April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به استان بوشهر و بازدید از صنایع این استان مطرح شد؛
کد خبر: ۴۰۷۸۹۷
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
دکتر خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره، شهاب گرجی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات و محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک که به استان بوشهر سفر کرده بود، روز چهارشنبه در دیدار با کارآفرینان و صنعتگران استان و بازدید از چندین واحد صنعتی در این استان از افزایش ۱۳۴ درصدی وصول نقدی مطالبات ارزی در نه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و رشد ۱۴۷ درصدی نسبت کفایت سرمایه این بانک خبر داد.

افزایش۱۳۴ درصدی وصول مطالبات ارزی و رشد ۱۴۷ درصدی نسبت کفایت سرمایه بانک صنعت و معدن

به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی اظهار داشت: طبق آمار و گزارشات، وصول نقدی مطالبات ارزی در ۹ ماهه نخست امسال، از رشد ۱۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار است و این امر مرهون تلاش همکاران در کمیته وصول مطالبات معوق و دیگر بخش‌های مرتبط می‌باشد.


وی اضافه کرد: در همین مدت زمان ۹ ماهه در بخش گشایش اعتبارات اسنادی ریالی نیز شاهد رشد ۸۶ درصدی هستیم و صدور ضمانتنامه‌های ریالی نیز ۴۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: عزم جدی در دولت برای اصلاح ناترازی بانک‌ها وجود دارد و بانک مرکزی بر اضافه برداشت بانک‌ها از این بانک متمرکز شده که بانک صنعت و معدن نیز اجرای این امر مهم را در دستور کار اکید تمامی واحد‌های بانک قرار داده است.

وی ادامه داد: برای مهار تورم در کشور نیز چشم انداز مثبتی وجود دارد که می‌توان آن را از ثمرات اجرای سیاست‌های تثبیت اقتصادی دولت سیزدهم برشمرد و اجرای سیاست‌های پولی فعال منجر به مهار رشد نقدینگی و سیاست‌های ارزی پویا، منجر به ثبات نرخ ارز می‌گردد.

این مدیر ارشد بانکی افزود: به همین دلیل باید به جذب منابع و وصول مطالبات به خصوص در این ماه‌های پایانی سال توجه بیشتری داشته باشیم و از طرق مختلف اقبال مشتریان به افزایش سپرده گذاری در بانک را افزایش دهیم و این منابع را به سمت فعالیت‌های مولد و بخش صنعت کشور هدایت کنیم.

وی تاکید کرد: برای تخصیص منابع و اعتبارات به بخش تولید هم باید با دقت نظر و محاسبات صحیحی اقدام نموده و اولویت بندی داشته باشیم؛ تسهیلات باید به طرح‌ها و واحد‌های صنعتی با توجیه فنی، مالی و به خصوص اقتصادی بیشتر صورت بگیرد و معنای حمایت از تولید و اشتغال، اعطای وام به هر طرحی که به بانک معرفی شده یا مراجعه می‌کند، نیست.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به تأکید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در جهت افزایش توان تسهیلات دهی آنان بیان داشت: نسبت کفایت سرمایه این بانک در سال جاری با رشد ۱۴۷ درصدی از رقم ۲/۱۷ درصد (دو و هفده صدم درصد) به رقم ۵/۳۸ درصد (پنج و سی و هشت صدم درصد) رسید و این رقم مورد تایید بانک مرکزی نیز قرار گرفت.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق هیات همراه در این سفر پس از بازدید از شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران از شرکت‌های جی لیان جی و صنعت پلاست پارس لیان (تولید ورق‌های پلیمری از نوع بی کربنات)، پلی استر آریان بوشهر (الیاف پلی استر و منسوجات بی بافت)، نوین چاپ آریانا (چاپ و بسته بندی)، مرجان نور بوشهر (پرورش، فرآوری و فروش آبزیان) و کربنات کلسیم اکباتان (تولید کربنات کلسیم) بازدید نمود و در دیدار با مدیران این شرکت‌ها به بررسی راه‌های حمایت بیشتر بانک در راستای تأمین مالی شرکت‌های یادشده و ارائه خدمات مطلوب به آنان پرداخت.

گفتنی است، دکتر خورسندیان در این سفر از مدیریت استانی بانک صنعت و معدن بوشهر بازدید نموده و پس از بررسی شاخص‌های عملکردی آن رهنمود‌هایی را در خصوص بهبود عملکرد و ارائه خدمات نوین و مؤثرتر به مشتریان در جمع همکاران خود ایراد نمود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: