April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۲۴۹
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
وزیر ارتباطات شرایط استفاده مردم از سرویس فیبر نوری و چگونگی اطلاع از محله‌های تحت پوشش این سرویس را تشریح کرد.

چگونه بفهمیم تحت پوشش فیبر نوری هستیم یا خیر؟

عیسی زارع پور٬ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به افزایش خانواده‌های تحت پوشش پروژه ملی فیبر نوری به ۶ میلیون خانوار، درباره چگونگی استفاده خانواده‌ها از سرویس فیبر نوری گفت: در مرحله اول هموطنان برای این که بدانند تحت پوشش هستند٬ می‌توانند از طریق سایت iranfttx.ir محله خود را جست و جو کنند که محلات تحت پوشش با رنگ سبز مشخص شده اند. همچنین در این نقشه محلاتی که رنگ خاکستری دارند هم مشخص شده اند که چه موقع تحت پوشش قرار می‌گیرند.

زارع پور ادامه داد: هموطنانی که تمایل به استفاده از این سرویس را دارند و منطقه آن‌ها در نقشه با رنگ سبز مشخص شده است٬ می‌توانند درخواست خود را ارائه بدهند و اپراتور سیستم موظف است تا ظرف یک ماه سرویس را برای آن‌ها فراهم کند.

وزیر ارتباطات یادآور شد که در حال حاضر هموطنان فقط هزینه مودم را می‌پردازند که بعضا آن را هم اپراتور‌ها به شکل اقساطی بر روی سرویس ارائه می‌دهند.

وی گفت: سرعت آزمایش شده در شهر‌های مختلف نزدیک به ۹۰۰ تا ۹۵۰ مگابایت بر ثانیه است که ۱۰۰ برابر میانگین سرعتی است که هم اکنون هموطنانمان در حوزه ارتباطات ثابت تجربه می‌کنند که این موضوع یک اتفاق بسیار بزرگ است.

زارع پور در پایان اظهار داشت که امکان واگذاری تلفن بر روی همین سیستم نیز برای هموطنان وجود دارد که می‌توانند درخواست خود اقدام به فعالسازی آن کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: