May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۹۵۱
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
0
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: ۳۰ قطعه از نظر مطالعات ترافیکی برای احداث پارکینگ عمومی مورد تایید قرار گرفته است.

موقعیت ۳۰ قطعه زمین برای ساخت پارکینگ عمومی در پایتخت تایید شد

از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شهریار افندی زاده روز دوشنبه، با اشاره به مشکل کمبود پارک خودرو در شهر تهران و تاکید شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری در خصوص ساخت پارکینگ عمومی و معرفی زمین‌های مستعد احداث این اماکن توسط مناطق ۲۲ گانه شهرداری، افزود: انجام مطالعات عارضه‌سنجی ترافیکی زمین‌های مورد نظر باقی مانده در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی ضمن تشریح جزییات نحوه عارضه‌سنجی ترافیکی در زمین‌های معرفی شده از سوی مناطق مختلف شهر تهران اظهار کرد: این مطالعات با برداشت اطلاعات وضع موجود، محدوده مورد مطالعه، شامل حجم تردد خودرو، میزان عرضه و تقاضای پارکینگ و برآورد ظرفیت مورد نیاز در این محدوده مشخص می‌شود. ️

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اضافه کرد: برای این منظور، نحوه دسترسی بهینه برای ورود، خروج وسایل نقلیه به پارکینگ مشخص شده و طول صف احتمالی وسایل نقلیه در ورودی پارکینگ برآورد می‌شود.

افندی زاده با اشاره به اینکه طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نظارت عالیه بر پارکینگ‌های شهرداری تهران بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است، گفت: به همین منظور بازدید، پایش و ارزیابی پارکینگ‌های مذکور در دستور کار این سازمان قرار گرفته و از تیرماه پارسال این بازدید‌ها و ارزیابی‌ها آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه در این ارزیابی، نحوه خدمت‌رسانی به شهروندان، رعایت تعرفه مصوب و کیفیت تجهیزات و امکانات پارکینگ‌ها مورد پایش قرار می‌گیرد، ادامه داد: با همکاری مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، نواقص و تخلف‌های احتمالی نیز بررسی و اصلاح می‌شود.

افندی زاده هدف اصلی از پایش پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران را بهبود کیفیت خدمت‌رسانی و افزایش رضایت شهروندان و مراجعه‌کنندگان دانست و تاکید کرد: در این بازدیدها، تعداد و نوع پیام‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ با موضوع پارکینگ‌های عمومی و نحوه رسیدگی و پاسخگویی شهرداری به مردم نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کمبود مکان برای پارک خودرو در مناطق مختلف تهران بویژه هسته مرکزی از جمله مهمترین مشکلات حوزه ترافیکی این کلانشهر است که در صورت ایجاد پارکینگ عمومی احتمال کاهش معضل ترافیک در این محدوده نیز دور از انتظار نیست.

براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نظارت عالیه بر پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: