با حضور ۹ هزار نفر-رشته و با هدف گسترش فرهنگ قرآن و عترت انجام شد؛
کد خبر: ۴۱۰۵۸۵
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی شرکت فولاد مبارکه، به‌عنوان بزرگ‌ترین مسابقات قرآن کریم صنعت کشور، با حضور ۹ هزار نفر-رشته و با هدف گسترش فرهنگ قرآن و عترت در آستانه بهار قرآن و ماه مبارک رمضان، با شعار «می‌خوانمت» برگزار شد.

برگزاری بزرگ‌ترین مسابقات قرآنی صنعت كشورتوسط فولاد مباركه

این مسابقات با حضور داوطلبانی از کارکنان و خانواده‌های شرکت فولاد مبارکه، پیمانکاران و بازنشستگان فولاد مبارکه در رشته‌های حفظ، روان‌خوانی، قرائت، اذان، تدبر و خوشه‌چینی و بخش ایده قرآنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر روز جمعه ۱۸ اسفندماه در دانشگاه غیرانتفاعی اشرفی اصفهانی و همچنین ساختمان نگین نقش‌جهان واقع در سپاهان‌شهر اصفهان برگزار شد.

هم‌زمان با برگزاری این رویداد بزرگ، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی، مدیر روابط عمومی، مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس واحد فرهنگی روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در بیاناتی به تشریح اهمیت و تأثیر این مسابقات در سلامت افراد و جامعه پرداختند که در ادامه مطلب مشروح سخنان ایشان را می‌خوانید.

علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی:

ترویج فرهنگ قرآنی و شکوفایی استعداد‌های خانواده بزرگ فولاد مبارکه

امروز سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده بزرگ فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مسابقات قرآنی صنعت کشور با استقبال بی‌نظیر کارکنان، بازنشستگان و پیمانکاران به همراه خانواده‌های آنان برگزار شد. براساس نظام تعلیم و تربیت کشور، اگر بخواهیم یک مفهوم در نهاد انسان تثبیت شود و سبب تقلید، تغییر نگرش و رفتار او شود، باید آن را تکرار و به آن توجه کنیم. برگزاری این رویداد قرآنی فرصت مغتنمی فراهم کرده تا بیش از ۶ هزار نفر از همکاران ما و خانواده‌هایشان و به عبارت دیگر ۹ هزارنفر رشته در قالب ۴۵ رشته مختلف قرآنی، بتوانند در فضایی مناسب استعداد‌های قرآنی خود را شکوفا و مفاهیمی را که خداوند متعال در قرآن کریم بیان فرموده تکرار کنند و این امر گام مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی است. یکی از برکات این مسابقات قرآنی این است که خانواده بزرگ فولاد مبارکه کتاب هدایت انسان را که همان قرآن است با منش‌ها، مقوله‌ها و محتوای آن تکرار می‌کنند و این امر منجر به شکل‌گیری و تثبیت محتوا‌های قرآن کریم در نهاد و وجود شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف خواهد شد؛ بنابراین این تکرار‌ها و تثبیت‌ها از قرآن کریم قطعاً نقش هدایت‌گری برای خانواده بزرگ فولاد مبارکه خواهد داشت.

برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در دل یکی از بزرگترین صنایع کشور کم‌نظیر است؛ مسابقاتی که به‌یقین در ترویج فرهنگ قرآنی و نشاط درونی خانواده‌های فولاد مبارکه تأثیر بسزایی خواهد داشت. ایجاد تنوع در مدل برگزاری مسابقات و برنامه‌های این دوره از مسابقات بسیار قابل‌توجه و مشهود است؛ به‌گونه‌ای که برای رده‌های مختلف سنی آقایان و خانم‌ها برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌شده و این یک کار خلاقانه است. فولاد مبارکه می‌تواند الگوی مناسبی برای برگزاری مسابقات قرآن کریم صنعت کشور باشد و امیدوارم دیگر شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور نیز در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن برای برگزاری چنین رویداد‌هایی اهتمام ورزند.

ضمن قدردانی از تلاش همکاران در برگزاری این رویداد ارزشمند، امیدوارم در دوره‌های بعدی به‌گونه‌ای شاهد برگزاری این مسابقات باشیم که بتوانیم در همه ابعاد آن را به الگویی برای سایر سازمان‌های کشور تبدیل کنیم.

محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی تصریح کرد:

تقویت اُنس با قرآن کریم و اثربخشی در کلیه شئون زندگی خانواده بزرگ فولاد مبارکه

برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده بزرگ فولاد مبارکه به همت روابط عمومی این شرکت و از چندین ماه قبل آغاز و خوشبختانه امروز با استقبال و حضور پرشوری برگزار شد. متأسفانه مسابقات قرآن کریم خانواده بزرگ فولاد مبارکه به مدت چهار سال به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود؛ اما به لطف خداوند متعال و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، امسال این رویداد ارزشمند به‌خوبی برگزار شد. به‌کارگیری سبک نوین و شیوه‌های خلاقانه در برگزاری این دوره از مسابقات منجر به استقبال گسترده و بی‌نظیر خانواده بزرگ فولاد مبارکه شد؛ به‌گونه‌ای که بیش از ۹ هزار نفر-رشته امروز در ۴۵ رشته مختلف قرآنی به رقابت پرداختند. سعی ما بر این بود که این مسابقات با هدف تقویت انس خانواده بزرگ فولاد مبارکه با قرآن کریم در کلیه شئون روزمره زندگی آنان طراحی و اجرا شود و امیدوارم این سبک الگویی برای سایر دستگاه‌های اجرایی و صنایع کشور باشد. طراحی مسابقات قرآن کریم خانواده بزرگ فولاد مبارکه به‌گونه‌ای نیست که منحصر به یک روز باشد، بلکه به شیوه‌ای است که در ایام مختلف سال برای علاقه‌مندان به این حوزه برنامه‌های ویژه دارد و ارتباط با شرکت‌کنندگان در طول سال به‌صورت مستمر ادامه دارد؛ چراکه هدف ما تمرین انس و هم‌نشینی با قرآن کریم است تا این انس و هم‌نشینی را یاد بگیریم و آن را در شئون مختلف زندگی‌مان سرلوحه قرار دهیم؛ ضمن اینکه مصمم هستیم فرایند برنامه‌ریزی و اجرا این آیین را بهبود بخشیم.

حجت‌الاسلام نبوی، مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی فولاد مبارکه تأکید کرد:

ضرورت ترویج سبک زندگی قرآنی در خانواده بزرگ فولاد مبارکه

رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر برگزاری محافل قرآن کریم تأکیدات فراوانی داشته و دارند و شرکت فولاد مبارکه نیز به این مقوله توجه زیادی دارد؛ به‌گونه‌ای که برای سی‌وچهارمین سال، اقدام به برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح گسترده نموده و این رویداد پربرکت با استقبال زیادی از سوی خانواده بزرگ فولاد مبارکه همراه بوده است.

یکی از اهداف برگزاری این مسابقات این است که خانواده‌های کارکنان، بازنشستگان و پیمانکاران فولاد مبارکه سبک زندگی خود را بر محور قرآن بنیان نهند. برگزاری مسابقات قرآن تأثیر مثبتی بر کار و زندگی انسان می‌گذارد؛ چراکه بر مبنای وحی است و برکات زیادی دارد. تنوع در برنامه‌های مسابقات قرآن کریم فولاد مبارکه باعث شده این رویداد بزرگ قرآنی از دیگر مسابقات قرآنی متمایز شود و افراد در سنین مختلف بتوانند در آن شرکت و استعداد‌های قرآنی خود را شکوفا کنند. قرآن تنها مختص به یک روز نیست و جریان قرآنی باید در زندگی ما ساری و جاری باشد؛ بنابراین نباید صرفاً به برگزاری مسابقات قرآنی بسنده کرد، بلکه باید در همه شئون زندگی به دستورات خداوند در قرآن کریم توجه و به آن‌ها عمل کرد.

محمد سامونی، رئیس واحد فرهنگی روابط عمومی:

برگزاری برنامه لیگ قرآنی، وجه تمایز این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل

مسابقات سی‌وچهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم خانواده بزرگ فولاد مبارکه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر امروز (جمعه ۱۸ اسفندماه) با حضور ۹ هزار نفر-رشته در دانشگاه غیرانتفاعی اشرفی اصفهانی و همچنین ساختمان نگین نقش‌جهان واقع در سپاهان‌شهر اصفهان برگزار شد. این مسابقات از سال ۱۳۹۸ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌صورت حضوری برگزار نشد و امسال پس از وقفه چندین ساله با تغییرات زیادی در سبک و نوع مسابقات با حضور پرشور خانواده‌های کارکنان، پیمانکاران و بازنشستگان فولاد مبارکه برگزار شد.

ازجمله برنامه‌های نوین این مسابقات که امسال برای نخستین بار برای نوجوانان در نظر گرفته شد، برگزاری لیگ قرآنی بود. همچنین برای رده سنی کودکان ۴ تا ۱۱ سال برنامه قصص قرآنی و مسابقه حفظ سوره‌های برگزیده قرآن برگزار شد. در این دوره از مسابقات بخش قابل‌توجهی از شرکت‌کنندگان در بیش از یک رشته ثبت‌نام کردند و این نشان از توانمندی‌ها و استعداد‌های خانواده بزرگ فولاد مبارکه است.

گفتنی است مسابقات رشته حفظ قرآن کریم در ۳ رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان شامل رده‌های سنی ۴ تا ۸ سال با عنوان شکوفه‌ها، رده‌های سنی ۹ تا ۱۱ سال با عنوان نونهالان، رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با عنوان نوجوانان و رده‌های سنی ۱۸ سال به بالا با عنوان بزرگسالان برگزار شد. همچنین مسابقات رشته روان‌خوانی در دو رده سنی نوجوان (۱۲ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان (بالاتر از ۱۸ سال)، رشته قرائت و اذان در ۳ رده سنی نونهالان (۷ تا ۱۱ سال)، نوجوانان (۱۲ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان (بالاتر از ۱۸ سال) ویژه آقایان و در بخش‌های فرازخوانی، تلاوت تقلیدی و اذان برگزار شد. همچنین رشته تدبر و خوشه‌چینی در ۳ رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان شامل رده‌های سنی ۴ تا ۸ سال با عنوان شکوفه‌ها، رده‌های سنی ۹ تا ۱۱ سال با عنوان نونهالان، رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با عنوان نوجوانان و رده‌های سنی ۱۸ سال به بالا با عنوان بزرگسالان برگزار شد. ضمن اینکه در مسابقات امسال امکانی فراهم شد تا شرکت‌کنندگان در بخش‌های حفظ، روان‌خوانی، قرائت و اذان توسط مربیان قرآنی مجرب پشتیبانی شوند و در طول بازه مسابقات ضمن امکان دریافت مشاوره و یا رفع اشکال بتوانند سطح آموزشی خود را ارتقا دهند و با آمادگی بیشتری در مسابقات شرکت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: