May 2024 09 / پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عیوضی از زیان‌های ناشی از تصمیمات غلط به زیان کارگران و بازنشستگان انتقاد کرد
کد خبر: ۴۱۰۰۳۸
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران شرط پایان دادن به زیان‌های ناشی از تصمیمات غلط دولت که به زیان کارگران و بازنشستگان تمام می شود داشتن مجلسی کارآمد توصیف کرد.

پایان دادن به قانون گریزی‌ها با مجلس کارآمد

علی اکبر عیوضی با تاکید بر اینکه انتخابات یک اصل قانونی، اخلاقی و شرعی است گفت: ما بازنشستگان به سهم خود، بر اساس تعهدی که به نظام و انقلاب داریم و با توجه به تاکید رهبر انقلاب، باید در انتخابات به صورت جدی و گسترده شرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کاری به بازی‌های سیاسی و رویکرد‌های جناحی در انتخابات نداریم گفت: اعتقاد داریم که انقلاب، نظام و ایران متعلق به مردم، کارگران و بازنشستگان است و باید در انتخابات که یکی از ارکان مشروعیت بخشی به نظام است، شرکت کنیم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: مجلس شورای اسلامی محل قانونگذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، بنابراین اگر هر خواسته یا انتظاری داریم، باید ابتدا در مجلس به صورت قانون تصویب شود و همین مجلس بر اجرای دقیق آن قانون نظارت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان نیز مشکلات و خواسته‌هایی دارند که مدیریت آن‌ها در مجلس امکان‌پذیر است گفت: موارد بسیاری است که می‌توانیم از طریق مجلس پیگیری کنیم.

عیوضی با اعلام اینکه اگر معتقد هستیم متناسب سازی باید اجرا شود، باید از طریق مجلس آن را پیگیری کنیم گفت: اگر دستمزد عادلانه و مطابق بند‌های ۱ و ۲ ماده ۴۱ قانون کار تصویب نمی‌شود و مصداق بارز قانون گریزی است، باید از مجلس به عنوان عالی‌ترین دستگاه ناظر بخواهیم که دولت را به ریل قانونگذاری در افزایش دستمزد بازگرداند.

وی با اعلام اینکه ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نیز به درستی اجرا نمی‌شود گفت: اگر قوانین تامین اجتماعی اجرا نمی‌شود و معیشت بازنشستگان در حد بسیار ناچیز است، ریشه در قانون گریزی‌های دولت دارد و باید از مجلس بخواهیم دولت را به ریل قانون بازگرداند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران از وضعیت نامناسب و اسفبار معیشت بازنشستگان ابراز تاسف کرد و گفت: اگر سفره‌های بازنشستگان خالی است و دولت گامی برای رفع مشکلات بر نمی‌دارد، به جای آنکه فریاد بر سر دولتی بزنیم که توجهی به قانون ندارد، باید به سراغ مجلس به عنوان عالی‌ترین دستگاه ناظر برویم.

وی با تاکید بر اینکه تورم و گرانی کمر مردم را شکسته گفت: دهک‌های پایین جامعه، محرومان، مستضعفان، کارگران و بازنشستگان زیر بار تورم نابود شده‌اند و دولت در این شرایط نه تنها هیچ اقدامی نمی‌کند، بلکه گران فروشی و گرانفروشان را رها کرده و مجلس یازدهم نیز هیچ فشاری به دولت نمی‌آورد تا معضل تورم و گرانی را مدیریت کند.

بیشتر بخوانید:

تجربه تلخ بازنشستگان از زندگی در شرایط سخت


عیوضی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، مجلس شورای اسلامی دستگاه ناظر بر اجرای قانون و عملکرد دولت است گفت: آقایان در مجلس یازدهم بگویند کدام بار دولت را به دلیل تورم و گرانی تحت فشار قرار داده‌اند و کدام اقدام عملی برای مدیریت تورم انجام داده‌اند به غیر از آنکه در حد تذکر و آن هم برای جلب نظر مردم، در صحن علنی نطق کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات کارگران و بازنشستگان پایان نیافته است گفت: اکنون بزرگ‌ترین چالشی که اقتصاد کشور و مردم را آزار می‌دهد، تورم، گرانی و ضعف معیشت است. کارگران و بازنشستگان به ویژه حداقل بگیران، در سخت‌ترین وضعیت معیشتی به سر می‌برند و باید بپذیریم تورم سرسام آوری تمامی بخش‌های مملکت را درنوردیده و دولت هیچ توجهی به آن نمی‌کند و این بار سنگینی است که مردم زیر فشار آن کمر خم کرده‌اند.

عیوضی با تاکید بر اینکه تورم، گرانی و بی‌توجهی دولت به این مسائل و مشکلات، مردم را بی‌اعتماد و بی‌انگیزه کرده گفت: اگر امروز مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای کاهش یافته، به دلیل سومدیریت دولت و بی‌توجهی به رفع مشکلات است، اما باید نگران روزی باشیم که بی‌اعتمادی به اوج خود برسد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه بیش از ۶۰ درصد کارگران و بازنشستگان حداقل بگیر هستند گفت: با حقوق ۷ میلیون تومانی یک خانواده نمی‌تواند حداقل‌های زندگی خود را تامین کند، بنابراین جانی ندارد تا خود را پای صندوق‌های رای برساند.

وی افزود: اگر دولت می‌خواست مردم در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند، باید یک سفره حداقلی را برای آنان تامین می‌کرد که متاسفانه این چنین نیست.

عیوضی با تاکید بر اینکه نباید با صندوق‌های رای قهر کنیم گفت: اگرچه امروز از بی‌توجهی و بی‌تفاوتی بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم به کارگران و بازنشستگان انتقاد می‌کنیم، اما نباید این نامهربانی ملاک قرار گیرد بلکه باید پای صندوق‌های رای برویم و افراد جدیدی را برگزینیم که نسبت به زندگی و معیشت مردم متعهد هستند، افرادی که بتوانیم به سراغشان برویم و بگوییم که به شما رای دادیم تا حالمان را بهتر کنید و اکنون منتظر عمل شما هستیم.

وی با اعلام اینکه کارگران و بازنشستگان به مجلسی مهربان و با درک بالا از شرایط نیاز دارند گفت: اکنون برای متناسب سازی به نظر مساعد نمایندگان نیاز داریم، همانطور که برای دریافت مطالبات تامین اجتماعی از دولت به قدرت مجلس نیاز داریم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بین النسلی و حق الناس است گفت: متاسفانه سالهاست دولت این سازمان را اشغال کرده و بلایی به روز آن آورده که روز به روز در حال بحران، ورشکستگی و اضمحلال است.

وی با تاکید بر اینکه برای کوتاه کردن دست دولت از سازمان تامین اجتماعی، به مصوبه مجلس نیاز داریم گفت: این قدرت مجلس است که می‌تواند دولت اشغالگر را از سازمان تامین اجتماعی بیرون کند و مدیریت آن را به صاحبان اصلی که همانا کارگران و بازنشستگان هستند، باز گرداند.

عیوضی با اعلام اینکه دولت هیچ سهم، نقش و تاثیری در سازمان تامین اجتماعی ندارد گفت: چرا باید دولت برای سازمان تامین اجتماعی تصمیم بگیرد و با تصمیمات غلط خود، آن را به مرز ورشکستگی برساند.

وی با تاکید بر اینکه استقلال از دست رفته باید به سازمان تامین اجتماعی بازگردد گفت: تنها قوه‌ای که می‌تواند سازمان را به ریل اصلی خود بازگرداند و دست دولت را از این سازمان کوتاه کند، مجلس شورای اسلامی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: