May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ارایه سه ستاره کیفی وزارت صمت و کسب رتبه نخست نشان می دهد
کد خبر: ۴۰۸۶۵۰
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
ارایه سه ستاره کیفی وزارت صمت و کسب رتبه نخست نشان می دهد که سایپا یدک در اوج کیفیت قرار دارد.

سایپایدک در اوج کیفیت

سالهاست شرکتهای خودروسازی به استفاده از قطعات بی کیفیت در تولید متهم می شوند، ادعایی که باعث شده خریداران این نارضایتی را به اشکال گوناگون مطرح کنند. با گسترش فضای مجازی، اطلاع رسانی با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر صورت می گیرد، به نوعی که هر خریداری که از خودرو تحویل گرفته خود ناراضی باشد، فیلمی می گیرد و در فضای مجازی منتشر می کند، رویکردی که باعث شده جریان سازی علیه خودروسازان شدت بیشتری داشته باشد.

قطعات بی کیفیت چینی

در شرایطی که اعتقاد بر مرغوبیت قطعات خارجی است، قطعات چینی بی کیفیت و تولیدات زیرپله ای بلای جان خودروسازان شده است. اما گروه خودروسازی سایپا برای آنکه این چالش را مدیریت کند، شرکت سایپا یدک را تاسیس کرده، مجموعه ای تخصصی که با قطعه سازان معتبر همکاری می کند. سایپا یدک بدنبال تولید قطعاتی با کیفیت، قیمت مناسب و تیراژ بالاست. کیفیت این قطعات مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و هر قطعه ای که کیفیت لازم را نداشته باشد، از دور خارج می شود. بنابر این آرم سایپا یدک مهر تاییدی بر کیفیت قطعات خودروهای سایپاست.

تایید نهادهای ناظر

عملکرد سایپا یدک به اندازه ای مناسب بوده که مورد تایید نهادهای ناظر قرار گرفته، به نوعی که عالی ترین رتبه تایید به سایپا یدک داده شده است. شرکت سایپایدک در پنجمین اجلاس روسای صنعت ساختمان، حمل و نقل، خودرو و راه و شهرسازی به عنوان شرکت دانش‌بنیان نوآور، رتبه برتر در حوزه ارائه خدمات پس از فروش و پیشرو در مبارزه با قطعات تقلبی معرفی شد و مورد قدردانی قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

رزومه افتخار آفرینی های سایپا در سبد وزارت صمت



دانش سازمانی و توانمندی

مدیرعامل شرکت سایپایدک در تشریح بدست آوردن رتبه برتر گفت: با تکیه بر دانش سازمانی و اعتماد به توانمندی داخلی با تعریف پروژه دانش‌بنیان، اقدام به معرفی سه محصول "نرم افزار واقعیت افزوده"، "نرم افزار یادگیری الکترونیکی" و "نرم افزار بازارگاه" به منظور حضور در فرآیند ارزیابی جهت اخذ مجوز دانش‌بنیان کردیم. مجتبی معظمی با تاکید بر این که پس از بررسی‌های عملکردی و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، موفق به دریافت مجوز شرکت دانش‌بنیان در روش نوین تجارت در قرن 21 (نرم افزار بازارگاه) شدیم گفت: در این روش به‌جای خرید و فروش سنتی، برقراری ارتباط بین گروهی از تامین‌کنندگان و خریداران است. دستاورد عنوان شده، شرکت سایپایدک را در بین شرکت‌های دانش‌بنیان نوآور در حوزه خدمات پس از فروش قرار داد.

رتبه برتر خدمات پس از فروش

مدیرعامل شرکت سایپایدک با اشاره به کسب رتبه نخست شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو گفت: سالیانه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو توسط وزارت صمت مورد ارزیابی قرار گرفته و شرکت سایپایدک مفتخر است در ارزیابی انجام شده موفق به کسب سه ستاره کیفی شود و رتبه یک را در ارائه خدمات پس از فروش به محصولات شرکت پارس خودرو کسب کند.

240 پروژه بهبود کیفیت

معظمی از تعریف بیش از 240 پروژه بهبود کیفیت در گروه خودروسازی سایپا خبرداد و افزود: بازمهندسی فرآیندهای ارائه خدمات پس از فروش با رویکرد ایده محور و تفکر دانش‌بنیان در شرکت سایپایدک انجام شد و با تعریف اقداماتی همچون افزایش تامین قطعات یدکی، کاهش زمان ارسال قطعات و ارتقای کیفیت ارائه خدمات، زمینه لازم به منظور کاهش مراجعات به نمایندگی در دوره گارانتی و افزایش رضایت مشتریان فراهم شد.

مبارزه با تقلب

در شرایطی کیفیت حرف اول را می زند که قطعات تقلبی باعث بحران برای خودروهای تولیدی می شود، اما سایپا مبارزه با قطعات تقلبی را در دستور کار قرار داده است. آنچه می تواند اهمیت داشته باشد، بکارگیر قطعات اصلی و با کیفیت است. اگر مردم بدین باور برسند که قطعه با کیفیت را با قیمتی بالاتر خریداری کنند و از خرید قطعات تقلبی و بی کیفیت اما ارزان خودداری کنند، اقدامی رو به جلو خواهد بود. معظمی به اقدامات سایپایدک در فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی در بین مردم و مشتریان اشاره کرد و گفت: سایپایدک در حوزه مبارزه با قطعات یدکی تقلبی اقدامات موثر و قابل توجهی انجام داده به طوری که جزو شرکت‌های پیشرو در این حوزه به شمار می‌رود. مدیرعامل سایپا یدک گفت: دغدغه اصلی ما در سطح گروه سایپا، فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی در جامعه و تمرکز بر افزایش کیفیت خدمات است و در حال حاضر بيش از 6000 کد شناسه کالا و 40 ميليون کد رهگیری برای قطعات شرکتی اخذ شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: