April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۱۹۷۵
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
0
شرکت «اینویزیبیلیتی شیلد» موفق به ساخت یک «ابرسپر نامرئی» شده است که عملکردی به مراتب فراتر از انتظارات دارد.

رویا به حقیقت پیوست؛ سپری که شما را نامرئی می‌کند!

تا به امروز در فیلم‌های علمی تخیلی بی‌شماری دیده‌ایم که افراد با ابزار‌های خاصی نامرئی می‌شوند، اما حالا یک شرکت انگلیسی توانسته سپری را توسعه دهد که در واقعیت شما را نامرئی می‌کند. اما این سپر چگونه می‌تواند چنین کاری را انجام دهد و ارزش آن چقدر است؟

تا به امروز تلاش‌های زیادی برای ساخت چنین ابزاری صورت گرفته که هرکدام مشکلات مخصوص به خودشان را داشتند، اما شرکت Invisibility Shield تسلیم شکست‌هایش نشد و به کارش ادامه داد تا اینکه بالاخره توانست چنین سپری را بسازد.

شرکت Invisibility Shield موفق به ساخت یک «ابرسپر نامرئی» شده که عملکردی به مراتب فراتر از انتظارات دارد. این ابرسپر واقعا می‌تواند اشیاء و حتی اشخاص را تا حد قابل قبولی نامرئی کند.

نحوه عملکرد ابرسپر نامرئی!

این سپر از یک سری لنز مهندسی دقیق ساخته شده تا مسیر نور را خم کرده و اشیاء پشت سپر را تقریباً نامرئی کند.

ساخت این ابرسپر ایده شرکت Invisibility Shield مستقر در لندن بوده که ایده اولیه آن را در سال ۲۰۲۲ ارائه کرد. این شرکت قبل از پیاده‌سازی این ایده نیز دستگاه‌های مخفی‌سازی مختلفی را توسعه داده و آزمایش کرده است

این ابرسپر ۱.۸ متر ارتفاع و ۱.۲ متر عرض دارد و از پلی‌کربنات درجه‌یک ساخته شده است. این سپر با استفاده از تعدادی لنز مهندسی دقیق، باعث تغییر مسیر نور منعکس‌شده از فردی که پشت سپر ایستاده می‌شود.

شرکت Invisibility Shield در صفحه محصول خود توضیح داده است: لنز‌ها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که نوار عمودی نور منعکس‌شده از سوژه هنگام گذر از پشت سپر به صورت افقی پخش و پراکنده می‌شود.

در مقابل، نوار نوری که از پس‌زمینه منعکس می‌شود، بسیار گسترده‌تر است. از دید ناظر، این نور پس‌زمینه در جلوی سپر، یعنی جلوی ناحیه‌ای که سوژه در آن دیده می‌شود، پخش می‌شود.

به گفته تیم سازنده، این سپر‌ها در برابر پس‌زمینه‌های یکنواخت، از جمله چمن، شاخ و برگ، شن و آسمان بهترین عملکرد را دارند.

این سپر در مقابل پس‌زمینه‌هایی با خطوط افقی مشخص نیز بسیار خوب کار می‌کند.

قیمت ابرسپر نامرئی چقدر است؟

به گفته شرکت «اینویزیبیلیتی شیلد» (Invisibility Shield) این سپر با قیمت ۶۹۹ پوند (۸۸۳ دلار) به فروش می‌رسد و می‌توان آن را از کشور‌های مختلف سفارش داد.

نسخه قبلی این سپر در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد، اما تنها یک نفر در حالت چمباتمه می‌توانست پشت آن قرار گیرد.

علاوه بر این، افراد مجبور بودند که سپر را خودشان نگه دارند. اما سپر‌های جدید کاملاً بازطراحی شده‌اند تا به راحتی در دست گرفته شده و قابل حمل باشند.

دستگیره ارگونومیک جدید، نگه داشتن و حمل سپر را بسیار راحت‌تر کرده، در حالی که بدن شما را در بهترین موقعیت برای مخفی شدن نگه می‌دارد.

منبع: سیتنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: