May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۳۸۴۲
۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
0
مشتركان برق مناطق معتدل، خشك و غير گرمسير كشور در صورت استفاده از كولر آبي بجاي كولر گازي مي توانند ماهانه تا 700 هزار ريال هزينه برق مصرفي خود را كاهش دهند.
به گزارش پول نيوز از سازمان بهره وري انرژي ايران (سابا)، با توجه به اقليم گرم و خشك ايران استفاده از كولرهاي آبي بعنوان يك ابزار كم مصرف و مناسب سرمايش براي بسياري مناطق كشور توصيه مي شود، چرا كه استفاده از اين نوع كولرها بجاي كولر گازي مي تواند به ميزان قابل توجهي هزينه هاي برق مصرفي خانوار را كاهش دهد.
ميانگين توان الكتريكي كولرهاي آبي 550 وات است كه در مقايسه با كولرهاي گازي مصرف برق آن بسيار پايين تر است.
اين در حالي است كه هم اكنون حدود 12ميليون كولر آبي در خانوارهاي ايراني وجود دارد و سالانه بيش از 500 هزار دستگاه جديد نيز به توليد مي رسد و سرمايش ساختمان ها در اكثر مناطق كشور بوسيله كولرهاي آبي تامين مي شود. همچنين در شهري با شرايط آب و هوايي مانند تهران نيز، استفاده از كولر آبي از جهت اقتصادي بسيار منطقي و مقرون به صرفه­تر است.
يادآور مي شود كه در سه سال اخير بعلت رشد فزاينده استفاده از كولرهاي گازي در كشور ميزان اوج مصرف برق در روز از ميزان اوج آن در شب پيشي گرفته، امري كه ادامه آن مي تواند مشكلاتي را جهت تامين برق مورد نياز شهروندان ايجاد كند.
از سويي در سال جاري براي اولين بار در كشور كولر آبي با رتبه انرژي A ساخته شد كه مصرف انرژي آن در مقايسه با كولرهاي آبي موجود بمراتب كمتر است.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: