در مجتمع فولاد سبا محقق شد؛
کد خبر: ۴۰۹۷۶۱
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
با تلاش جمعی مدیریت و کارکنان مجتمع فولاد سبا در بهمن سال جاری میزان کیفیت محصولات تولیدی این مجتمع به عدد بی‌سابقه 98.58 درصد رسید.

ثبت ركورد كیفی محصول در مجتمع فولاد سبا

بهمن خلیلی مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا ضمن تأیید این خبر و با قدردانی از زحمات همه کارکنان فولاد سبا گفت: رکورد قبلی کیفیت در فولاد سبا به میزان ۹۸.۳۷ درصد در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ محقق شده بود.

مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا ادامه داد: این موفقیت در شرایطی به دست آمد که بیش از ۷۲ درصد از محصولات تولیدشده دارای ضخامت ۲ و کمتر از ۲ میلی‌متر بوده که ضمن داشتن ارزش‌افزوده بیشتر، به‌دلیل رواداری‌های کیفی محدودتر، تولید آن‌ها چالشی‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به راهبرد‌های عملیاتی شرکت فولاد مبارکه در خصوص توسعه کمّی و کیفی محصولات، خوشبختانه از ابتدای سال جاری روند کیفیت محصولات تولیدی مجتمع فولاد سبا بهبود‌های محسوسی داشته و نهایتاً این روند در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به اوج خود رسید.

به گفته خلیلی، دست‌یابی به این رکورد نتیجه بهبود مستمر فعالیت‌ها، هماهنگی کامل بین کلیه خطوط پیوسته تولیدی و همدلی و تلاش کلیه همکاران در واحد‌های تولیدی و پشتیبانی در این مجموعه بوده است.

در پی کسب این موفقیت جمعی از رؤسا و مسئولان خطوط تولید فولاد سبا به تشریح دلایل کسب این دستاورد پرداختند که ماحصل سخنان ایشان را در ادامه مطلب پی می‌گیریم.

احسان عباد، رئیس دفتر فنی تولید سبا:

به‌طورکلی عوامل مختلفی در ثبت این رکورد تأثیر داشته است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: بهبود کیفیت ابعادی تختال نسبت به ماه‌های گذشته که از بهبود عملکرد ریخته‌گری نشئت می‌گیرد؛ اجرای پروژه‌های بهبود با ایجاد دسترسی کنترل گپ پینچ‌رول از طریق جاگ برای اپراتور دانکویلر جهت کنترل بهتر عیب تلسکوپی در خط نورد؛ انجام اصلاحیه در سورس کد لول ۲ اتوماسیون نورد، جهت افزایش دقت تنظیمات نورد که منجر به بهبود کنترل ابعادی محصول در عرض و ضخامت ورق می‌شود؛ نظارت صحیح‌تر بر کیفیت سرویس و تعمیر رمپ‌های پوسته‌زدا جهت پوسته‌شویی مناسب‌تر محصول در نورد.

جمشید عبدزاده، رئیس کنترل کیفی فولاد سبا:

ثبت این رکورد قطعاً نتیجه تشریک‌مساعی تمامی همکاران در بخش‌های مختلف اعم از واحد‌های تولید، تعمیرات، کنترل کیفیت، آزمایشگاه، دفاتر فنی، برنامه‌ریزی، و سایر واحد‌ها و حمایت مدیریت‌های این مجموعه صنعتی بوده است.

امید است با توجه به رویکرد شرکت فولاد مبارکه در ارتقای سطح رضایت مشتریان، دست‌یابی به استاندارد‌های بالاتر محصولات، کاهش ریسک‌های کیفی، پیشگیری از ایجاد عیوب و ضایعات، با اولویت‌دهی به تدارک و نصب تجهیزات تکمیلی خط نورد گرم و تجهیزات اندازه‌گیری خطوط ریخته‌گری و نورد ازجمله خط اسکین، دستگاه بازرسی ابعادی تختال، دستگاه بازرسی سطح ورق، در کنار رفع نواقص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تجهیزات اندازه‌گیری موجود، در آینده شاهد مرحله متعالی تضمین کیفیت محصولات تولیدی و تحویلی به مشتریان باشیم.

محمود معظم، رئیس آزمایشگاه‌های فولاد سبا:

در آزمایشگاه‌های فولاد سبا کلیه آزمون‌های لازم بر اساس الزامات استاندارد ISO۱۷۰۲۵ بر روی محصولات گرم نوردیده تولیدی در بهمن‌ماه انجام شد و نتایج به‌دست‌آمده مطابق با محدوده تعیین‌شده در استاندارد‌های بین‌المللی بود. کیفیت خواص مکانیکی و ساختار میکروسکوپی این محصولات می‌تواند در فرایند تولیدات تکمیلی ورق‌های گرم این مجموعه ارزش‌افزوده قابل‌توجه و رقابت کیفی در بازار‌های داخلی و صادراتی بین‌المللی ایجاد کند.

محسن امین، کارشناس تولید:

با لطف و عنایت پروردگار در سایه همت و تلاش و همدلی همکاران مجتمع فولاد سبا در جهت ارتقای کیفیت و رضایت مشتریان با انجام اقدامات اصلاحی و پروژه‌های بهبود، توانستیم در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ رکورد کیفیت کلاف گرم را ارتقا دهیم؛ بنابراین از زحمات تمامی همکاران که در این رکورد نقش بسزایی داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

بهرام مرادمند، هماهنگ‌کننده تولید:

تولید محصول باکیفیت همیشه خط‌مشی و هدف‌گذاری فولاد مبارکه بوده و در همه بخش‌های شرکت همکاری تیمی کارکنان بر تحقق این هدف معطوف گردیده است. به همین دلیل در ماه گذشته با دانش فنی و همکاری تیمی و هماهنگی بین خطوط تولیدی شاهد به ثمر رسیدن رکورد کیفی محصولات بودیم.

محمدجعفر ضیایی، فورمن حمل مواد:

در ثبت این موفقیت برخی عوامل مؤثر دیگر عبارت‌اند از: بازرسی و کنترل اسفنجی خریداری‌شده جهت جلوگیری از فعال شدن و مخلوط شدن آن با ناخالصی و جلوگیری از پایین آمدن درجه خلوص فلزی آن؛ ذخیره مناسب اسفنجی تولیدی احیا قبل از شات‌دان سالانه احیا و میکس مناسب آهن اسفنجی تولیدی و خریداری و رسیدن به میکس بهینه و ارسال آن برای کوره‌های فولادسازی.

حمزه علی وحیدی، فورمن فولادسازی:

علاوه بر مواردی که اشاره شد، باید در نظر داشته باشیم این دستاورد مهم نتیجه افزایش همدلی و مشارکت کارکنان اجرای صحیح دستورالعمل‌ها، برگزاری جلسات مستمر تولید و تعمیرات، استفاده بهینه از تجهیزات، اصلاح فرایند‌های تولید در قالب پروژه‌های مشارکتی نظیر پیشنهادها، QCC و ثبت تجربیات و آموزش کارکنان جهت افزایش کیفیت مذاب تخلیه‌شده از کوره‌ها و ارسال ذوب با آنالیز مناسب به واحد ریخته‌گری است. ضمن اینکه در سایه این حمایت‌ها می‌توان شاهد بهبود هر چه بیشتر کیفیت و کمیت تولید در فولاد سبا باشیم.

وحید دادخواه، فورمن ریخته‌گری:

با توجه به رویکرد مشتری‌مداری و اهمیت کیفیت محصولات تولیدی شرکت فولاد مبارکه، دست‌یابی به این رکورد ارزشمند حاصل تلاش و کوشش همکاران در بخش تولید، رصد جزءبه‌جزء فرایند و کنترل پروسه دقیق توسط همکاران دفتر فنی تولید و آماده‌به‌کاری تجهیزات و سرویس‌دهنده‌های کارگاه‌های جنبی و تعمیرات این واحد و سایر واحد‌های تولیدی در مجتمع فولاد سباست که با عنایات خداوند متعال در بهمن‌ماه امسال میسر شد.

حمیدرضا توازیانی، فورمن نورد گرم:

حمایت‌های مدیریت عالی مجموعه و زحمات تمامی همکاران قسمت‌های مختلف و همچنین تعامل و همکاری مؤثر تولید و تعمیرات و پشتیبانی و آموزش کارکنان را می‌توان از ارکان مهم دست‌یابی به این رکورد برشمرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: