کد خبر: ۴۰۸۸۲۴
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
0
عضو هیات رئیسه اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در مورد قیمت خورو‌های داخلی و مونتاژی طی یکی دو روز گذشته گفت که قیمت این خودرو‌ها کاهش داشته است.

کاهش ٢٠ تا ١٠٠ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی در بازار

عضو هیات رئیسه اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ضمن تاکید بر اینکه روند صعودی قیمت خودرو طی هفته‌های اخیر صرفاً تحت تاثیر نرخ ارز نبوده و همپای نرخ ارز جلو نیامد در مورد قیمت خورو‌های داخلی و مونتاژی طی یکی دو روز گذشته گفت که قیمت این خودرو‌ها با کاهش ٢٠ تا ١٠٠ میلیون تومانی مواجه شده است.

علی خسروانی ضمن اعلام روند کاهشی قیمت‌ها طی یکی دو روز اخیر نسبت به حدود دو هفته پیش، تصریح کرد: البته نکته‌ای که وجود داشت این است که علیرغم افزایش ناگهانی نرخ ارز، قیمت خودرو‌ها با همان جهش، رشد نمی‌کرد.

عضو هیات رئیسه اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، تاکید کرد: قیمت خودرو پیش از نوسان افزایشی نرخ ارز، رو به افزایش گذاشت و علت آن هم عدم ابلاغ آیین‌نامه خودرو‌های کارکرده بود و سبب شد که انتظار تورمی که در ذهن مردم و مشتریان ساخته شده بود، برآورده نشود و قیمت‌ها رو به افزایش بگذارد.

وی افزود: علاوه بر این، نرخ ارز نیز در مسیر صعودی قرار گرفت و ۲۰ درصد رشد را تجربه کرد، قیمت خودرو رشد کرد، اما نه به میزان افزایش قیمت ارز؛ پس از کاهش قیمت دلار، قیمت‌ها کمی ثابت ماند، اما امروز (دوشنبه) و دیروز، قیمت خودرو در بازار نیز نسبت به دو هفته گذشته کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز به قیمت حدود یکماه قبل برنگشته است. در خودرو‌های پرتیراژ داخلی کاهش ۲۰ تا حتی ۹۰ میلیون تومانی و در خودرو‌های مونتاژی حتی کاهش ۱۰۰ میلیون تومانی هم داشته‌اند.

در جدول زیر به بررسی قیمت خودرو‌ها از زمان پیش از آغاز کاهش نرخ دلار در بازار (پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه) که قیمت‌ها در اوج بوده و آخرین قیمت‌ها در بازار امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن ماه) و میزان تغییرات آن‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت

قیمت ها به میلیون تومان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: