دستاورد‌ها و اهداف در همایش سالانه ارزیابی عملکرد تشریح شد
کد خبر: ۴۱۲۴۲۷
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل بانک صادرات ایران دستاورد‌های سال گذشته و اهداف سال جاری را در همایش سالانه ارزیابی عملکرد در حصور وزیر اقتصاد تشریح شد.

عرض اندام بانک صادرات ایران مقابل وزیر اقتصاد

برای آنکه هر مجموعه‌ای عملکرد خود را برای سهامداران و کارکنان تشریح کند، نشست‌هایی برگزار می‌کند که می‌تواند از نشست داخلی تا همایش‌های گسترده صورت پذیرد. بانک صادرات ایران یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین مجموعه‌ها در نظام بانکی کشور است. این بانک توانسته با بهره گیری از ظرفیت‌های مهمی که دارد، تاثیرات بسزایی در تمامی عرصه‌های اقتصادی برجای بگذارد. عملکرد بانک صادرات ایران به اندازه‌ای تاثیرگذار بود که همایش سالانه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ را برگزار کرد و پس از ارایه عملکرد درخشان، با تعریف و تعیین اهداف، حرکت بانک را برای ۱۴۰۳ ریل گذاری کرد.

اهمیت حضور وزیر

نکته مهمی که در همایش سالانه بانک صادرات ایران صورت گرفت، حضور سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در برج سپهر بود. حضور وزیر اقتصاد در همایش داخلی یک بانک با وجود تمامی مسوولیت‌هایی که دارد، بیانگر اهمیت بانک صادرات ایران در عرصه‌های کشور است. برای آنکه این ادعا اثبات شود، کافی است به گزارش عملکرد و ریل گذاری مدیرعامل بانک صادرات در حضور خاندوزی توجه شود. محسن سیفی کفشگری با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران با وجود مشکلات و برخی تنگنا‌های اقتصادی از جمله سیاست‌های انقباضی حاکم بر بازار پول، توانست در سال ۱۴۰۲ عملکرد قابل ملاحظه‌ای را ثبت کند گفت: هدف بانک صادرات ایران رسیدن به جمع سه بانک برتر کشور با محوریت بهبود تجربه مشتریان، بهره‌وری، افزایش سودآوری و سود عملیاتی، کاهش بهای تمام‌شده پول و افزایش سهم از بازار بوده است.

حرکت از سنت به مدرنیته

مدیرعامل بانک صادرات ایران از کاهش تعداد شعب و تغییر رویکرد از بانکداری سنتی به مدرن خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۶۱ شعبه بانک در راستای چابک‌سازی و عملیاتی کردن طرح اندازه بهینه بانک کاهش یافت و در سال جاری نیز کاهش ۱۵۰ شعبه دیگر در دستور کار است، اما با حدود دو هزار شعبه و باجه خدمات متنوعی را ارایه می‌دهد.

رشد ۲۸ درصدی منابع

نکته بسیار مهمی که مدیرعامل بانک صادرات ایران مطرح کرد، رشد ۲۸ درصدی منابع با عبور از مرز ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریال بود در حالی که نرخ رشد منابع در شبکه بانکی حدود ۲۴ درصد بود. سیفی کفشگری از عبور منابع بانک در مهر و اسفند سال گذشته از ۶۰۰۰ هزار و ۷۰۰۰ هزار میلیارد ریال خبرداد و گفت: در حال حاضر منابع بانک به ۷۰۷۰ هزار میلیارد ریال رسیده است. سیفی از افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به روش سلب حق تقدم خبر داد و افزود: افزایش سرمایه ۲۳ درصدی بانک در مرحله اول اتفاق بسیار مثبتی برای بانک صادرات ایران بود که هم سرمایه نظارتی و هم کفایت سرمایه بانک را مثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

عبور جوانان از موانع ازدواج با تسهیلات بانک صادرات ایران


افزایش سرمایه به ۱۲۰ همت

آنچه قدرت هر مجموعه را افزایش می‌دهد و عملکرد مثبت را نشان می‌دهد، افزایش سرمایه است. افزایش سرمایه بیانگر عملکرد مثبت مدیریت است که مدیرعامل بانک صادرات ایران با اعلام برگزاری مجمع در پایان خرداد گفت: سرمایه بانک به ۱۲۰ همت خواهد رسید که جایگاه بانک را به بزرگترین بانک بورسی کشور خواهد رساند و منجر به بهبود کفایت سرمایه تا حدود ۵ درصد خواهد شد. ضمن اینکه درتلاشیم تا سود انباشته بانک را نیز به میزان قابل توجهی بهبود ببخشیم تا در سال‌های آتی از این محل نیز افزایش سرمایه داشته باشیم.

رعایت مقررات و ضوابط

در حالی که رفتار سلیقه‌ای بزرگترین چالش در عرصه‌های مدیریتی از جمله نظام بانکی است، سیفی کفشگری به رعایت ضوابط و مقررات به ویژه پایبندی به رعایت نرخ سود افتخار کرد و افزود: بیش از ۹۳ همت از منابع جدید جذب شده در بانک صادرات ایران، در قالب طرح سپاس برای سپرده‌های قرض‌الحسنه، سنای ویژه کسب و کار، تیمچه، جاری طلایی ۲ و... بود و منابع سالمی در قالب این طرح‌ها برای ارائه خدمات و تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی، تولید و نیاز‌های مردم مناطق کشور جذب و از اعمال نرخ‌های غیرقانونی اجتناب شد، به نحوی که کاهش بهای تمام شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات نیز مورد توجه بوده است.

رشد ۳۰۰ درصدی وصول مطالبات

هرگاه از عملکرد بانک‌ها سخن به میان می‌آید، بدهکاران بانکی کارنامه بانک‌ها را سیاه می‌کند، اما سیفی از رشد ۳۰۰ درصدی وصول مطالبات شعب خارج از کشور به میزان ۲۶۶ میلیون درهم خبر داد و گفت: این بانک در زمینه بهبود وضعیت باز ارزی نسبت به پایان سال قبل موفق به افزایش ۴۸ همت شد. همچنین توسعه بانکداری شرکتی و مذاکره با اشخاص حقوقی، افزایش منابع ۱۰۰ درصدی بیش از ۸۷ شرکت مهم کشور، افزایش ۲۸ درصدی مبلغ واریزی حقوق‌بگیران بانک در ۱۴۰۲ و افزایش ماندگاری منابع از ۸ روز به ۱۳ روز در ۱۴۰۲ از دیگر دستاورد‌های بانک بود.

صدور برات الکترونیک

اگر بپذیریم که ورود به نظام بانکی نوین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بانک صادرات ایران در این زمینه با قدرت ورود کرده، صدور برات الکترونیک برای تأمین مالی زنجیره تأمین واحد‌های تولیدی در محیط سندباکس برای نخستین بار و حمایت اثربخش از زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان کشور دستاورد‌های بزرگ بانک صادرات بوده که سیفی مورد تاکید قرار داد.

فروش املاک مازاد

یکی از چالش‌های نظام بانکی، بنگاهداری و بلوکه شدن املاک است که قانون برای پایان دادن به آن وضع شد که بنابر اعلام سیفی، فروش املاک مازاد برای رسیدن به هدف ۳۰ درصدی تا ۱۴۰۴ صورت گرفته است. مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به موفقیت‌های سامانه‌های بانکداری باز، بانکداری شرکتی و بانکداری جامع بازاریابی بانک صادرات ایران در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بانک، از عملیاتی شدن اپلیکیشن جدید و قابل توسعه «سپینو» و ارائه انواع خدمات غیرحضوری به مشتریان بانک از جمله اعطای افتتاح حساب، احراز هویت، تسهیلات و پرداخت‌های غیرحضوری توسط این اپلیکیشن خبر داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: