کد خبر: ۴۱۰۵۳۲
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
تاثیر برنامه‌های هوش مصنوعی بر امنیت سایبری در حال افزایش است که باعث می‌شود هکر‌ها سرعت عمل و پیچیدگی حملات آنلاین خود را افزایش دهند.

وب‌سایت‌های جعلی را چگونه شناسایی و از گرفتار شدن در دام آن‌ها جلوگیری کنیم؟

یکی از مهمترین تهدیدات سایبری از طریق وب سایت‌های جعلی یا هر وب سایت غیرقانونی است که کاربران را فریب می‌دهد.

این وب سایت‌ها را می‌توان برای راه اندازی حملات فیشینگ، سرقت هویت، انتشار اطلاعات نادرست و سرقت اطلاعات مالی حساس مورد استفاده قرار داد، با این حال کاربران می‌توانند اقدامات ساده‌ای را برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض چنین سایت‌های مخربی انجام دهند و اطلاعات خود را ایمن نگه دارند.

وب سایت‌های مخرب اغلب از نام وب سایت‌های محبوب در اینترنت برای فریب کاربران با هدف بازدید از آن‌ها استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، عوامل تهدید ممکن است وب سایت‌های جعلی را با استفاده از ".net" به جای ".com" برای جذب کاربران ایجاد کنند؛ بنابراین بررسی URL یک شروع خوب در هنگام بازدید از یک وب سایت برای اولین بار است.

وب‌سایت‌های قانونی پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک، سازمان‌های دولتی و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی گواهینامه «SSL» را دریافت می‌کنند که به عنوان تأیید وب‌سایت عمل می‌کند.

گواهینامه‌های SSL مالکیت وب‌سایت را تأیید می‌کنند و از ایجاد نسخه‌های جعلی آن جلوگیری می‌کنند. این گواهی هنگام بازدید از یک وب‌سایت به راحتی قابل تشخیص است، زیرا به عنوان یک نماد قفل در نوار URL ظاهر می‌شود.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند روی دکمه مشاهده اطلاعات سایت در نوار URL گوگل کروم کلیک کنند تا ببینند که آیا وب سایت امن است یا خیر.

هنگامی که از یک وب سایت جدید بازدید می‌کنید، از صفحه «درباره ما» دیدن کنید تا درباره سازمان یا افراد اداره کننده سایت بیشتر بدانید.

کاربران همچنین باید به اشتباهات گرامری در اطلاعات توجه کنند. زیرا ممکن است نشان دهد که وب سایت با عجله ایجاد شده است، همانطور که اغلب در مورد وب سایت‌های تقلبی اتفاق می‌افتد.

با این حال، استفاده از ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی، سرعت و پیچیدگی ایجاد وب‌سایت‌های مخرب را افزایش داده است و فقدان اطلاعات منسجم ممکن است نشانگر جعلی یا مخرب بودن یک وب‌سایت باشد.

کاربران می‌توانند ثبت دامنه یک وب سایت را بررسی کنند تا از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند. بازیگران وب سایت‌های جعلی هنگام ثبت یک وب سایت مخرب از نام‌های مبهم استفاده می‌کنند.

کاربر می‌تواند با مراجعه به وب سایت‌هایی مانند ICANN Lookup و GoDaddy ثبت دامنه را تأیید کند.

سیاست حفظ حریم خصوصی

تحقیق در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی یک وب سایت راه خوبی برای اطمینان از قانونی بودن آن است. بیشتر وب سایت‌های جعلی یا مخرب ممکن است خط مشی حفظ حریم خصوصی نداشته باشند، یا ممکن است فقط این خط مشی را از سایر وب سایت‌های قانونی کپی کنند، در این صورت آن‌ها اطلاعات تماس یا مراقبت از مشتری را نخواهند داشت.

پنجره‌های باز شو

کاربر همچنین باید مراقب وب‌سایت‌هایی باشد که دارای پاپ‌آپ‌های مشکوک هستند، پیشنهاد‌هایی که برای درست بودن صدا خیلی خوب به نظر می‌رسند، یا هشدار‌های ویروسی، و اینکه دستگاه باید تمیز شود.

زبان احساسی

آیا در سایت به گونه‌ای صحبت شده که ممکن است احساسات شما را تحریک کند؟ اگر احساس فوریت، خوش بینی یا ترس شدید دارید، با احتیاط ادامه دهید.

کیفیت طراحی

ممکن است کمی بدیهی به نظر برسد، اما به نحوه طراحی سایت دقت کنید. آیا آن نوع مهارت طراحی و کیفیت بصری که از یک وب سایت قانونی انتظار دارید را دارد؟ تصاویر با وضوح پایین و طرح‌بندی‌های عجیب و غریب می‌توانند نشانه‌ای از یک کلاهبرداری باشند.

منبع: ارم نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: