April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۱۰۵
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
احتمال بهبود قدرت پردازش‌ها و فناوری خنک‌کننده جدید در Tensor G۴ وجود دارد.

پردازنده تنسور G۴ احتمالاً بر پایه معماری اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ خواهد بود

پردازنده‌های تنسور در گوشی‌های پیکسل گوگل مورد استفاده قرار گرفته‌اند و حالا مشخص شده که کلاستر ۹ هسته‌ای و اختصاصی تنسور G ۳ براساس Exynos ۲۳۰۰ طراحی شده است؛ بنابراین دور از انتظار نیست که تنسور G ۴ نیز برپایه Exynos ۲۴۰۰ باشد. گزارشی تازه اطلاعاتی را در این باره فاش کرده است.

پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ ۱۰ هسته پردازشی دارد، اما براساس اطلاعاتی که از بنچمارک Geekbench ۵ به دست آمده است، پردازنده تنسور G ۴ با ۸ هسته پردازشی همراه خواهد بود؛ یعنی با ۱ هسته کمتر از تنسور G ۳. به گزارش wccftech و به نقل از OreXda، پردازنده پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو برپایه اگزینوس ۲۴۰۰ است. هر دو گوشی نامبرده احتمالاً با تنسور G ۴ به بازار عرضه خواهند شد.

بااین‌حال، تفاوت‌هایی در زمینه پردازشگر گرافیکی بین تنسور G ۴ و اگزینوس ۲۴۰۰ وجود دارد. اگزینوس ۲۴۰۰ دارای پردازشگر گرافیکی Xclipse ۹۴۰ برپایه معماری RDNA ۳ کمپانی AMD است. تنسور G ۴ نیز احتمالاً مانند نسل قبلی، از G ۷۱۵ شرکت AMD بهره می‌برد.

تنسور G ۴ چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

این احتمال وجود دارد که Tensor G ۴ دارای ویژگی‌های مختلفی باشد که در اگزینوس ۲۴۰۰ وجود نداشته است. این خصوصیات شامل پردازش‌های ۴ LPP+ کارآمدتر و همچنین فناوری FOWLP است که به پردازنده اجازه می‌دهد تا مدت بیشتری در پردازش‌های سنگین دمای خود را حفظ کند و درنتیجه عملکرد پایداری داشته باشد. البته به‌نظر می‌رسد که تنسور G ۴ نسبت به G ۳ عملکرد خیلی متفاوتی نداشته باشد؛ بنابراین احتمالاً گوشی‌های جدید گوگل نمی‌توانند عملکرد فوق‌العاده‌ای نسبت به گوشی‌های هم‌رده داشته باشند.

گوگل درنظر دارد سال ۲۰۲۵ تولید تراشه تنسور G ۵ را به TSMC بسپارد تا نسل پنجم این پردازنده قدرت بهتری در مقایسه با رقبا داشته باشد؛ بنابراین تا آن زمان خیلی نمی‌توان از پردازنده‌های تنسور انتظار بالایی داشت. البته گوگل در زمینه هوش مصنوعی و فناوری‌های دوربین موبایل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما در پردازش‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای احتمالاً نمی‌توان توقع بالایی از گوشی‌های جدید این کمپانی داشت.

به تازگی اطلاعات پیکسل فولد ۲ گوگل افشا شده است که خبر از وجود پردازنده G ۴ در این گوشی می‌دهد. باید منتظر ماند و دید که آیا G ۴ هم مانند G ۳ در بحث عملکرد از رقبا عقب می‌افتد یا خیر.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: