May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۳۱۳۰
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس در سال گذشته بیش از 343 هزار تن محصولات صنعتی و کشاورزی تولید کرده که درکنار سایر حوزه‌ها مثل گردشگری، ترانزیت و تجارت فعالیت داشته است.

منطقه آزاد ارس خوش درخشید

مجید کیانی افزود: منطقه آزاد ارس مثل همیشه در بخش تولید بین مناطق پیش تاز بوده و ارزش این محصولات و تولیدات بیش از 20 همت بوده است و ما درتلاشیم با جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و رفع مشکلات سرمایه‌گذاری؛ بتوانیم حجم تولیدات را در سالی که به جهش تولید نام‌گذاری شده است افزایش دهیم تا ما هم در تحقق شعار سال نقش آفرینی کنیم.

منطقه آزاد ارس خوش درخشید

وی ادامه داد: با حضور در نمایشگاه‌ها و ارائه بسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری؛ تقاضا برای سرمایه ‌گذاری در منطقه آزاد ارس افزایش یافته و ارزش آن به مرز 102 همت رسید که حدود 70 درصد آن در کمیسیون‌های ما تایید شد و آنچه که روی زمین اتفاق افتاد و محقق شد؛ نزدیک  به 9 همت در سال گذشته بود.

 

کیانی ادامه داد: این سرمایه گذاری ها در بازه زمانی 3 ساله و 5 ساله است و قطعا آثار خوب آن‌ها را در سال‌های پیش‌رو بیشتر خواهیم دید.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اما یکسری موانع وجود دارد که برطرف کردن آن‌ها در اختیار ما نیست. به دلیل شرایط خاص کشور تمهیداتی را بانک مرکزی به منظور رفع تعهد ارزی اتخاذ می‌کند که این موضوع در سال گذشته بزرگترین مانع در بخش صادرات ما بود و امیدوارم مشکلاتی که در اجرای این طرح‌ها در سال گذشته وجود داشت؛ امسال برطرف شود.

وی اظهار کرد: ما دارای طبیعت و آثار تاریخی خوبی در این منطق هستیم که با زیرساخت‌ها مناسب، کارهای خوبی در حوزه گردشگری ایجاد شده است و ما سال به سال شاهد رشد گردشگر در این منطقه هستیم.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: