May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۶۱۸
۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
0
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: سیستم تست ورزش قلبی می‌تواند سیگنال قلب (ECG) بیمار را به صورت باسیم (Wire) و بدون سیم (Wireless) به کامپیوتر منتقل کرده و آنالیز کند.

آنالیز اختلالات قلبی با یک سیستم تست ورزش دانش بنیان

مریم قاسمی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: سیستم تست ورزش قلبی مجموعه‌ای متشکل از قسمت‌های سخت افزاری و نرم افزاری است که به جهت تشخیص و اندازه گیری میزان تغییرات و آنالیز سیگنال قلب بیماران قلبی و عروقی استفاده می‌شود. این سیستم عمدتا جهت تعیین علت درد قفسه سینه، ظرفیت و توانمندی قلب و تعیین اختلالات ریتم قلب به کار می‌رود.

او افزود: در طراحی این مجموعه سخت افزار‌های ویژه‌ای تعبیه شده است که می‌تواند سیگنال قلب (ECG) بیمار را به صورت باسیم (Wire) و بدون سیم (Wireless) به کامپیوتر منتقل کرده و آنالیز کند. از قابلیت‌های منحصر به فرد سیستم تست ورزش می‌توان به نویز بسیار کم در زمان دویدن بیمار روی تردمیل قابلیت تحمل وزن تا ۲۰۰ کیلوگرم حفظ و ذخیره تمامی اطلاعات بیماران و سیگنال ECG آن‌ها قابلیت اتصال به ماژول فشار سنج اتوماتیک Stress NIBP، مدیریت سوابق بیماران و همچنین اخذ استاندارد‌های عمومی تخصصی و ایمنی الکتریکی EMC و تاییدیه‌های معتبر از اتحادیه اروپا اشاره کرد.

قاسمی با اشاره به سیستم بازتوانی قلبی اظهار کرد: سیستم بازتوانی قلبی مجموعه‌ای متشکل از قسمت‌های سخت افزاری و نرم افزاری است که به جهت نشان دادن و اندازه گیری میزان تغییرات و آنالیز سیگنال قلب بیماران قلبی - عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: این سیستم عمدتاً در تشخیص، پیشگیری و درمان بیمارانی که انفارکتوس حاد میوکاردی را تجربه کرده اند یا افرادی که تحت عمل قلب باز قرار گرفته اند. افراد با درد ثابت قفسه صدری PCI شده CHF، پیوند قلب با ترمیم دریچه قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مجموعه افراد بیمار، بنا بر نوع سطح شرایط جسمانی متفاوت می‌توانند از دستگاه‌های مختلف سیستم که با کامپیوتر قابل کنترل هستند، استفاده کنند.

مدیر عامل این شرکت گفت: تردمیل دوچرخه، بازو در طراحی این مجموعه، سخت افزار‌های ویژه‌ای تعبیه شده است که می‌تواند سیگنال قلب (ECG) بیمار را بصورت Wireless به کامپیوتر منتقل کرده و آنالیز کند. عملکرد سیستم، بگونه‌ای است که می‌توان به طور همزمان ۴ الی ۶۴ بیمار را به ماژول‌های مختلف دستگاه متصل کرد و پزشک می‌تواند بر حسب شرایط بیماران برای هر بیمار برنامه‌ای را تعریف کرده و میزان Mets Watt Speed, Slope دستگاه‌ها را تغییر دهد و مواردی، چون RMR BMR- Calorie - BMI - B.P را که توسط نرم افزار محاسبه می‌شود مشاهده کند.

او در پایان تصریح کرد: تمامی پروسه فوق توسط نرم افزار انجام می‌شود و اطلاعات قابل ذخیره سازی بوده و بدین ترتیب پزشک می‌تواند بطور مداوم، در طول مدت درمان، وضعیت بیماران را تحت نظر داشته باشد و با توجه به روند بهبود بیماران، درمان‌های موثر را تجویز کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: