تاریخچه فندک سارومه و کولیبری، ایران لایتر فروشگاه خرید فندک

هردو برند فندک سارومه و کولیبری از برندهای قدیمی فندک می‌باشند. که طی سالیان تولید فندکشان تغییراتی داشته اند. در ادامه هرکدام را به طور جداگانه بررسی خواهیم کرد.

ایران لایتر یکی از بزرگترین فروشگاه‌های فندک است. در ایران لایتر چه محصولاتی وجود دارد؟ این مجموعه وارد کننده‌ی بهترین و مشهورترین برندهای جهانی فندک از جمله پورشه دیزاین، تونینو لامبورگینی، زیپو، پیرکاردین، سارومه، کولیبری و ....  می‌باشد که با ارائه‌‌ی لوازم جانبی اورجینال شما را از مراجعه به هر فروشگاه دیگری بی نیاز می‌کند.

تاریخچه فندک کالیبری

تاریخچه فندک کولیبری

برای تاریخچه فندک کالیبری باید ابتدا گفت، نام کمپانی کالیبری (Colibri)  که در سال 1928 توسط جولیوس لوونتال (julius Lowenthal) تاسیس شد، مترادف با کیفیت و ظرافت در میان طیف وسیعی از محصولات است. کمپانی کالیبری در راستای تولید اکسسوری های مردانه فعال است. در ابتدا فندک های مناسب برای سیگار تولید می کرد، که با همین عنوان نیز به شهرت رسیدند.

بعد از جنگ جهانی اول، جولیوس لوونتال به همرا برادرش بنو کمپانی کالیبری را در آلمان راه اندازی کرد. اولین محصول آن ها کالیبری اورجینال بود که در سال 1928 تولید شد؛ فندک لوکسی که برخی از مشکلات ذاتی فندک های چخماقی را نداشت.

در سال 1930 جولیوس حق ثبت اختراع فندک خود را دریافت کرد و بعد از این که به لندن نقل مکان کرد، در آنجا colibri lighters ltd را تاسیس کرد و در سال 1935 کالیبری فندک “Monopol” را معرفی کرد؛ اولین فندک کاملاً اتوماتیک. در  جریان جنگ جهانی دوم، سال 1940، کمپانی کالیبری فندک جدید “stormgard” را برای سربازان تولید و عرضه کرد.

در سال 1952 جک، پسر جولیوس لوونتال، به کالیبری پیوست و تجارت خانوادگی شان را ادامه داد. همانطور که این شرکت در حال گسترش و توسعه تولیدات نوآورانه خود بود، سال 1958 در نتیجه ی اختراع قابلیت شارژ مجدد چند گازی و سیستم آتش زنه اتوماتیک هیدرولیکی، نام کالیبری بیشتر از پیش درخشید.

فندک کالیبری

در سال 1961 فندک الکتریکی پیزو تولید و معرفی شد. كاليبري با اختراع  فندك “Piezo Electric” و كامل كردن سيستم Piezo در سال  1967 فندک “Molectric 88 Silver” را تولید و روانه بازار کرد. كه هنوز هم يكي از قابل اعتمادترين و قابل استفاده ترين فندک هاست.

سال 1970 این کمپانی فندک های طلا ای را طراحی کرد که در طراحی آن ها از جواهرات استفاده شده بود. و در سال 1977 فندک “sensatron”  نیز از کمپانی کالیبری به بازار عرضه شد. در ساخت این فندک از باتری استفاده شد که در نتیجه آن برای احتراق به قطعات متحرک احتیاج نداشت و با کمترین لمس کار می کرد.

امروزه کالیبری محصولات خود را در سراسر جهان به بازار عرضه می کند و علاوه بر تولید  اکسسوری و فندک، Colibri یک خط ممتاز سوخت بوتان تولید کرده است که با تمام فندک های آنها سازگار است. فرایند تولید بوتان در تمیز ترین محیط هایی که قابل تصور است توسط پالایشگاه ها انجام می گیرد که با استاندارد های دقیق کولیبری تصفیه می شوند.

برای تقریباً صد سال، نام Colibri نشانه ای از کیفیت و ظرافت برای افراد سیگاری در سراسر جهان بوده است.

تاریخچه فندک سارومه

تاریخچه فندک سارومه

فندک سارومه، در سال‌های 1940 تا 1950، قبل از شروع تولید فندک‌های گازی، اصطلاح فندک به معنای فندک‌های بنزینی بود. نخستین فندک‌های برند سارومه نیز فندک‌های بنزینی بودند که در اینجا به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سازندگان فندک سارومه برای سبک وزن‌تر شدن فندک، از ورقه‌ های ظریف و تکنیک‌ های ساخت مخصوصی استفاده می‌کردند؛ همچنین زیبایی و ظرافت فندک که شامل طراحی‌های متکی بر حکاکی های دستی و مکانیکی می‌شد ‌نیز جزو الویت‌های صنعتگران ژاپنی قرار گرفت؛ البته که فقط ظاهر این فندک‌ها مورد توجه واقع نشد و جنبه‌ی فنی فندک‌ها نیز حائز اهمیت بود.

به عنوان مثال نحوه روشن شدن فندک ساروم بسیار منحصر به فرد بوده و در برخی مدل‌های آن سنگ فندک بر روی بدنه کار گذاشته شده است که زیبایی چشم‌نوازی به آن بخشیده است.

در بین سال های 1954 تا 1956، بعد از تلوزیون‌های سیاه سفید، فندک‌های الگانس سارومه با الهام گرفتن از آن‌ها طراحی شدند.

فندک سارومه

بعد از آن در سال 1955 کونیجیرو فندکی را برای دست‌گرمی و تنوع طراحی کرد؛ که نام این مدل فندک “LISER”، از نام مادر بنیانگذار برند سارومه، “Kunijiro Segawa” گرفته شده است؛ و همزمان با تولید این فندک، فندک سیگِر  “Segar” را طراحی کرد که به عنوان نمادی از نام خانوادگی سگاوا بنیان‌گذار برند سارومه بود. این دو فندک طراحی متفاوت با جزییاتی خاص داشتند که از  لحاظ تجاری به ندرت تولید می‌شوند.

ساروم در سال 1966 فندک‌های گازی خود را به لحاظ فنی توسعه داد و نتیجه آن تولید فندک های الکترونیکی پیزو بود. این فندک‌های الکترونیکی دارای سیستم اشتعال ابتکاری بودند که در آن جرقه‌ها به سادگی با فشار دادن یک اهرم و خروج گاز سوزانده می‌شد و  با سیستم اشتعال کلاسیک که از طریق چرخش سنگ چخماق بود؛ کاملا متفاوت بود.

راه‌های ارتباط با فروشندگان ایران لایتر:

  • سایت ایران لایتر:  https://iranlighter.com/
  • تماس با کارشناسان ایران لایتر: 0991771462 – 02188732640
  • فروشگاه ایران لایتر جهت خرید حضوری: تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر (آپادانا) (مراجعه حضوری نیازمند هماهنگی قبلی می‌باشد)
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: