April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۹۴۸۷
۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
0
معاون درمان وزارت بهداشت گفت:مداخله افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت در امور درمان و کارهای پزشکی مصداق ارتکاب جرم تلقی می شود.

پلمب ۴۰۳۸ مرکز غیر مجاز به دلیل دخالت در امور پزشکی و درمان

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مداخله افراد غیر پزشک و فاقد صلاحیت در امور درمان و کار‌های پزشکی مصداق ارتکاب جرم تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون چهار هزار و ۳۸ مرکز غیر مجاز که در امور پزشکی مداخله کرده اند، پلمب شدند و مجرمان به مراجع قضائی معرفی شده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: به دلیل درآمد و سود بالا در امور جراحی زیبایی، افراد فاقد صلاحیت در حوزه‌هایی مثل تزریق ژل و بوتاکس و حتی انجام برخی از جراحی‌ها ورود می‌کنند، بدون اینکه علم و مجوزش را داشته باشند و این کار سبب به خطر افتادن سلامت مردم و مراجعه کنندگان خواهد شد.

کریمی ادامه داد: اکنون قوانین در مقابل مسائلی در خصوص دخالت در امور کارهایی، چون تزریق ژل و عمل‌های زیبایی به مقدار کافی بازدارنده نیست و از نمایندگان مجلس درخواست داریم تا لایحه قوانین بازدارنده و سخت در این خصوص را به تصویب برسانند.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت از مردم درخواست دارد که قبل از مراجعه به افراد جهت انجام امور پزشکی مشخصات فرد مورد نظر را در سایت نظام پزشکی بررسی کنند.

وی افزود: اسامی پزشکان مورد تایید و صلاحیت‌دار در سایت سازمان نظام پزشکی کشور بارگذاری شده است. تمام مراکز اعم از بیمارستان، مرکز جراحی محدود یا کلینیک ملزم هستند مجوز و پروانه اخذ شده از وزارت بهداشت را در معرض دید مراجعه کنندگان بگذارند.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: علاوه بر گشت‌های وزارتخانه مردم در صورت مشاهده تخلفی آن را به بازرسی وزارت بهداشت و سامانه ۱۹۰ اطلاع بدهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: