تخت گاز در جاده تحقق جهش تولید نشان می دهد
کد خبر: ۴۱۲۴۹۸
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
0
تخت گاز در جاده تحقق جهش تولید نشانگر سال نکوی فولاد مبارکه در بهار رکوردشکنی‌هاست.

سال نکوی فولاد مبارکه در بهار رکوردشکنی‌ها

هنگامی که سخن از تولید به میان می‌آید، می‌توان بخش‌های بسیاری از ظرفیت‌های تولیدی را مثال زد، بخش‌هایی که هر کدام ظرفیت و جایگاه ویژه‌ای در تولید دارند. واقعیت این است که با توجه به تحریم‌ها و خطرات بالقوه‌ای که اقتصاد را تهدید می‌کند، رهبر انقلاب سالهاست تولید را در سیاست‌های کلان وارد کرده اند و برای آنکه اهمیت تولید را مورد تاکید قرار دهند، نامگذاری سال‌ها را به تولید مزین کرده اند. اما چند سالی است برای تولید صفت‌هایی تعیین می‌کنند که نشان می‌دهد توقعشان از تولید بسیار فراتر رفته است. امسال نیز صفت جهش را برای تولید تعیین کرده اند تا اهمیت تولید را نشان دهند.

جهش تولید، داستانی متفاوت

هنگامی که سخن از جهش به میان می‌آید، ماجرا فرق می‌کند. این صفت زنگ بیدار باش را برای تولیدکنندگان بصدا درآورده تا بدانند توقع از تولید بسیار فراتر رفته است. دیگر سخن از رشد نیست، بلکه باید جهش اتفاق بیفتد. در نتیجه مدیرانی که از این پس به دیدار رهبری می‌روند یا در نمایشگاه‌ها روند تولیدات شان را تعریف می‌کنند، باید اعداد و ارقامی را عنوان کنند که مصداق جهش باشد.

سال نکو از بهارش پیداست

در حالی که ماه اول سال را پشت سرگذاشته ایم و هنوز برای تحقق برنامه ریزی‌های تولید زود است، با عجوبه‌ای رو به رو هستیم که نه تنها بنای درجا زدن ندارد، بلکه رشد تولید را نیز دنبال نمی‌کند و در اندیشه تحقق جهش آن هم از روز‌های ابتدایی سال است، رویکردی که مصداق ضرب المثل معروفی است که می‌گوید: " سالی که نکوست از بهارش پیداست". فولاد مبارکه اصفهان از همان روز‌های آغازین سال، با دست پر به میدان آمد و رکوردزنی‌هایی برجای گذاشت که بیانگر اعتقاد به جهش تولید است. مهمتر اینکه این روند بی وقفه ادامه دارد.

فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از ثبت رکورد‌های روزانه و ماهانه در این ناحیه خبر داد و گفت: ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به رکورد تولید روزانه ۲۹ هزار و ۱۶۸ تن و رکورد تولید ماهانه ۸۱۲ هزار و ۵۵۷ تن تختال در اولین ماه سال ۱۴۰۳ دست یابد. قاسم خوشدل‌پور با اعلام اینکه تولید تختال فروردین سال ۱۴۰۲ به میزان ۷۸۶ هزار و ۱۰۰ تن بود گفت: این حجم تولید با آسیب‌شناسی نقاط قابل‌بهبود و تحلیل دقیق روش‌های آماده‌بکاری و عملکردی تجهیزات و با اتکا به دانش سرمایه‌های انسانی و هوشمند و همدل، با تغییر در نحوه برنامه‌ریزی و تسریع در فرایند‌های عملیاتی محقق شده است.

جهش تولید به شرط قطع نشدن برق

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم رکورد قبلی تولید ماهانه فولاد خام در فولاد مبارکه مربوط به مهر۱۴۰۲ را ۸۰۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: چنانچه محدودیت‌های انرژی برای ناحیه فولادسازی برطرف یا کمتر شود، امکان تولید بسیار بیشتر فولاد به خصوص فولاد‌های کیفی فراهم و مقدمات لازم جهت جهش تولید مهیا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی فولاد مبارکه به محض نامگذاری سال


ثبت رکورد ماشین‌های ریخته‌گری

از سوی دیگر رییس گروه فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه با اعلام اینکه رکورد زنی‌ها همراه با ثبت رکورد تولید در ماشین‌های ریخته‌گری ۲ و ۳ و افزایش متوسط سکوئنس و افزایش متوسط سرعت ریخته‌گری تختال بوده گفت: همچنین ثبت رکورد روزانه تعداد تختال از یک کوره و رکورد روزانه انتقال مواد در واحد حمل مواد و سایر رکورد‌های دیگر و از همه مهم‌تر کنترل مناسب و قابل‌قبول عیوب تختال‌های تولیدی و NC ناحیه حاصل شده است. محمدعلی شفیعی با تاکید بر اینکه دست‌یابی به چنین رکورد‌هایی همراه با افزایش حجم فعالیت‌های کاری خواهد بود. خوشبختانه علی‌رغم افزایش فعالیت‌ها، این موفقیت به‌دلیل رعایت نکات ایمنی، با حداقل حادثه کاری رقم خورده است و امیدواریم با حفظ و بهبود این روند شاهد موفقیت‌های بیشتر در ماه‌های آینده باشیم.

رکورد محصول در ناحیه نورد گرم


اما روند رکوردشکنی در فولاد مبارکه پایانی ندارد و مدیر ناحیه نورد گرم گفت: تلاشگران عرصه تولید در ناحیه نورد گرم فولاد مبارکه با تولید ۵۱۳ هزار و ۱۱۲ تن کلاف گرم در فروردین ۱۴۰۳ رکورد تولید ماهانه جدیدی را به ثبت رساندند. علی حاجیان‌نژاد رکورد قبلی تولید ماهانه کلاف گرم این ناحیه به میزان ۵۱۰ هزار و ۴۸ تن در اردیبهشت ۱۴۰۲ محقق شده بود گفت: با شروع سال جدید، همکاران ناحیه نورد گرم با روحیه و انگیزه مضاعف و در یک کار گروهی بسیار باارزش توانستند رکوردی غرورآفرین از خود بر جای بگذارند. وی گفت: به دنبال اعمال تحریم‌های سخت و تغییر اوضاع بازار ورق کشور، ناحیه نورد گرم با انعطاف‌پذیری خود توانست پاسخ‎گوی نیاز بازار داخلی باشد و با تولید انواع ورق در ابعاد و کیفیت‌های سخت و بحرانی مطابق نیاز‌های موجود، نه‌تن‌ها تولید خود را کاهش نداد، بلکه در زمینه کیفیت تولید پیشرو بوده است.

تولید ۷۰ درصد کلاف گرم

مدیر خط نورد گرم نیز از رکورد جدیدی در تولید ماهانه کلاف گرم خبر داد و گفت: در خط تولید نورد گرم فولاد مبارکه، بیش از ۷۰ درصد کلاف گرم موردنیاز کشور تولید می‌شود. مسعود نصیری افزود: خط تولید نورد گرم با مدیریت فرایند‌های تولید و تعمیرات و اقدامات کارشناسی مؤثر، چندین سال است با حداکثر توان در مسیر تحقق اهداف استراتژیک کشور حرکت کرده و از ظرفیت‌های تولید نامی خود عبور کرده است. میزان تولید این خط نورد گرم مشابه سایر خطوط، کاملاً به ترکیب ابعادی و گریدی برنامه‌ریزی تولید وابسته است و در سال‌های اخیر، به‌دلیل گرایش سفارش‌های ورق‌های گرم فولادی به تولید ابعاد و گرید‌های بحرانی، دست‌یابی به رکورد‌های تولید در خط نورد گرم فولاد مبارکه بسیار مشکل است.

دست پر برای خبر رسانی

هنگامی که در بخش روابط عمومی فولاد مبارکه مشغول بکار باشی، نگران تولید خبر نیستی، هر گاه که دوربینت را برداری و به گوشه‌ای از خطوط تولید فولاد مبارکه بروی، خبری جدید آن هم در حد تیتر یک بدست می‌آوری. اینکه برای مجموعه‌ای خبر تهیه کنی که اختلاف بسیار زیادی با دیگر رقبا دارد، سهم بالایی از تولید انواع فولاد کشور را به خود اختصاص داده، در اشتغالزایی حرف اول را می‌زند، برند جهانی در عرصه فولاد است و عرضه محصول یا قهر با بازار معادلات جهانی را بر هم می‌زند، بازار سرمایه را متحول می‌کند و رکوردشکنی هایش شاخص بورس را سبز نگه می‌دارد، رهبر انقلاب از غرفه اش بازدید می‌کند و مدیرعاملش مستقیم با شخص اول نظام یعنی رهبر انقلاب سخن می‌گوید و ده‌ها و صد‌ها گزینه دیگر را دارد، اگرچه مشکلات خاص خودش را دارد، اما جذاب، لذت بخش و تاثیرگذار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: