کد خبر: ۴۰۸۲۹۷
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
معاون وزیر نیرو گفت: با افزایش نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های کوچک مقیاس حمایتی، این نیروگاه‌ها درآمدی تا ۲ میلیون تومان ایجاد خواهند کرد.

نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی، ۲ میلیون تومان درآمدزایی خواهند داشت

پیرو تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته با نهاد‌های حمایتی منعقد شد، اقدامات اجرایی احداث نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی ۵ کیلوواتی آغاز شد و طی یک برنامه ۵ ساله ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی حمایتی احداث می‌شود که سهم امسال ۱۱۰ هزار واحد بوده و در طول سال احداث می‌شود.

محمود کمانی معاون وزیر نیرو در خصوص میزان درآمدزایی این نیروگاه‌ها برای خانوار‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خوشبختانه با نرخ گذاری جدیدی که انجام شده است، قیمت خرید تضمینی برق واحد‌های کوچک مقیاس به ۳ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت رسید.

او افزود: با احتساب این رقم حدودا ۲ میلیون تومان درآمد نیروگاه‌های حمایتی در ماه در ابتدای کار خواهد شد. این رقم به تدریج ضریب می‌خورد و افزایش پیدا می‌کند.

معاون وزیر نیرو گفت: اگر عددی حدود یک میلیون تومان برای باز پرداخت تسهیلات مربوط به تجهیزات در نظریم بگیریم، حدود یک میلیون تومان برای خانوار‌ها درآمد خواهد داشت.

نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی با ظرفیت ۵ کیلووات برای اقشار کم درآمد احداث می‌شود و برق تولیدی این نیروگاه‌ها بر اساس یک قرارداد خرید تضمینی برق ۲۰ ساله از سوی وزارت نیرو خریداری می‌شود. از این طریق برای خانوار‌های تحت پوشش نهاد‌های حمایتی درآمد ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: