April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
عظمایی در قالب بازدید نوروزی در جریان ظرفیت‌های تولید قرار گرفت
کد خبر: ۴۱۱۸۵۶
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
0
عظمایی در قالب بازدید نوروزی در جریان ظرفیت‌های تولید قرار گرفت و بر قرار گرفتن مس سونگون بر ریل ارتقای تولید تاکید کرد.

مس سونگون بر ریل ارتقای تولید

یکی از مهمترین منابع خدادادی کشورمان، معادن است که معادن مس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. برای آنکه به اهمیت جایگاه مس در کشورمان پی ببریم، کافی است بدانیم ایران رتبه پنجم مس را در بین کشور‌های جهان دارد. البته این هنوز پایان ماجرا نیست و چنانچه روند اکتشاف ذخایر مس ایران با جدیت بیشتری ادامه یابد، این چشم انداز وجود دارد که به رتبه‌های بالاتری در جهان دست پیدا کنیم.

نقش آفرینی سونگون

اگرچه معادن مس در سطح کشور گسترده شده، اما معدن مس سونگون از جایگاه و اهمیت متفاوتی برخوردار است به نوعی که برآورد‌ها نشان می‌دهد ارزش ذخایر معدن مس سونگون به ۳۲۰ میلیارد دلار می‌رسد. سونگون یک درصد ذخیره مس دنیا را دارد و ۵۲ درصد ذخایر مس کشورمان را در دل خود جای داده است. معدن مس سونگون که در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی واقع شده، به لحاظ بزرگی، ظرفیت و تناژ تولیدی به تنهایی دومین قطب مس در کشور است. نکته جالب توجه اینکه براساس جدیدترین اکتشافات انجام گرفته، معدن مس سونگون بزرگترین معدن مس ایران شده و توانسته بالاتر از دیگر معادن کشور قرار گیرد.

از اشتغالزایی تا درآمدزایی

معدن مس سونگون به اندازه‌ای اهمیت دارد، که نیاز به مدیریتی توانمند، مسلط، مسوولیت پذیر و کارآمد دارد که محمدجعفر عظمایی بتازگی این مسوولیت را پذیرفته است. این معدن بار‌ها از سوی نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی مورد انتقاد قرار گرفت، اما بدون توجه به انتقاد‌های صورت گرفته، به فعالیت خود ادامه دا د. این معدن از نظر اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای منطقه ورزقان به اندازه‌ای اهمیت دارد که مردم به این معدن نگاه حیثیتی دارند، زیرا بسیاری از مردم منطقه با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این معدن بزرگ، چرخ زندگی خود را می‌چرخانند.

نقش آفرینی نیروی انسانی

اگرچه رونق هر منطقه یا بنگاه اقتصادی به عوامل بسیاری بستگی دارد، اما نیروی انسانی نقش تعیین کننده‌ای دارد. کافی است نگاهی به بنگاه‌های اقتصادی بزرگی بیندازیم که با وجود داشتن منابع و ذخایر بسیار، زیانده شده و حتی به مرز ورشکستگی رسیده اند. برای آنکه نیروی انسانی قدر خود را بداند و با امیدواری بیشتری به کار و تلاش ادامه دهد، لازم است نقش او مورد تایید و تکریم قرار گیرد که این مهم در قالب بازدید مدیران ارشد مجموعه و حضور در بین کارکنان صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

مجتمع مس سونگون یک سروگردن بالاتر از دیگر صنایع

توجه به بهانه سال نو

اتفاق بسیار مهمی که در مجتمع مس سونگون رخ داد، بازدید محمدجعفر عظمایی از این مجموعه بود. عظمایی که بتازگی مدیریت این مجموعه را پذیرفته، به بهانه بازدید نوروزی و تبریک سال نو، به جمع کارکنان رفت و با اشاره به نامگذاری سال به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر انقلاب گفت: همکاران مجتمع مس سونگون بار‌ها با ثبت رکورد‌های تولیدی نشان دادند که تولید و اعتلای شرکت مس به اهداف عالیه خود و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان در زمینه‌های مختلف همواره هدفی مقدس برای آنان بوده و هیچ مساله‌ای نمی‌تواند این عزیزان را از دستیابی به این اهداف باز دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

تولید مهمترین عامل رشد

مدیرعامل مجتمع مس سونگون تولید را یکی از مهمترین عامل رشد اقتصادی دانست و گفت: در کنار بازنگری در فرآیند‌ها جهت ارتقای سیستم موجود و افزایش بهره وری، باید بپذیریم جهش تولید در مجتمع با بهره برداری از طرح‌های توسعه نمود پیدا خواهد کرد مساله‌ای که بر روی آن تاکید داشته و عزم راسخی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای صنعت مس در آذربایجان به کار خواهیم بست. عظمایی در جریان بازدید از آخرین وضعیت تولید و طرح‌های توسعه سونگون با خبر شد و گفت: امیدواریم با توانمندی‌های داخلی و کارکنان مجتمع، سالی پر برکت را برای این صنعت و مجتمع رقم بزنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: