April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
راه اندازی پروژه‌های جدید تا افزایش تولید و فروش نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۱۰۷۹۷
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
راه اندازی پروژه‌های جدید تا افزایش تولید و فروش نشان می‌دهد فولاد آلیاژی ایران سهم چشمگیری در رشد اقتصادی کشور دارد.

سهم چشمگیر فولاد آلیاژی ایران در رشد اقتصادی

شرکت‌های بزرگ نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور دارند. اگر دولتمردان وعده رشد اقتصادی می‌دهند، از ناکارآمد بودن تحریم‌ها سخن می‌گویند، به بخشی از شرایط موجود افتخار می‌کنند و از آینده‌ای روشن سخن به میان می‌آورند، بخش عمده آن ناشی از عملکرد بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های گوناگون همچون فولادسازی‌ها به ویژه بنگاه‌های اقتصادی بزرگ همچون شرکت فولاد آلیاژی ایران است.

شرایط تحقق رونق اقتصادی

رونق اقتصادی به شرطی محقق می‌شود که گزینه‌های تولید و فروش در کنار یکدیگر با قدرت استمرار داشته باشند. تولید و فروش تمامی چرخ‌های کشور را به حرکت در می‌آورد. برای آنکه تولید مطلوب و تاثیرگذار محقق شود، تامین مواد اولیه، نوآوری، بهره وری، سرمایه گذاری، سرمایه در گردش، تامین مالی، نقش آفرینی نیروی کار توانمند و بسیاری موارد دیگر محقق می‌شود. در نتیجه تولید مطلوب، نیاز داخل تامین و واردات منتفی می‌شود یا به حداقل ممکن کاهش می‌یابد. از سوی دیگر تجارت خارجی به نفع چرخه صادرات قوت می‌گیرد و نه تنها ارزبری کاهش می‌یابد، بلکه ارز آوری شکل می‌گیرد.

رونق بورس

یکی دیگر از مهمترین اتفاقاتی که بنگاه‌های اقتصادی بزرگ بر اقتصاد کشور می‌گذارند، رونق بورس است. اهمیت بورس بسیار زیادی است، زیرا باعث جذب سرمایه‌ها به سوی تولید می‌شود. واقعیت این است که تنها شرکت‌هایی می‌توانند وارد بورس شوند که فعالیت سالم و موفقی دارند، نکته‌ای که نشان می‌دهد دلالی راهی به بورس ندارد. بنابر این بورس محلی برای جمع آوری سرمایه‌هایی است که در عرصه دلالی به جریان می‌افتد و بحران اقتصادی به وجود می‌آورد.

سودآوری در فولاد آلیاژی

بی شک صنعت فولاد یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی است. فولاد نه تنها نیاز کشور را تامین می‌کند، بلکه چرخ‌های اقتصاد را به حرکت در می‌آورد. یکی از بزرگترین شرکت‌های فولادی، شرکت فولاد آلیاژی است که با نماد فولاژ در بورس می‌درخشد. برای آنکه شرایط این شرکت بزرگ فولادی و تاثیرات آن در عرصه‌های اقتصادی را درک کنیم، اظهارات امیر جعفری، مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد آلیاژی می‌تواند راهگشا باشد. وی با تاکید بر اینکه به شرایط حال حاضر شرکت، تولید و فروش خوشبین هستم گفت: غدیر ایرانیان مشمول شرکت تلفیق فولاژ می‌شود، سال گذشته در بخش اسفنجی فروش خوبی داشته و سودآوری خوبی دارد و به نظر من شرایط آن خیلی بهتر از سال گذشته خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:

خیز فولاد آلیاژی ایران برای رکوردزنی‌های جدید



ابرپروژه‌های تحول آفرین

مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری فولاد آلیاژی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت خبر داد و گفت: پروژه‌های شرکت فولاد آلیاژی ایران یک ابر پروژه چندین ساله هستند که پروژه یزد یک به بهره‌برداری رسیده و در شرایط سخت تحریمی و به واسطه سیاست انقباضی دولت طرح به بهره‌برداری رسید. وی با طرح دیگر اشاره کرد و گفت: پروژه فولاد سازی ۲ نزدیک به ۳۲۰ هزار تن تولید دارد که در ۱۴۰۳ به فروش می‌رسد.

رونق در فروش

جعفری با تاکید بر اینکه در ۹ ماهه اول ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۸۵ هزار تن فروش و رشد ۱۶ درصدی داشته‌ایم گفت: افزون بر این، تناژی و فروش ریالی ۳۷ درصد رشد داشتیم که عموما به خاطر همین بحث تناژ محصولات بود. وی با تاکید بر اینکه با ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط پروژه فولاد سازی ۲ بهره‌برداری داشته گفت: در نتیجه به دارایی‌های ثابت شرکت اضافه شده است.

عبور از سختی ها

مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری فولاد آلیاژی با اعلام اینکه پروژه وایر نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت داشته گفت: تمام تجهیزات خارجی ساخته شده و بخش مهندسی آن عملا رشد بالای ۸۰ درصدی داشته که با توجه به تامین مالی و دریافت مجوز انتشار اوراق تا پایان سال بحث نقدینگی آن تکمیل می‌شود. وی از تعامل فولاد آلیاژی با دولت خبر داد و گفت: با کمک دولت مطمئن باشید شرکت‌های آلیاژی هم تولید و فروش خوبی دارند هم ارزآوری خوبی خواهند داشت. جعفری به عبور از سختی‌ها اشاره کرد و گفت: طی همین شرایط بحرانی و سخت در طی ۴ سال گذشته بالغ بر ۹۱ درصد افزایش تناژ صادراتی داشته‌ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: