April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۱۲
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
0
مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از طراحی و تولید زخم پوش های کاملا ایرانی که دارای درمان و پاکسازی بوده و برگرفته از ترکیبات آنتی میکروبیال است خبر داد.

درمان و پاکسازی عفونت انواع زخم‌ها با تولید زخم پوش‌های برگرفته از ترکیبات آنتی میکروبیال

امیرحسین ذوالفقاری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: زخم‌پوش حاوی ترکیبات قدرتمند آنتی میکروبیال همچون پلی هگزاناید (PHMB) و سورفکتانت بتائین است. PHMB موجود در محلول به واسطه دو ویژگی منحصر به فرد اثرات آنتی میکروبیال وسیع الطیف و زیست سازگار بودن و بتائین که نوعی سورفکتانت است از طریق کاهش کشش سطحی rete باعث جداسازی راحت‌تر و بهتر میکروارگانیسم‌ها و بیوفیلم از سطح زخم می‌شوند و می‌توانند در پاکسازی زخم از بیوفیلم نقش به سزایی داشته باشند.

او افزود: بر اساس آخرین گایدلاین جهانی درمان زخم سال ۲۰۱۸ در زمینه پیشگیری و درمان عفونت در انواع زخم‌ها ترکیب PHMB به عنوان ترکیب ایده آل و انتخاب اول در پیشگیری و درمان عفونت معرفی شده است.

ذوالفقاری با اشاره به مقایسه سرعت اثرگذاری PHMB و نقره اظهار کرد: بر اساس آخرین گایدلاین جهانی جهت اثرگذاری استفاده از ترکیبات نقره ٢٤ ساعت زمان نیاز دارد. در صورتی که ترکیب PHMB طی سه ساعت ابتدای مصرف اثرگذاری مناسبی را دارد ۵ علاوه بر این PHMB اثرات بسیار سریع تری بر روی میکروارگانیسم‌های شایع زخم مانند استافیلوکوکوس اورئوس و سودوموناس آئروژینوزا دارد به طوری که در ساعت ابتدایی مصرف تعداد باکتری‌ها را به شدت کاهش داده و به صفر نزدیک می‌کند.

او بیان کرد: نحوه استفاده آن به این صورت است که ۱. گاز استریل آغشته به محلول را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی زخم گذاشته سپس گاز را برداشته و با توجه به نوع زخم پانسمان مد نظر را بر روی زخم قرار دهید. ۲. محل ورودی کانتر‌های عروقی ادراری و تنفسی روزی چند پاف از این محصول اسپری شود.۳. در محل چین‌های پوست به خصوص در بیماران با وزن بالا برای پیشگیری از عرق سوز شدن روزی دو باراسپری شود.

ویژگی‌های زخم‌پوش. اثرات آنتی میکروبیال با طیف اثر گسترده. عدم ایجاد مقاومت میکروبی

حذف و جلوگیری از تشکیل بیوفیلم. اثرات آنتی میکروبیال سریع و طولانی مدت. قابل استفاده با پانسمان‌های مختلف. زیست سازگار. اثر بر میکروارگانیسم‌های مقاوم به درمان

زمینه‌ی کاربرد. زخم‌های دیابتی. زخم‌های بستر. سوختگی‌های درجه ۱ و ۲. زخم‌های جراحتی. زخم‌های پس از اعمال جراحی. زخم‌های ناشی از رادیوتراپی. ضایعات پوستی. گزش حشرات. ناحیه استومی. محل قرار گیری کانتر‌های پزشکی

مانند کاتتر ورید مرکزی و سوند‌های

ادراری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: