کد خبر: ۴۱۱۶۷۰
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
0
سخنگوی پنتاگون تایید کرد که یکی از مقامات آمریکا که سال گذشته برای شرکت در نشست ناتو به ویلنیوس سفر کرده بود، به سندروم هاوانا مبتلا شده است.

پنتاگون ابتلای یک مقام آمریکایی دیگر به سندروم هاوانا را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه تایید کرد که یکی از مقامات ارشد این کشور که سال گذشته در نشست ناتو در ویلنیوس شرکت کرده بود علائمی شبیه به سندرم هاوانا دارد.

به گزارش شبکه آر تی، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: می‌توانم تأیید کنم که یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع از علائمی مشابه علائمی که از سندرومی غیرعادی گزارش شده است، رنج می‌برد.

سینگ افزود که این مقام که هویتش فاش نشد، جزئی از هیات رسمی همراه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به ویلنیوس نبود، اما به طور جداگانه در آنجا حضور داشت تا در جلساتی که بخشی از نشست ناتو بود شرکت کند.

سینگ به دلایل حفظ حریم خصوصی پزشکی نگفت که آیا این مقام دفاعی آسیب دیده باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی بیشتر، بازنشستگی یا توقف انجام وظایف خود باشد یا خیر.

کاخ سفید روز دوشنبه تایید کرد که اطلاعات آمریکا معتقد نیست که روسیه پشت به اصطلاح سندروم هاوانا است که از سال ۲۰۱۶ بر تعدادی از کارگران سفارتخانه‌های آمریکا در سراسر جهان تأثیر گذاشته است.

سندرم هاوانا که هنوز تحت بررسی است، شامل یک سری مشکلات سلامتی است که به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد، زمانی که مقامات سفارت آمریکا در هاوانا گزارش دادند که دچار فشار مغزی ناگهانی و غیرقابل توضیح، درد سر یا گوش یا سرگیجه شده‌اند.

به تازگی نشریه اینسایدر به نقل از یک تیم پژوهشی در ریگا، پایتخت لیتوانی در گزارشی مدعی شد که برخی از اعضای یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به نام ۲۹۱۵۵ در محل درگیر شدن کارکنان دولت آمریکا به سندروم هاوانا حضور داشته‌اند.

در همین راستا کاخ کرملین گزارش‌های منتشر شده پیرامون دست داشتن سازمان اطلاعاتی روسیه در پس پرده سندروم هاوانا که دیپلمات‌های آمریکایی و جاسوسان در سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است، رد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: