کد خبر: ۴۱۳۵۶۹
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
0
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر نسلی متفکر تربیت کنیم، حتماً در آینده الگوی جهان خواهیم شد.

آسیب مافیای کنکور از مصوبه امتحانات نهایی

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش‌وپرورش باید به دانش‌آموز یاد بدهد که او جزئی از فرآیند پیشرفت کشور است و یک بُعد این مسئله به کتاب‌های درسی ارتباط دارد. اصلاح کتاب‌های درسی بر مبنای «چارچوبِ شایستگی‌های پایه و عمومی» آغاز شده است.

وی ادامه داد: اگر نسلی متفکر تربیت کنیم، حتماً در آینده الگوی جهان خواهیم شد.

او افزود: نقشه راه اجرای سند تحول در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، این نقشه راه مبتنی بر همه تجربه‌های پیشین است. برای تهیه آن سندی نبوده که موجود باشد و از آن بهره نبرده باشیم. از همه وزرای پس از تدوین سند تحول بنیادین هم مستقیم و غیر مستقیم در نشست‌ها مشورت گرفته‌ام و همه آنها دغدغه‌مند تحول بودند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین‌بار بعد از حدود ۱۵ سال، برای جذب مربیان پرورشی، تربیت بدنی، مراقب سلامت و مشاور، آزمون استخدامی برگزار کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مافیای کنکور از اجرای مصوبه امتحانات نهایی آسیب دید و خیلی تلاش کرد که نگذارد این اتفاق بیفتد. کمااینکه در گذشته دوبار تلاش کرد و موفق هم شده بود. ما در دو دوره سابق مجلس، شاهد تصویب قانون حذف تدریجی کنکور بودیم که به دو دولت قبل ابلاغ هم شد؛ اما در مقام عمل نتوانستند اجرایی کنند.

صحرایی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به قلّه برسیم باید دانش‌آموزان فکور تربیت کنیم، نباید دانش‌آموز، صرفاً در تست زدن در آزمون‌ها ماهر شود، باید عمیق یاد گرفته باشد و پایه این بینش در آموزش و پرورش است. اگر دانشمندان بزرگ در آموزش عالی می‌خواهیم، باید دانش‌آموزان را کنجکاو و مسئله‌محور تربیت کرده باشیم.

او گفت: مسائل آموزش و پرورش با توجه به جایگاه والای آن، جزو مسائل کلان و ملّی است و درنهایت با ائتلاف ملی هم حل می‌شود. این ائتلاف فقط دولتی نیست؛ ائتلاف همه ارکان نظام با مردم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: