کد خبر: ۴۱۳۶۷۹
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
0

وقتی به تهران سفر می‌کنید از تماشای پل‌های زیبا که هر کدام یک شاهکار مهندسی جذاب محسوب می‌شوند، غافل نشوید. بد نیست قبل از شروع سفر یک لیست از این شاهکارهای مهندسی جمع‌آوری کنید تا در حین سفر، تماشای هیچ ‌کدام را از قلم نیندازید. حالا اگر بلیط ایلام تهران را خریداری کرده‌اید و مشغول آماده‌سازی‌های قبل از سفر هستید، این مطلب را دنبال کنید. در ادامه قصد داریم لیستی از پل‌های تهران را به شما معرفی کنیم که باید در این سفر ببینید.

پل طبیعت؛ نماد جدید و زیبای تهران

پل طبیعت را باید یکی از زیباترین پل‌های ایران و یک شاهکار مهندسی بی‌نظیر دانست. این پل و سازه آن جایزه‌های معماری متعددی را به‌ خود اختصاص داده‌اند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها جایزه معماری آقاخان است. پل طبیعت اولین پل پیاده غیر خودرویی ایران و بزرگ‌ترین پل غیر خودرویی در خاورمیانه است. دسترسی به این پل چه از طریق خطوط حمل‌و‌نقل عمومی و چه از طریق ماشین شخصی بسیار ساده است. پس فراموش نکنید که در سفر به تهران حتما زمانی را به قدم‌زدن در پل طبیعت و دو پارک زیبای آب‌و‌آتش و پارک طالقانی اختصاص دهید که چسبیده به این پل هستند. کافیست خودتان را به محدوده عباس‌آباد تهران برسانید تا این پل زیبا با نمای شگفت‌انگیزش در مقابل چشمان شما ظاهر شود.

طراحی این پارک توسط دو معمار با استعداد ایرانی خانم لیلا عراقی و علیرضا بهزادی انجام شده است. در طبقه اول این پل می‌توانید به رستوران‌ها و کافه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. طبقه دوم پل برای نشستن، استراحت و گپ‌وگفت طراحی شده است و طبقه سوم بهترین مکان برای پیاده‌روی و لذت‌بردن از مناظر زیبای پل است.

مسیر غیر قابل پیش‌بینی و زیبای این پل شما را شگفت‌زده خواهد کرد و لحظات زیبایی را برای شما و عزیزانتان خواهد ساخت. این‌روزها، نمای زیبای این پل تبدیل به نماد تهران شده است. بنابراین اگر به تهران سفر می‌کنید، از این پل زیبا و شاهکار مهندسی سازه دیدن کنید و زمانی را به گشت‌و‌گذار در آن اختصاص دهید.

پل صدر؛ طولانی‌ترین پل تهران

اگر برای شما هم جالب است که طولانی‌ترین پل پایتخت را ببینید، باید به پل 10 کیلومتری صدر سر بزنید. این پل بزرگراه مدرس را به بزرگراه امام علی تهران متصل می‌کند و از این حیث یک شاهکار سازه‌ای محسوب می‌شود. برای ساختن این پل از 234 پل استفاده شده است. بزرگراه طبقاتی پل صدر برای عبور خودرو در نظر گرفته شده است و از لحاظ سازه‌ای یک پروژه بسیار بزرگ با پیچیدگی‌های خاص طراحی و سازه‌ای بوده است. اگر به تهران سفر می‌کنید، بد نیست که سری هم به طولانی‌ترین پل پایتخت بزنید. اما لیست پل‌های جذاب تهران به همین موارد ختم نمی‌شود. تعداد زیادی از پل‌های تاریخی و زیبا در این شهر وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

پل باقرآباد؛ یکی از قدیمی‌ترین پل‌های تهران

برای دیدن پل باقرآباد که یکی از قدیمی‌ترین پل‌های پایتخت است باید به روستای باقر آباد در 25 کیلومتری جنوب تهران بروید. این پل آجری-سنگی از رودخانه جاجرود عبور می‌کند و یکی از نمادهای تاریخی تهران در فهرست آثار ملی است. اگر به تهران سفر می‌کنید، از این پل تاریخی که بازسازی شده و طبیعت زیبای اطراف آن دیدن کنید و از شاهکارهای مهندسی گذشتگان لذت ببرید.

پل بادامک؛ پل تاریخی و زیبای تهران

یکی دیگر از پل‌های تاریخی تهران که به دوران قاجاریه باز می‌گردد، پل بادامک است. برای رسیدن به این پل زیبا باید به ورامینک و بخش غربی روستای بادامک برسید. پل تاریخی بادامک 20 متر طول و 50/4 متر ارتفاع دارد و از مصالحی مانند خاک، شن، قطعات سنگ و ملات آهک ساخته شده است. این پل یکی از جذابیت‌های مهندسی قاجاریان است. یکی از ویژگی‌های این پل، طاق گهواره‌ای شکل آن است که با آجر به زیبایی تزئین شده است. این تزئینات لوزی شکل آجری سطح سقف را به زیبایی پوشانده است. دیوارهای این طاق نیز تلفیقی از آجر و سنگ هستند. یکی دیگر از پل‌های تهران که ارزش دیدن دارند، همین پل بادامک است.

پل رومی؛ پل ساسانی زیبای تهران

پل رومی هنر پل‌سازی و هنرسازه‌ای ساسانی‌ها در پایتخت است. در کنار بازدید از پل رومی و در نزدیکی همین منطقه می‌توانید از قبرستان متفقین تهران هم بازدید کنید. بخشی از این پل را در قدیم سیل از بین برده است. گفته می‌شود این پل آنقدر زیبا بوده که مردم برای تماشای آن از جاهای مختلف تهران به این منطقه می‌آمدند. فرم طراحی این پل و استفاده از طاق‌هایی با فرم رومی باعث شده که به آن پل رومی گفته شود. این پل بعدها بازسازی شده و دهانه آن تغییر کرده است. پل رومی روی رودخانه مقصودبیک قرار داشته و ارتباط بین خیابان‌های شریعتی و الهیه را برقرار می‌کند. بنابراین یکی از پل‌های زیبا و تاریخی تهران که می‌توانید در سفر به این شهر ببینید، پل رومی است.

پل صفی حسن آباد؛ پل زیبایی از دوران صفویان در تهران

یکی از پل‌های زیبا و تاریخی تهران پل صفی حسن آباد است. این پل تاریخی زیبا که روی رودخانه قره سو قرار گرفته است را در جاده تهران قم در روستای حسن آباد مشاهده می‌کنید. سازه زیبا و خاص این پل از ملات آهک و ساروج ساخته شده است و نمایی از آجر و سنگفرش دارد. در دوران پهلوی چند طاق با دهانه‌های رومی به این پل اضافه شد. پل صفی حسن آباد نیز یکی از پل‌های زیبای پایتخت است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

سفری خاطره‌انگیز از ایلام به تهران با فلای تودی

برای سفر به تهران احتیاج به ارزان‌ترین بلیط ایلام تهران، رزرو هتل ارزان و خدمات سفر دارید؟ به وب سایت فلای تودی سر بزنید. فلای تودی بهترین وب سایت فروش آنلاین خدمات مسافرتی است. در این وب سایت امکان مقایسه خدمات و قیمت‌ها، خرید بلیط و رزرو هتل در هر ساعتی از شبانه روز را دارید. همچنین امکان خرید بلیط‌های لحظه آخری، رزرو پروازهای چارتری و استرداد بلیط‌ها در وب سایت فلای تودی فراهم شده است.

بنابراین همین‌حالا وارد وب‌سایت فلای تودی شوید، ثبت نام کرده و با جست‌و‌جوی مسیر مورد نظرتان برنامه‌ریزی سفر را آغاز کنید. برای یک سفر خاطره‌انگیز به تهران و تماشای پل‌های زیبا و دیدنی‌های پر شمار پایتخت همین‌حالا به فلای تودی سر بزنید. فراموش نکنید که با ثبت نام در این سایت امکان استفاده از تخفیف‌ها و فروش‌های ویژه را هم خواهید داشت. فلای تودی تلاش می‌کند، سفرهای داخلی و خارجی خود را راحت برنامه‌ریزی کرده، در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید و خاطرات فراموش‌نشدنی بسازید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: