کد خبر: ۴۱۱۰۰۸
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
0
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: پرداخت مطالبات تا پایان آذر در بخش‌های دولتی و خصوصی انجام شده است.

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی بودجه بیمه

محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری گفت: امسال با همکاری مجلس و دولت، پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی افزود: در بخش بستری بیش از ۹۰ درصد و در بخش سرپایی ۷۰ درصد از هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود. در سایر دهک‌های جامعه تخفیف‌هایی برای بیمه شدن افراد در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بودجه صندوق بیماران صعب العلاج ۷ هزار میلیارد تومان بوده و تمام ساز و کار‌های این کار انجام شده و دو میلیون نفر در صندوق بیمه نشان دار شده و خدمات را از طریق صندوق دریافت می‌کنند.

ناصحی تاکید کرد: مادران باردار و کودکان تحت پوشش بیمه رایگان قرار کرفته‌اند. برای سال آینده پیشنهاد افزایش بودجه ۴۰ درصدی بیمه را داده ایم و امیدواریم در کنار طرح دارویار بودجه بیمه به حدود ۷۰ همت برسد.

ناصحی افزود: استقرار نسخه نویسی الکترونیکی بیمه کامل شده است. پرداختی‌های بخش دولتی و خصوصی تا پایان آذر انجام شده است و با اختصاص بودجه یک ماه دیگر را پرداخت خواهیم کرد. دو ماه بهمن و اسفند، هنوز اسناد به بیمه ارسال نشده است.

ناصحی ادامه داد: از ۶۹ همت حدود ۲۹ همت برای تجهیزات پزشکی است که قیمت گذاری جدید هنوز انجام نشده است.

وی بیان کرد: در بحث بیمه اتباع خارجی با همکاری کمیساریای عالی اقدامات خوبی انجام شده است. از اتباع خارجی حدود ۱۲ هزار بیمه شده خویش فرما در بیمه سلامت هستند و همچنین در سال آینده بیمه اتباع ساماندهی خواهد شد.

وی ادامه داد: بیمه سلامت برنامه ریزی کرده از مادر و فرزند حمایت کرده و به همین منظور مسائل پیشگیری تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت؛ پیشگیری سطح چهارم از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت برای سال آینده است.

مصرف دارو در نسخه بیش از ۴ قلم در کشور است و این آمار بیش از دو برابر نُرم جهانی است که باید صرفه جویی کرد تا سلامت مردم حفظ و ارتقا پیدا کرده و منابع در جا‌های مورد نیاز هزینه شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: