May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۹۲۱
۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
0

nerkh45.jpg

با آغاز سال جدید، همیشه همه ما منتظر افزایش قیمت انواع کالاها و خدمات هستیم، قیمت هتل‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سال 1403 بدون شک با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو می‌شویم. با این‌‌که قیمت هتل‌ها و سایر خدمات مسافرتی گران می‌شود اما همچنان بسیاری از مردم برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اند. از این رو اگر شما نیز قصد دارید در نوروز 1403 و در ایام تعطیل سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید، بهتر است پیشاپیش هتل را در شهر دل‌‌خواه خود بیابید و آن را رزرو کنید. رئیس انجمن هتلداران اعلام کرده است که در بخش مربوط به هزینه‌های مصرفی هتل‌ها حدود 20 الی 30 درصد افزایش قیمت را تجربه خواهیم کرد.

هتل‌ها در سال 1403 با چند درصد افزایش قیمت همراه هستند؟

با توجه به نوع هتل‌ها، تعداد ستاره‌های آن‌‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند ما شاهد افزایش چند درصدی قیمت هتل‌ها هستیم. مسئولان هتلداری کشور اعلام کرده‌اند که حدود 20 الی 30 درصد به هزینه‌های مصرفی هتل‌ها اضافه می‌شود اما این موضوع برای همه هتل‌ها شرایط یکسانی ندارد.

برای مثال هتل‌های 5 ستاره علاوه بر 20 الی 30 درصدی که به هزینه‌های مصرفی آن‌‌ها اضافه می‌شود، 9 درصد نیز به عنوان ارزش افزوده درنظر می‌گیرند. به طور کلی نرخ هتل‌های 5 ستاره در سال 1403 حدود 40 درصد افزایش قیمت دارد.

ناگفته نماند این موضوع 9 درصد ارزش افزوده تنها شامل هتل‌های 5 ستاره می‌شود و سایر هتل‌ها نمی‌توانند از این شرایط استفاده کنند. هر چه نرخ رزرو هتل‌ها بیشتر شود، درصد اشغال و رزرو آن‌‌ها کاهش می‌یابد و همین امر هتلداران را با چالش‌های بزرگی روبه‌رو می‌کند.

خبر خوب این‌‌که برخی از شهرها هنوز هم هتل‌های 5 ستاره ارزان قیمت دارند، برای مثال شما می‌توانید قیمت هتل های مشهد را نسبت به بهترین هتل شیراز رزرو کنید. با اینکه هتل‌ها با افزایش قیمت همراه هستند اما هنوز هم خیلی سریع ظرفیت آن‌‌ها تکمیل می‌شود.

می‌توان گفت بسیاری از خانواده‌ها در طول سال سفر نرفته‌اند تا بتوانند در تعطیلات نوروز سفر با کیفیت و دلخواه خود را تجربه کنند. از این رو افزایش نرخ 20 الی 30 درصدی هتل‌ها آن‌‌ها را از سفر کردن باز نمی‌دارد. شما جزء کدام دسته هستید و چه شهری را برای سفر نوروزی خود در نظر دارید؟

افزایش قیمت هتل‌ها در کدام شهر درصد کمتری دارد؟

nerkh1.jpg

رئیس انجمن هتلداران شهر مشهد اعلام کرده است که هتل‌های این شهر یا استان خراسان رضوی در مقایسه با سایر شهرها و استان‌ها خیلی دچار تورم قیمتی نشده‌اند. به‌طوری که هنوز هم مسافران می‌توانند هتل‌های شهر مشهد را با قیمت مقرون‌به‌صرفه رزرو کنند و اوقات خوشی را در این سفر به سر برند.

البته شهر شیراز و استان فارس نیز نسبت به سایر شهرها خیلی دچار افزایش قیمت نشده است اما در مقایسه با شهر مشهد، هنوز هم هتل‌های گران‌تری را به مسافران خود پیشنهاد می‌دهد. رئیس انجمن هتلداران شهر شیراز و استان فارس اعلام کرده است که هتل‌های این شهر با افزایش قیمت 15 الی 30 درصدی همراه هستند.

درنظر داشته باشید، اگر شما در سال 1402 به ازای اقامت یک شب در هتلی 3 ستاره حدود یک میلیون و 600 هزار تومان پرداخت می‌کردید، در سال 1403 این مبلغ به 2 میلیون و 600 هزار تومان افزایش می‌یابد. البته این افزایش قیمت بیش از 30 درصد است که شامل همه هتل‌ها نمی‌شود.

در صورتی‌که هتل مورد نظر مبلغ اقامت خود را بیش از 30 درصد افزایش دهد و 5 ستاره نباشد، شما باید نام این هتل را به انجمن هتلداران معرفی کنید، زیرا افزایش قیمت 50 درصد غیرقانونی است. فراموش نکنید هتل‌ها با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند و براساس نرخ‌‌نامه مشخصی می‌توانند قیمت خدمات و اقامت خود را افزایش دهند.

تفاوت قیمت هتل‌ها در سال 1402 و 1403

nerlh3.jpg

برای این‌‌که بتوانید نرخ دقیق افزایش قیمت‌ هتل‌ها را برآورد کنید، توصیه می‌کنیم هزینه اقامت شبانه در هتل مورد نظر خود را در سال 1402 و 1403 با هم مقایسه کنید. با این کار متوجه می‌شوید که حتی برخی از هتل‌ها تا 50 درصد نیز با افزایش قیمت همراه هستند و این هتل‌های گران در واقع هتل‌های 5 ستاره باکیفیت خواهند بود.

متاسفانه هتل‌های تبریز با افزایش نرخ سرسام‌آوری روبرو هستند، به طوری که هتل‌های 5 ستاره این شهر با شبی 3 میلیون و 500 هزار تومان قابل رزرو بودند اما در سال 1403 با شبی 6 میلیون و 500 هزار تومان در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. در مقابل هنوز هم می‌توانید بهترین هتل های تهران را با قیمتی مناسب بیابید و رزرو کنید.

با مقایسه‌ قیمت هتل‌های شهر مشهد در سال 1402 و سال 1403 متوجه می‌شوید که این شهر زیارتی هنوز هم با نرخ سال‌ قبلی خدمات هتلی خود را ارائه می‌دهد. البته این شرایط در همه هتل‌های مشهد مشاهده نمی‌شود و تنها برخی از هتل‌های این شهر با قیمت ارزان خدمات باکیفیتی را در اختیار مسافران عزیز قرار می‌دهند.

رزرو آنلاین هتل‌ها با قیمت مناسب

پیدا کردن هتلی با قیمت مناسب و کیفیت بالا، کار سختی است و در سال 1403 این کار سخت‌تر از قبل خواهد بود. به عبارت دیگر شاید شما نتوانید هتل همیشگی خود را با قیمت مناسب رزرو کنید، در چنین شرایطی مجبور هستید اقامت همیشگی خود را تغییر دهید.

قیمت هتل یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های هزینه‌های مسافرتی محسوب می‌شود که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد یا آن را نادیده گرفت. برای این‌‌که بتوانید مسافرتی به یادماندنی را در نوروز 1403 برای خود و سایر اعضای خانواده‌تان برنامه‌ریزی کنید باید از چندین هفته قبل از عید دست به کار شوید.

با کمک سامانه‌های رزرواسیون می‌توانید بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین هتل‌ها را بیابید و اتاقی را مناسب خود رزرو کنید. یکی از این سامانه‌های رزرواسیون آنلاین، سایت اسنپ تریپ است که بهترین خدمات را از طریق اینترنت در اختیار مسافران محترم قرار می‌دهد. همچنین با کمک این راهنمای سفر می‌توانید اطلاعات دقیقی از قیمت هتل‌ها کسب کنید و طبق بودجه خود اتاقی را درنظر بگیرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: