کد خبر: ۴۰۹۵۸۳
۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استان ها و بازاریابی اعلام داشت توسعه زیست بوم تعاونی کشور از اهداف بانک توسعه تعاون است.

توسعه زیست بوم تعاونی کشور از اهداف بانک توسعه تعاون است

کریم میرزاخانی معاون مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استان‌ها و بازاریابی طی سفر استانی به خوزستان در جلسه کمیته راهبری و ارزیابی عملکرد استان گفت: صنعت بانکداری درهزاره سوم یکی ازصنایع مهم وتخصصی بوده که پیشبرد اهداف مورد نظر و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی نیازمند استفاده ازفناوری‌های نوین، شهروند مداری، استفاده بهینه ازظرفیت‌های سرمایه انسانی، آینده نگری، تبلیغات و خدمات متمایز است.

میرزاخانی بیان داشت: تنها راه برای اینکه کار‌های بزرگ انجام دهیم این است که عاشق کاری باشیم که انجام می‌دهیم. چون عشق به کار باعث سخت کوشی و اشتیاق و در مقابل آن انجام کار‌هایی که برای ما مهم نیست باعث استرس و در نتیجه نا امیدی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم میراث بزرگی از خودمان بجا بذاریم، باید به این فکر کنیم کدام مشکل جامعه را می‌توانیم حل کنیم. موفقیت وقتی حاصل می‌شود که افراد با هم عمل می‌کنند و شکست مواقعی پیش می‌آید که افراد به تنهایی و بدون کار تیمی عمل می‌کنند. البته صرف کار کردن با یکدیگر از ما تیم نمی‌سازد این اعتماد و احترام متقابل و مراقبت از یکدیگر است که ما را تبدیل به تیم می‌نماید.

میرزاخانی تصریح نمود: تفاوت افراد موفق و ناموفق درفرصت‌هایی نیست که دارند، بلکه درظرفیت استفاده از فرصت هاست. نتایج خوب ازطریق بهره برداری ازفرصت‌ها و نه حل مشکلات حاصل می‌شود.

معاون مدیر عامل در امور استان‌ها و بازاریابی خاطرنشان نمود: موفقیت فردی به چهار مهارت فردی توانایی صحبت کردن، توانایی نوشتن، توانایی شنیدن و توانایی پیدا کردن ایده‌های خوب وابسته است.

میرزاخانی بیان داشت: همکاران گرامی خواهند درجایگاه واقعی خودشان قرارگیرند علاوه برداشتن چهارمهارت فردی مذکور باید دارای سه ویژگی «توانمند، سخت و خویشتن دار» باشند. چون لازمه قدرت خیر رساندن است و فرد ضعیف قادر به خیررساندن نیست. برای ارزش آفرینی و خدمت به مردم ازطریق چهار مهارت و سه ویژگی فوق می‌بایست ازظرفیت عقلانیت کلامی-ارتباطی استفاده کرد که دراین زمینه ابعاد اجتماعی- فرهنگی قابل طرح است و در واقع ارتباط انسان باخود و انسان با دیگران موضوعیت دارد و کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد که شروع آن گفتمان و ابزار آن زبان است.

معاون مدیر عامل در امور استان‌ها و بازاریابی ادامه داد: برای موفقیت سازمانی هم کنار هم قراردادن سه مولفه «هدف، داشتن برنامه برای رسیدن به هدف و داشتن باور به برنامه و هدف» حائز اهمیت است.

وی در رابطه با داشتن هدف گفت: براساس اسناد بالادستی ومستندات بانک، سه هدف راهبردی اصلی بانک توسعه تعاون در سه مولفه «توسعه زیست بوم تعاونی کشور، کارآمدی و تعالی عملیاتی و نوآوری در ارائه خدمات و محصولات» قابل تعریف است. در سه هدف مذکور عقلانیت مالی-اقتصادی و کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی سنتی مورد توجه قرارمی گیرد و در واقع به وسیله منابع مالی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های دراختیار، اهداف فوق الذکر دست یافتنی هستند. داشتن باور به برنامه و هدف وابسته به مولفه‌های دیگری از جمله آگاهی، تمایل، دانش، توانایی و تقویت می‌باشد.

میرزاخانی گفت: استراتژی بانک توسعه تعاون به عنوان یک نهاد مالی توسعه‌ای استفاده همزمان از دو عقلانیت مذکور، کمک به تقویت و توسعه کارآفرینی سنتی با هدف ایجاد ارزش تجاری و کارآفرینی اجتماعی (با هدف ایجاد ارزش اجتماعی) و در نهایت به منظور اخذ تاییدیه اجتماعی در زیست بوم می‌باشد.

معاون مدیر عامل در امور استان‌ها و بازاریابی تاکید نمود: در کار تیمی همسان بودن لازم نیست؛ هماهنگ بودن مهم است. چون مهم؛ قواعد بازی است، هماهنگ بودن مهم است نه جنس مهره‌ها و همسان بودن.

وی توصیه نمود: مراقب یکدیگر باشید. سرمایه واقعی بانک ما، اعتماد، صداقت، صمیمیت، شفافیت، ایمان و رفتار شایسته با همکاران و مشتریان بانک است.

در این جلسه صیاد رحمان پور مدیر امور استان‌ها و شعب، هادی بخت یار رئیس اداره کل راهبری و پشتیبانی استان‌ها و شعب، رحمن نوروزی سرپرست اداره کل پیگیری و نظارت بر عملکرد استان‌ها و شعب و جلیل کرمی برجوئی مدیر شعب استان خوزستان نیز مطالبی را در رابطه با عملکرد استان و برنامه‌های پیش رو ارائه دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: