، پیام‌ها به رنگ آبی ظاهر می‌شوند و می‌توانند از مزایای انحصاری مانند ایموجی‌ها و انیمیشن‌های سرگرم کننده بهره‌مند شوند.

اما زمانی که پیام‌های متنی بین کاربران آیفون و کاربران اندروید ارسال می‌شود، حباب‌ها سبز می‌شوند و بسیاری از ویژگی‌ها مختل می‌شوند و کیفیت عکس‌ها و ویدیو‌ها پایین می‌آید.

این موضوع باعث ایجاد شکاف اجتماعی عمیقی شده است. برخی معتقدند پیام‌هایی که از طریق حباب سبز ارسال می‌شوند یک هشدار قرمز در مورد بی‌ثباتی مالی است، زیرا برخی از تلفن‌های اندرویدی قیمت کمتری نسبت به آیفون دارند.

به گفته اپل، بخش بزرگی از این مشکلات پیام‌های متنی اواخر سال جاری برطرف خواهد شد. همچنین اعلام کرد که قصد دارد از سرویس‌های ارتباطات غنی استفاده کند، یک استاندارد پیام‌رسان متنی مدرن که توسط سازندگان گوشی‌های گوگل و اندروید برای پیام‌رسانی استفاده می‌شود.

پیام‌های متنی ارسال شده بین دستگاه‌های iPhone و Android سبز باقی می‌مانند، اما فیلم‌ها و عکس‌ها با وضوح بالا آپلود خواهند شد. اما باید دید که آیا این اقدام برای پایان دادن به جنگ حباب بین کاربران کافی خواهد بود یا خیر.

ماشین‌های خودران

رشد و سقوط شرکت کروز، به عنوان شرکت خودرو‌های خودران، یک داستان هشداردهنده برای روش انجام تجارت در دره سیلیکون بود که نوآوری را بالاتر از هر چیز دیگری از جمله امنیت عمومی قرار می‌دهد. در ماه اکتبر، تنها چند ماه پس از این که سازمان دهنده‌های کالیفرنیا به کروز و وایمو اجازه دادند تا خدمات حمل‌ونقلی کاملاً بدون راننده را انجام دهند، کروز با یک عابر پیاده در سانفرانسیسکو برخورد کرد و قربانی را ۱۰ متر کشید.

اندکی پس از آن، رگولاتور‌ها به کروز، یکی از شرکت‌های تابعه جنرال موتورز، دستور دادند تا خدمات روباتاکسی خود را متوقف کند. این شرکت ۲۵ درصد از نیروی کار خود را کاهش داد و کایل وگت، مدیر عامل شرکت، استعفا داد. بنابراین، امیدواریم سال ۲۰۲۴ سال بهتری برای فناوری خودران باشد.

شارژر‌های مشترک

همه با این سناریو آشنا هستند. شما در راه هستید و فکر می‌کنید کابل‌های شارژ تلفن، لپ‌تاپ و گوشی خود را برداشته اید؛ اما متوجه می‌شوید که ان را جا گذاشته اید، بنابراین باید برای خرید کابل دیگری به فروشگاه بروید.

این مخمصه آزاردهنده توسط اپل تشدید شده است، به گونه‌ای که محصولات خود را طوری طراحی کرده است که با شارژر‌های اختصاصی کار کنند. البته به لطف یک دستور جدید اروپایی که همه دستگاه‌های تلفن همراه را ملزم به استفاده از شارژر مشترک می‌کند، اکنون یک قدم به رویای حمل فقط یک شارژر برای همه دستگاه‌هایمان نزدیک‌تر شده‌ایم.

سال گذشته، آیفون‌های جدید دیگر با پورت لایتنینگ، که اپل بیش از یک دهه از آن استفاده کرده بود، عرضه نشد. در عوض، آن‌ها با استفاده از USB-C، درگاه شارژ بیضی شکل که معمولاً توسط بسیاری از لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های اندرویدی و لوازم جانبی صوتی استفاده می‌شود، شارژ می‌شوند.

گوشی‌های تاشو

در طول چهار سال گذشته، سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و موتورولا گوشی‌های هوشمندی را معرفی کرده‌اند که می‌توانند برای کاهش یا بزرگ‌تر کردن اندازه صفحه نمایش، تا یا باز شوند. این دستگاه‌ها سر و صدای زیادی نداشتند، چرا که استفاده از آن دست و پا گیر، نرم افزار آن برای کاربران عجیب و قیمت آن بیش از دو برابر گوشی‌های سنتی بود.

اما سال گذشته، گوگل Pixel Fold را منتشر کرد، یک گوشی تاشو که بسیاری از مشکلات را برطرف کرد. این گوشی وقتی باز می‌شود، به تبلتی تبدیل می‌شود که خواندن ایمیل، تماشای فیلم و خواندن کتاب‌های مصور را لذت‌بخش‌تر از صفحه نمایش تلفن معمولی می‌کند.

وقتی تا شود، تبدیل به یک گوشی هوشمند معمولی می‌شود که می‌توان آن را در یک جیب قرار داد. این بلوغ فناوری یک نگاه اجمالی هیجان‌انگیز از آنچه که برای تلفن‌های هوشمند و به طور کلی صفحه‌نمایش‌ها در پیش است، ارائه می‌کند.

سیم کارت‌های الکترونیکی

سیم کارت‌های الکترونیکی زمانی که حدود شش سال پیش وارد گوشی‌های هوشمند شدند، توصیه کردن به استفاده از این فناوری دشوار بود. هدف این فناوری ساده‌سازی فرآیند فعال‌سازی یک خط تلفن جدید بود که مثلاً یک تلفن هوشمند را به خارج از کشور می‌برید و به یک شبکه خارجی متصل می‌شوید. اما در روز‌های اولیه، سیم‌کارت‌های eSIM ترکیبی بودند.

در سال ۲۰۲۳، فناوری eSIM به نقطه اوج خود رسیده است. ده‌ها اپراتور شبکه تلفن همراه قابل اعتماد اکنون خدمات بی‌سیم سریع و قابل اعتماد را با هزینه بسیار کمتر ارائه می‌کنند و مراحل فعال‌سازی eSIM نیز اکنون ساده‌تر است.

همه این‌ها به مزایایی منجر می‌شود که می‌تواند به شما در صرفه جویی هزاران دلاری در طول چند سال کمک کند. به عنوان مثال، هنگام سفر به خارج از کشور، می‌توانید به راحتی از سیم کارت الکترونیکی برای فعال کردن طرح تلفن استفاده کنید و فقط چند دلار برای حجم گسترده‌ای از داده‌های تلفن همراه بپردازید.

منبع: ارم نیوز

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: