مدیر صادرات شرکت فولاد مبارکه اصفهان:
کد خبر: ۴۱۳۰۳۳
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶
0
مدیر صادرات شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: فولاد مبارکه از بدو بهره برداری بحث صادرات را هم شروع کرد و هر ساله بخش مشخصی از محصولات خود را به بازار جهانی عرضه می‌کند.

دولت موانع صادرات را برطرف کند

علیرضا منصوری افزود: در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌هایی که برای نیاز بازار داخل وجود داشت؛ ما پس از برآورده شدن کامل نیاز داخل به سمت بازارهای جهانی رفته‌ و بخشی از محصولات را صادر می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در جهان به عنوان یک برند شناخته شده است و همه کشورها از این شرکت به عنوان یک تولید کننده باکیفیت انواع محصولات فولادی یاد می‌کنند.

 

منصوری اظهار کرد: «اسلب» و «کلاف گرم» فولاد مبارکه از جمله محصولات صادراتی ما هستند که به خوبی در بازار جهانی خود را اثبات کرده‌اند و با توجه به شرایط داخلی، بیشتر صادرات ما در حوزه اسلب است.

دولت موانع صادرات را برطرف کند

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا محصولات ما را خریداری می‌کنند گفت: به طور خاص این موضوع شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد چون شرکت‌های کوچک مجبور نیستند ارز خود را با نرخ نیمایی بفروشند؛ اما شرکت‌های بزرگی مثل فولاد مبارکه باید ارز خود را به نرخ نیمایی به فروش برسانند و این موضوع باعث شده تا ما در بازارهای جهانی از سایر رقبا عقب بیفتیم.

 

بیشتر بخوانید: امروز بیش از 90 درصد از نیازهای فولاد مباركه از طریق ساخت داخل تأمین می‌شود

 

منصوری ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در بحث عوارض و مالیات‌های جدیدی است که وضع شده، هرچند عوارض صادراتی امسال از 2 درصد به یک درصد تبدیل شده است ولی همچنان این مانعی برای صادرات است و باعث افزایش هزینه‌های صادرات می‌شود.

 

مدیر صادرات فولاد مبارکه با اشاره به اینکه هرگونه قطعی برق و گاز باعث کاهش صادرات می‌شود، اظهار کرد: یرساخت‌های ما زیرساخت‌های صادراتی نیست، در بحث حمل‌و‌نقل و اسکله همچنان مشکلاتی وجود دارد که دولت برای رفع آن‌ها باید کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: