April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس خانه صنعتکاران:
کد خبر: ۴۱۱۸۰۴
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
0
رئیس خانه صنعتکاران ایران گفت: تشکیل نشدن یا عدم تشکیل به موقع جلسات و حضور نیافتن برخی اعضا در جلسات ستاد تسهیل باعث بروز مشکلات جدی برای تولیدکنندگان شده است.

ستاد تسهیل خودش مانع تولید است

علیرضا بنی‌هاشمی رئیس خانه صنعتکاران ایران با بیان اینکه یکی از الزامات جهش تولید، مطالبه‌گری برای نظارت بر اجرای قوانین موجود به نفع تولیدکننده است، گفت: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند نقش کلیدی را در این رابطه ایفا کند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که قانون ابزار‌های خوبی را در اختیار این ستاد قرار داده است.

وی افزود: خوشبختانه در برخی از استان‌ها این مجموعه رسالت خود را به خوبی انجام داده، اما در برخی از استان‌ها، تشکیل نشدن به موقع جلسات و حضور نیافتن مسئولین ذیربط در جلسات باعث شده تا این موضوع تبدیل به بحران برای تولیدکنندگان شود.

رئیس خانه صنعتکاران با بیان اینکه بیش از ۱۴ میلیون کارگر در کشور مشغول به کار هستند که بخش عمده‌ای از آن‌ها مربوط به بخش خصوصی است، افزود: متاسفانه کوتاهی این ستاد درمورد تصمیم‌گیری درباره برخی تولیدکنندگان باعث شده تا معشیت هزاران کارگر با خطر مواجه شود چرا که هر آن امکان دارد یک تولیدکننده مواد غذایی، مواد شوینده یا قطعات خودرو و .. با چندین هزار کارگر خط تولیدش متوقف شده و کارگرانش بیکار شوند.

بنی‌هاشمی با اشاره به اینکه یکی راهکار‌های راهگشا این است که دبیری این حوزه به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: از وزیر محترم صمت درخواست میکنم با توجه به اهمیت جایگاه این ستاد در تحقق شعار سال، برای چابک‌سازی وغیر منفعلانه بودن آن فکر عاجلی کند که جلسات به موقع برگزار و بر حضور به موقع مسئولین در جلسات نظارت شود.

وی افزود: از مسئولین محترم قوه قضاییه و سازمان بازرسی هم تقاضامندیم اگر جلسه‌ای تشکل نشد و یا اگر مسئولی برای حضور در جلسات کوتاهی کرد، به عنوان یک ترک فعل مهم وی را مورد بازخواست قرار دهد.

رئیس خانه صنعتکاران ایران در پایان تاکید کرد: در حالی که دادستانی اعلام کرده در صورت اجرا نشدن مصوبات ستاد تسهیل، اعلام جرم خواهد شد، متاسفانه برخی از مجموعه‌های ذیربط بخصوص بعضی از بانک‌ها مصوبات را اجرایی نمی‌کنند. درخواست ما این است که با مجموعه‌هایی که مصوبات ستاد تسهیل را رعایت نمی‌کنند به شدت برخورد شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: