کد خبر: ۴۰۸۰۶۳
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
0

از جمله مشکلاتی که این روزها منجر به محدودیت در خرید محصولات تولیدی شده، عدم ثبات شرایط اقتصادی و اوضاع مالی تولیدکنندگان است! این مسئله ناشی از افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف تولید از جمله فولاد، می‌تواند به صنعت کشور آسیب بزند. در میانِ این هرج و مرج اقتصادی، ایجاد زیرساخت‌هایی برای خرید و فروش مواد اولیه می‌تواند به سازندگان و تولیدکنندگان کمک کند! از جمله این زیر ساخت‌ها می‌توان به روش Letter of Credit، خرید اعتباری یا همان LC معروف، اشاره کرد. خرید بسیاری از محصولات فولادی از جمله ورق آهن، جهت سهولت در پرداخت با اعتبارنامه، بسیار مرسوم شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم به پرسش‌های زیر پاسخ دهیم؛ خرید اعتباری چیست؟ چگونه با اعتبار نامه می‌توان ورق فولادی خرید؟ هنگام خرید یا فروش با این روش به چه نکاتی باید توجه شود و از کجا ورق آهنی بخریم؟

خرید اعتباری آهن آلات به چه شکل است؟

اعتبارنامه یا اعتبار اسنادی، Letter of Credit یا ال سی همه به یک روش پرداختِ پول اشاره دارند؛ در واقع خدمتی از سمت بانک است که با توجه به اعتبار خریدار انجام می‌شود. ال سی، سندی است که از سوی بانک صادر می‌شود؛ این سند نشان دهنده تعهد خریدار در معامله ورق فلزی یا هر محصول دیگری است؛ ممکن است صدور آن از سمت بانک برای فرد حقیقی یا حقوقی باشد. با وجود این سند، فروشنده ورق آهنی اطمینان حاصل می‌کند که مبلغ توافق شده در موعد مقرر پرداخت خواهد شد. لازم به ذکر است سیستم بانکی کشور قادر است علاوه بر صدور اعتبار نامه ریالی، اعتبار نامه ارزی نیز صادر نماید. با اعتبار نامه ‌ارزی، تجارت بین‌الملل با ریسک بسیار کمتر برای هر دو طرف، قابل انجام است.

خرید اعتباری یا LC ورق آهن

خرید اعتباری ورق آهن به روش ال سی طی چند مرحله انجام می‌شود، در ادامه به صورت مختصر با این مراحل آشنا می‌شویم:

  1. در مرحله اول، فروشنده و خریدار باهم بر سر معامله توافق می‌کنند و قیمت ورق، توسط خریدار تایید شود.
  2. پس از آماده سازی اسناد مورد نیاز، آنها را در اختیار بانک مورد نظر قرار می‌دهند. پس از اینکه بانک از اصالت معامله اطمینان حاصل کرد، اجازه اقدام به گشایش اعتبار به خریدار داده می‌شود.
  3. در قدم سوم بانک همه اسناد را به فروشنده تحویل می‌دهد.
  4. پس از اینکه کالا یا خدمت آماده ارسال یا ارائه شد از طریق بانک به متقاضی داده می‌شود و بانک مبلغ توافق شده را به حساب فروشنده واریز می‌کند.
  5. نهایتا محصول مورد نظر که همان ورق آهن است به دست خریدار رسیده و اسناد مربوطه به بانک ارائه می‌‌شود.

برای استعلام قیمت و خرید انواع ورق آهنی از مرکزآهن روی لینک کلیک کنید:

https://www.markazeahan.com/product-category/ورق/

انواع روش‌های خرید اعتباری ورق آهنی

نیازها، شرایط و اهداف تجاری و مالی بسیار متنوع هستند! به همین دلیل انواع مختلفی از Letter of Credit (LC) وجود دارد. افراد حقیقی و حقوقی با توجه به موقعیت، روند فرآیند تجارت و تبادلات مالی یکی از روش‌های زیر را انتخاب می‌کنند:

  • اعتبار اسنادی وارداتی یا صادراتی
  • اعتبار اسنادی داخلی
  1. دیداری
  2. مدت‌دار
  • اعتبار اسنادی قابل برگشت Revocable L/C
  • اعتبار اسنادی غیر قابل برگشت Irrevocable L/C
  • اعتبار اسنادی تایید شده Confirmed L/C
  • اعتبار اسنادی تایید نشده Unconfirmed L/C
  • اعتبار اسنادی قابل انتقال Transferable L/C
  • اعتبار اسنادی غیر قابل انتقال Untransferable L/C
  • اعتبار اسنادی نسیه یوزانس Usance L/C
  • اعتبار اسنادی اتکایی Back to Back L/C
  • اعتبار اسنادی ماده قرمز Red Clause L/C
  • اعتبار اسنادی ماده سبز
  • اعتبار اسنادی گردان Revolving L/C

نکاتی که در خرید LC ورق باید به آن‌ها توجه کنید

درخواست اعتبارنامه (LC) برای خرید ورق آهن ممکن است با ریسک‌های مختلفی همراه باشد. در زیر به بعضی از این ریسک‌ها اشاره شده است:

  1. اجرای تعهدات: در صورتی که درخواست دهنده نتواند تعهدات مرتبط با شرایط ال سی را به درستی اجرا کند، ممکن است با مشکلات حقوقی و مالی مواجه شود.
  2. اعتبار بانک: بانک صادرکننده یا بانک تاییدکننده ممکن است در موارد مختلف مشکلات اعتباری داشته باشد که به تعویق یا لغو اعتبارنامه منجر شود.
  3. تغییر شرایط: تغییر شرایط اقتصادی، سیاسی یا قانونی می‌تواند به تغییر در مواردی مانند نرخ ارز، تعهدات و شرایط حمل و نقل منجر شود.
  4. تغییر ارزش ارز: تغییرات در نرخ ارز می‌تواند بر قیمت کالاها و هزینه‌های مرتبط با تراکنش تأثیر بگذارد. (ممکن است تاثیرات منفی برای درخواست دهنده داشته باشد).
  5. عدم اطمینان از فروشنده: اگر درخواست دهنده اطمینان کافی از قابلیت و توانایی فروشنده نداشته باشد، ممکن است با ریسک‌های مربوط به اجرای قرارداد تجاری مواجه شود.
  6. تغییر درخواست: تغییر درخواست اعتبارنامه در اثر نقض تعهدات یا مذاکرات دو طرف ممکن است به مشکلاتی منجر شود.

از کجا بخریم؟ (خرید اعتباری ورق فولادی)

خرید ورق فولادی به صورت اعتباری مانند هر روش‌ دیگر پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. سعی کنید پیش از خرید ورق به صورت اعتباری در رابطه با شرکت مورد نظر تحقیق کنید؛ تا مشکلاتی مانند عدم تحویل بار و یا عدم موجودی کالای مورد نظر شما سد راهتان نشود و پروژه را به تعویق نیندازد. پس پیش از انتخاب شرکت از توانایی آن در تامین ورق آهنی یا هر کالایی اطمینان یابید.

خرید اعتباری انواع ورق آهن از مرکزآهن

متاسفانه این روزها قیمت انواع ورق آهنی با نوسان‌ها بسیاری مواجه است؛ این موضوع خریداران و بسیاری از شرکت‌های ساخت و ساز را با مشکلات مالی فراوانی مواجه ساخته است این موضوع نه تنها قدرت خرید را تا حد زیادی پایین آورده بلکه منجر به عدم پیشرفت صنعت ساختمان در کشور شده است. ارائه خدمات خرید ورق آهن به صورت اعتباری از جمله روش‌های خریدی است که توسط مجموعه مرکزآهن برای مشتریان، ارائه می‌شود تا با خیال راحت بحران‌های مالی پروژه را پشت سر بگذارند.

برای اطلاع دقیق از فروش اعتباری آهن‌الات به روش LC به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.markazeahan.com/فروش-اعتباری/

جمع‌بندی

در شرایط نوسانی بازار آهن آلات، خرید ورق فولادی با روش ال سی (Letter of Credit)، یکی از راه‌های پیش رو برای مدیریت بودجه پروژه‌ها است. در واقع اعتبارنامه این امکان را به خریدار می‌دهد که پس از توافق با فروشنده در رابطه با قیمت روز ورق فلزی، تسهیلاتی را از بانک دریافت نماید. مجموعه مرکزآهن با ارائه خدمات خرید اعتباری به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که پروژه‌های خود را با موفقیت اداره کنند. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: